Σε φάση επιβράδυνσης η αγορά των εφαρμογών για smartphones και tablets;

Σε φάση επιβράδυνσης η αγορά των εφαρμογών για smartphones και tablets;

Φέτος, ο συνολικός τζίρος από τις πωλήσεις apps αναμένεται να ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 50 δισ. δολάρια

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Η έκρηξη χρήσης ηλεκτρονικών φορητών συσκευών με λειτουργικά συστήματα, που επιτρέπουν την εγκατάσταση πάσης φύσεως ψηφιακών εφαρμογών και η ανάπτυξη οικοσυστημάτων –με επικρατέστερα το Android της Google και το iOS της Apple, μέσω των οποίων οι developers απευθύνονται σε ένα παγκόσμιο κοινό, δημιούργησε τη χρυσοφόρα αγορά των apps.

Καθώς ο συνολικός τζίρος από τις πωλήσεις mobile ψηφιακών εφαρμογών αναμένεται να ξεπεράσει φέτος για πρώτη φορά τα 50 δισ. δολάρια, οι εταιρείες που ασχολήθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια με την ανάπτυξη τους προσέλκυσαν μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια και πολλές από αυτές (ειδικά στον χώρο του gaming, από όπου προέρχεται σχεδόν το 85% των ετήσιων εσόδων) έγραψαν κάποια από τα πιο επιτυχημένα αφηγήματα στον χώρο της ψηφιακής οικονομίας -όπως η Rovio των Angry Birds και η King του Candy Crash, η οποία εξαγοράστηκε από την Activision Blizzard αντί 5,9 δισ. δολαρίων.

Εντούτοις κάποιες αναλυτές υποστηρίζουν ότι η αγορά των app ξεπέρασε το υψηλότερο σημείο της και βρίσκεται πλέον σε φάση επιβράδυνσης. Επιχειρώντας μία διαφορετική προσέγγιση, η CB Insights ανέλυσε τις περιγραφές χιλιάδων νεοφυών τεχνολογικών εταιρειών, που άντλησαν για πρώτη φορά κεφάλαια από το 2010 μέχρι σήμερα. Ενώ η λέξη «εφαρμογή» εξακολουθεί να είναι λέξη-κλειδί στο προφίλ των περισσοτέρων startups, ο αριθμός εκείνων που ασχολούνται με τη δημιουργία apps έχει αρχίσει να μειώνεται τα τελευταία τρία χρόνια.

Παράλληλα, φαίνεται να καταλαγιάζει και η τρέλα των καταναλωτών για την ανακάλυψη και το κατέβασμα νέων εφαρμογών, αφού σύμφωνα με την comScore, οι περισσότεροι χρήστες smartphone ξοδεύουν πάνω από το 80% του χρόνου τους ασχολούμενοι μόλις με πέντε εφαρμογές.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις, νέες έννοιες κερδίζουν πλέον έδαφος μεταξύ των τεχνολογικών startups και προσελκύουν το ενδιαφέρον των επενδυτών, με πρώτες την τεχνητή νοημοσύνη (virtual reality) και τη μηχανική μάθηση (machine learning), οι οποίες είναι άμεσα σχετιζόμενες μεταξύ τους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα