Το έξυπνο σπίτι δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης

Το έξυπνο σπίτι δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης

Παρότι οι καταναλωτές επενδύουν στη διασυνδεδεμένη τεχνολογία, περισσότεροι από τους μισούς αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Το Internet of Things (ΙοΤ) δημιουργεί νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και προσφοράς νέων υπηρεσιών από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αναφέρει στα αποτελέσματα σχετικής έρευνας η Accenture.

Καθώς είμαστε ακόμα αρχή, το διασυνδεδεμένο-έξυπνο σπίτι, το οποίο εν πολλοίς σχετίζεται με την επικοινωνία machine-to-machine (Μ2Μ) προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους στους καταναλωτές, γίνεται πολύ γρήγορα πραγματικότητα. Αλλά με τόσες πολλές διασυνδεδεμένες συσκευές να εμφανίζονται διαρκώς, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα διαλειτουργικότητας, χρήσης και ασφάλειας.
 
Η έρευνα έδειξε ότι παρόλο που οι καταναλωτές επενδύουν στη διασυνδεδεμένη τεχνολογία, περισσότεροι από τους μισούς (54%) αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις. Τα συνήθη θέματα περιλαμβάνουν πολυπλοκότητα χρήσης (14%), αδυναμία σύνδεσης στο διαδίκτυο (13%), πρόβλημα εγκατάστασης (12%), και άλλα όπως έλλειψη προσωποποίησης, θέματα απορρήτου ή εξυπηρέτησης πελατών.

Το σπίτι γίνεται πλέον ένα διασυνδεδεμένο και εξατομικευμένο οικοσύστημα υπηρεσιών και οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί έχουν τη σημαντική ευκαιρία να αποτελέσουν αυτοί το μοναδικό πάροχο που θα το διαχειρίζεται, καθώς:

-Το 71% των online καταναλωτών παγκοσμίως που έχουν ή σκοπεύουν να εγκαταστήσουν διασυνδεδεμένες οικιακές συσκευές/υπηρεσίες θα επέλεγαν έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο, εάν τις προσέφερε.

-Οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί έχουν λάβει τη δεύτερη θέση ως προτιμώμενοι πάροχοι για υπηρεσίες εκπαίδευσης και εκμάθησης, παρακολούθησης σπιτιού, online ασφάλειας και αποθήκευσης για έξυπνες συσκευές και υπηρεσίες.

-Το 49% των καταναλωτών θα επέλεγε έναν τηλεπικοινωνιακό πάροχο για διασυνδεδεμένες υπηρεσίες υγείας.

«Ο αγώνας δρόμου γίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του αναπτυσσόμενου και εξελισσόμενου οικιακού οικοσυστήματος», λέει ο Francesco Venturini, Global Industry Managing Director for Media & Communications της Accenture και συνεχίζει: «Όμως, με την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, εάν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι δεν προβούν στις απαραίτητες αλλαγές για προσφορά υπερ-εξατομικευμένων υπηρεσιών άμεσα, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να χάσουν μερίδιο αγοράς και να μετατρεπούν σε οργανισμούς που θα προσφέρουν απλά συνδεσιμότητα χωρίς προστιθέμενη αξία, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε συρρίκνωση των εσόδων».

SHARE: