Πρωταπριλιά: Η ανακοίνωση της Google που δεν ήταν φάρσα

Διαβάζεται σε 3'
Πρωταπριλιά: Η ανακοίνωση της Google που δεν ήταν φάρσα
shutterstock

Πριν από 20 χρόνια οι συνιδρυτές της Google ανακοίνωσαν τη δημιουργία του Gmail και όλοι πίστευαν πως ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο.

Σαν σήμερα, πριν από 20 χρόνια, οι συνιδρυτές της Google Larry Page και Sergey Brin, γνωστοί για την αδυναμία τους στις φάρσες, αποφάσισαν να ανακοινώσουν μία καινοτόμα υπηρεσία που κανένας δεν θα πίστευε πως ήταν αλήθεια, γι’ αυτό και η «γέννηση» του Gmail θεωρήθηκε αρχικά πρωταπριλιάτικο αστείο.

Το Gmail περιγράφηκε τότε ως «μια δωρεάν υπηρεσία webmail που βασίζεται στην αναζήτηση, με χωρητικότητα αποθήκευσης έως και 8 δισεκατομμυρίων bits πληροφοριών, το ισοδύναμο 500.000 σελίδων email ανά χρήστη». Το άλμα του τεχνολογικού κολοσσού αναφορικά με τον χώρο αποθήκευσης στα emails μπορεί να γίνει κατανοητό αν αναλογιστούμε πως οι κορυφαίες μέχρι τότε υπηρεσίες webmail που διαχειρίζονταν η Yahoo και η Microsoft παρείχαν δυνατότητα αποθήκευσης μόλις 30 έως 60 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η ιδέα να έχουν οι χρήστες τόσο πολύ χώρο αποθήκευσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, χωρίς να χρειάζεται να αρχειοθετούν ή να διαγράφουν μηνύματα, θεωρήθηκε παράλογη και λόγω της ημερομηνίας που ανακοινώθηκε θεωρήθηκε φάρσα. Είκοσι χρόνια μετά, το Gmail μετρά περίπου 1,8 δισεκατομμύρια λογαριασμούς.

Σύμφωνα με τον Page, η υπηρεσία εμπνεύστηκε από «μία χρήστη της Google η οποία διαμαρτυρήθηκε για την κακή ποιότητα των υφιστάμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου». Όπως αναφέρει το euronews.com, η χρήστης ξόδευε πολύ χρόνο αρχειοθετώντας τα μηνύματά της ή προσπαθώντας να τα βρει. Και όταν δεν έκανε αυτό, έπρεπε να διαγράφει τα email για να μην ξεπεράσει το όριο των τεσσάρων megabyte του χώρου αποθήκευσης. Έτσι η γυναίκα αναρωτήθηκε: «Δεν μπορείτε να το διορθώσετε αυτό;».

«Η δημιουργία ενός προϊόντος που οι άνθρωποι δεν θα πιστέψουν ότι είναι πραγματικό»

Το Gmail βασίστηκε στην τεχνολογία αναζήτησης της Google, επιτρέποντας στους χρήστες να χρησιμοποιούν λέξεις – κλειδιά προκειμένου να βρίσκουν παλιά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενώ παράλληλα η υπηρεσία «οργάνωσε» τα emails σε συζητήσεις.

«Αυτό ήταν μέρος της γοητείας (της εμπειρίας): Η δημιουργία ενός προϊόντος που οι άνθρωποι δεν θα πίστευαν ότι είναι πραγματικό. Το Gmail άλλαξε την αντίληψη των ανθρώπων σχετικά με τα είδη των εφαρμογών που μπορούσαν να υπάρξουν μέσα σε ένα πρόγραμμα περιήγησης», δήλωσε ο πρώην μηχανικός της Google Paul Buchheit σε πρόσφατη συνέντευξή του στο AP σχετικά με τις προσπάθειές του να δημιουργήσει το Gmail.

Η ύπαρξη του Gmail είναι ο λόγος για τον οποίο άλλες δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι εσωτερικοί λογαριασμοί ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους προσφέρουν πολύ περισσότερο χώρο αποθήκευσης από ό, τι πριν από 20 χρόνια.

«Προσπαθούσαμε να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων, επειδή οι άνθρωποι εργάζονταν σε αυτό το μοντέλο έλλειψης αποθήκευσης για τόσο πολύ καιρό που η διαγραφή έγινε μια προεπιλεγμένη ενέργεια», δήλωσε ο Buchheit.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα