Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ BATMOBIL ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Τον αποκαλούν 'βασιλιά των καστομάδων' για τα αυτοκίνητα που έφτιαξε για τον Έλβις Πρίσλεϊ, τον Φρανκ Σινάτρα, τον Τζον Λένον και άλλους διάσημους φίλους του - και όχι μόνο. Ανάμεσα στις δημιουργίες του, το το περίφημο Batmobil του Batman, το αυτοκίνητο των Dukes - και όχι μόνο!

Αν υπάρχει μετά θάνατον ζωή, τότε ο διάσημος Ελληνοαμερικάνος Τζορτζ Μπάρις που πέθανε πριν από λίγο καιρό, θα ξανασυναντήσει στα ουράνια, μερικούς από τους πιο γνωστούς πελάτες και φίλους του: τον Τζίμι Ντιν, τον Ελβις Πρίσλεϊ, τον Μπάρι Γουάϊτ, τον Φρανκ Σινάτρα, τον Κλαρκ Γκεϊμπλ,  την Ζα – Ζα Γκαμπόρ, τον Τζον Λένον και πολλά άλλα αστέρια του κινηματογράφου και της μουσικής. Θα αναρωτηθεί κανείς τι είδους δουλειά έκανε ο γιος των μεταναστών από την Χίο που κατάφερε να έχει όλους αυτούς τους διάσημους φίλους. Μαζί με τον αδελφό του, είχαν το ταλέντο, να κατασκευάζουν ή να μετασκευάζουν αυτοκίνητα, κομμένα και ραμμένα στα μέτρα των πελατών ή των προδιαγραφών που τους έδιναν οι παραγωγοί ταινιών. Ο Μπάρις είχε σχεδιάσει το περίφημο Batmobil του Batman ενώ τα όχηματά του φιγουράριζαν σε πολλές ταινίες του Χόλυγουντ από το «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία» μέχρι το «Jurassic Park» και το «Blade Runner». Βέβαια είχε φτιάξει και το αυτοκίνητο των αγαπημένων Dukes, του γνωστού αμερικανικού σήριαλ, όπου οι πρωταγωνιστές έμπαιναν μέσα από τα παράθυρα. Εννοείται και του Ιππότη της Ασφάλτου ΚΙΤΤ.

 

O Γιώργος Σαλαπατάς (άλλαξε κατόπιν το όνομά του σε Τζορτζ Μπάρις) γεννήθηκε στο Σικάγο την δεκαετία του ’20 με μητέρα και πατέρα Ελληνα. Σύντομα η μητέρα του πέθανε και ο πατέρας του έστειλε τον Γιώργο και τον αδελφό του Σαμ, στην Καλιφόρνια σε συγγενείς. Ο μικρός έδειξε από πολύ νωρίς το ταλέντο του και τη μανία του με τα αυτοκίνητα. Σε ηλικία  μόλις 7 ετών μπορούσε να φτιάξει τέλεια μικρά μοντέλα αυτοκινήτων, τα οποία κέρδιζαν σε όλους τους διαγωνισμούς. Ομως η δεξιότητά του δεν περιοριζόταν στην μικροκλίμακα. Και αυτο φάνηκε όταν κάποιος του έδωσε μια Μπιουϊκ, σε κακή κατάσταση, την οποία ξαναέφτιαξε μαζί με τον Σαμ. Τα δύο αδέλφια έμεναν με τους θείους τους και εργάζονταν σε ένα ελληνικό εστιατόριο για να τα φέρουν βόλτα. Κατάλαβαν αμέσως πως τα θαυματουργά τους χέρια θα τους έκαναν να κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα. Πούλησαν αμέσως την Μπιουϊκ και αγόρασαν ένα άλλο αμάξι, ξεκινώντας στην ουσία μια καινούρια επιχείρηση. Μόλις αποφοίτησαν από το σχολείο την ονόμασαν Kustoms Car Club (με Κ και όχι με C, κάτι που έγινε το σήμα κατατεθέν τους).

