Ολική επαναφορά των Γερμανών τουριστών φέτος - Η Ελλάδα στις πρώτες προτιμήσεις

Τουρίστες στη Σαντορίνη
Τουρίστες στη Σαντορίνη ISTOCK

Η γερμανική τουριστική αγορά εξερχόμενου τουρισμού φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τη χώρα μας να βρίσκεται ανάμεσα στους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς. Διπλάσιος ο τζίρος του παγκόσμιου τουρισμού σε σχέση με πέρυσι.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την παγκόσμια τουριστική αγορά, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για τζίρο που θα φτάσει τα 637 δισ. δολάρια, αύξηση 50% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι πτήσεις με τουρίστες από τη Γερμανία θα ξεπεράσουν αυτό το καλοκαίρι τα επίπεδα πριν από την κρίση.

Όπως καταγράφηκε στην έρευνα της ITB Berlin και της Statista οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην ταξιδιωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών λόγω της πανδημίας δεν επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων και τις επιλογές τους στον προορισμό, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι απίθανο να επηρεάσει σοβαρά την ταξιδιωτική βιομηχανία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία θα αναπτυχθεί κατά 48%, φθάνοντας τα 637 δισ. δολάρια το 2022, ενώ το 2023 θα ξεπεράσει τα επίπεδα πριν από την πανδημία κατά περίπου 5%, φτάνοντας σχεδόν τα 756 δισ. δολάρια. Τη φετινή χρονιά η κρουαζιέρα αναμένεται να σημειώσει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, κατά 180% σε σχέση με το 2021 και ακολουθεί ο ξενοδοχειακός κλάδος με 57%. Η έρευνα προβλέπει ότι αγορά των ιδιωτικών καταλυμάτων και διαμερισμάτων για τουριστική χρήση, θα ξεπεράσει τα 81 δισ. δολάρια σε συνολικό τζίρο, μόλις 2% λιγότερο από τον όγκο της αγοράς το 2019.

Πιθανές οι σοβαρές επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Στις προβλέψεις της έρευνας δεν λαμβάνεται υπόψη ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία και τίθεται πλέον το ερώτημα αν θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα την παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία – και αν ναι, με ποιους τρόπους. Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, το 2019 Ρωσία και Ουκρανία, αντιπροσώπευαν το 3% των παγκόσμιων τουριστικών δαπανών για τα διεθνή ταξίδια.

Ακόμα και αν ο πόλεμος δεν εξαπλωθεί σε άλλες περιοχές, είναι απίθανο να επηρεάσει σοβαρά την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Ωστόσο, είναι πιθανό η κρίση να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο σε μεμονωμένες αγορές, όπως η Κύπρος και η Τουρκία.

Επιστροφή στις διακοπές: Ρεκόρ αναμένουν οι αεροπορικές εταιρείες αυτό το καλοκαίρι

Παρά την κρίση, κυρίως της πανδημίας, οι Γερμανοί φαίνεται να έχουν ξαναβρεί τη διάθεση τους για ταξίδια και διακοπές. Σύμφωνα με την έρευνα της Statista, περισσότερο από το 62% των Γερμανών σχεδιάζει τουλάχιστον ένα ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες. Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Αερομεταφορών, ο αριθμός των θέσεων που είναι τώρα διαθέσιμες στην τουριστική αγορά έχει αυξηθεί κατά 3% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019.

Σε συνέντευξή του στην Deutsche Presseagentur, ο Jens Bischof, επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Eurowings, δήλωσε ότι από τον Μάρτιο, η αεροπορική του εταιρεία θα πετάει σε περισσότερους προορισμούς από ποτέ. Σύμφωνα με τη Eurowings, το επίκεντρο των ταξιδιωτών είναι η Μεσόγειος. Μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών είναι η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Οι ευρωπαϊκοί προορισμοί βρίσκονται γενικά ψηλά στη λίστα των Γερμανών παραθεριστών.

Οι αλλαγές που έφερε η Covid

Η πανδημία έχει αλλάξει ριζικά την ταξιδιωτική συμπεριφορά του 90% των ταξιδιωτών στη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα κάποια πράγματα θα μείνουν ως έχουν. Όπως δείχνουν τα προγράμματα πτήσεων της Eurowings στη Γερμανία και τα ευρήματα του GCS, οι λόγοι επιλογής προορισμού δεν έχουν αλλάξει. Το 2022 όπως και το 2019, τα πέντε πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής προορισμού, που αναφέρονται από τους Γερμανούς, είναι ο καιρός, η φύση, η προσωπική ασφάλεια, τα τοπικά αξιοθέατα και η τιμή.

Όσον αφορά τις τιμές, το 36% των ερωτηθέντων στη Γερμανία θέλει να ξοδέψει περισσότερα στις διακοπές του από ό,τι πριν από την πανδημία, το 31% το ίδιο ποσό και το 31% στοχεύει να ξοδέψει λιγότερα. Συγκεκριμένα, το 50% των ταξιδιωτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα από 2.000 ευρώ για τον εαυτό του ή και την οικογένειά του, ενώ το 17% σχεδιάζει να ξοδέψει πάνω από 3.000 ευρώ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουριστικά Νέα, Γερμανία
SHARE:

24Media Network