 

Αργότερα τα δύο αδέλφια μετακόμισαν στο Λος Αντζελες. Άρχισαν να γίνονται γνωστοί στην πόλη, όπου κυκλοφορούσαν ηθοποιοί, κινηματογραφικοί παραγωγοί και πελάτες με πολλά χρήματα. Οι τελευταίοι ήταν και οι πρώτοι που ζήτησαν τις υπηρεσίες των Μπάρις που μπορούσαν κυριολεκτικά να δημιουργήσουν απίστευτα αμάξια, όπως ακριβώς τα είχε σκαρώσει η φαντασία. Ο Τζορτζ έφτιαχνε αυτοκίνητα και για τον εαυτό του και πολλά τα οδηγούσε και σε αγώνες. Το 1951 έφτιαξε ένα δικό του μοντέλο που επισκίασε τα πάντα στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόϊτ και του έφερε φήμη και χρήμα. Ήδη από την δεκαετία εκείνη είχε αρχίσει να ανακατεύεται με τον κινηματογράφο, μιας και είχε αντίληψη να πιάνει αμέσως τι του ζητούσαν σε κάθε ταινία. Ο αδελφός του αποφάσισε να μην συνεχίσει αλλά ο Τζορτζ ανέλαβε μόνος του την επιχείρηση με την βοήθεια και την υποστήριξη της γυναίκας του, Σίρλεϊ.

 

Το 1955 ο Τζορτζ Μπάρις «πείραξε» μια πόρσε Σπαϊντερ για τον φίλο του Τζέϊμς Ντιν. Ήταν το αυτοκίνητο που οδήγησε τον 24χρονο ηθοποιό στον θάνατο. Ο Ελληνοαμερικανός αγόρασε τα συντρίμμια αλλά απ’ ό,τι φαίνεται το μοιραίο όχημα ήταν πράγματι καταραμένο, μιας και συνέβησαν άσχημα περιστατικά ακόμα και μετά από το δυστύχημα του Ντιν. Το 1960 το αυτοκίνητο εκλάπη και έκτοτε χάθηκαν τα ίχνη του για πάντα.

Η μεγαλύτερή του επιτυχία ήταν βέβαια το Batmobil του ‘ 60, το οποίο πουλήθηκε σε πλειστηριασμό το 2013, για πάνω από 4,6 εκατομμύρια δολάρια. Όμως τον Μπαρις δεν τον αγάπησαν μόνο οι λάτρεις του κινηματογράφου. Οι σταρ του εμπιστεύονταν τα αυτοκίνητά τους για να τα μετατρέψει σύμφωνα με τα γούστα τους. Ο Έλβις λ.χ. είχε παραγγείλει για την Κάντιλάκ του επίχρυσα χερούλια, τιμόνι, μοχλούς για να ανοιγοκλείνουν τα παράθυρα, λεβιέ ταχυτήτων, τηλεόραση, μπαρ, κασελάκι για βαφή παπουτσιών, μπουντουάρ και ειδική κρύπτη για να τοποθετεί ναρκωτικά, προφυλακτικά και όπλα.

 

Ο Φρανκ Σινάτρα είχε νεύρωση με την ασφάλεια. Επίσης φίλος και πελάτης του Μπάρις,  επιθυμούσε το όχημά του να είναι τόσο ασφαλές όσο και το αεροπλάνο του. Έπρεπε απαραιτήτως στο πορτ μπαγκάζ να υπάρχει ρεζέρβα για το καθετί. Από λάστιχα ως τρόμπες και μπιτόνια με βενζίνη. Η τραγουδίστρια Σερ του είχε ζητήσει ένα αυτοκίνητο στους τόνους του ροζ. Η Ζα – Ζα Γκαμπόρ ήθελε την Ρολς Ροϊς της ολόχρυση. Η Φάρα Φόσετ είχε αδυναμία στο πορτοκαλί. Η χάρη του Μπάρις έφτασε μέχρι και τα Spice Girls. To συνεργείο του στο Χόλυγουντ μάζευε όλους του διάσημους. Ο Σταλόνε και ο Μπαρτ Ρεϊνολτς ήταν επίσης πελάτες του.

 

Ο Μπάρις έφυγε σε ηλικία 89 ετών, χωρίς την αγαπημένη του σύζυγο που είχε πεθάνει αρκετό καιρό πριν. Έχει δύο γιους και η φήμη του θα παραμείνει στον χρόνο, όχι μόνο για την υπογραφή του στις πρωτοκλασάτες ταινίες αλλά και σε πολλά B – Movies όπου τα αυτοκίνητά του έκλεβαν την παράσταση από τους ηθοποιούς.

 

Ακολουθήστε το News24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα