Βασιλική Αδαμίδου: Η στρατηγική βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς και η δέσμευσή της για το μέλλον

Διαβάζεται σε 10'
Βασιλική Αδαμίδου: Η στρατηγική βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς και η δέσμευσή της για το μέλλον
H Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς

Η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, αποκαλύπτει πως η στρατηγική βιωσιμότητας της εταιρείας εστιάζει στην προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση της τοπικής παραγωγής και την προώθηση της ισότητας των φύλων στον εργασιακό χώρο.

Η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, μοιράζεται την προσέγγιση της εταιρείας για την προώθηση της βιωσιμότητας, τόσο στον τομέα του περιβάλλοντος όσο και της κοινωνίας. Μέσα από μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών, η Lidl αναδεικνύει τη σημασία της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και της κοινωνικής προσφοράς. Η κ. Αδαμίδου εξηγεί πώς η εταιρεία ενδυναμώνει την τοπική παραγωγή, προάγει τη θέση της γυναίκας στην αγορά εργασίας και στηρίζει έμπρακτα τις τοπικές κοινότητες. Παράλληλα, αναφέρεται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Lidl στη διαχείριση της εταιρικής εικόνας και στην ανάγκη για συνεχή βελτίωση, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της κοινωνίας και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα για τις επόμενες γενιές.

Ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι βιωσιμότητας της εταιρείας;

Στη Lidl Ελλάς η έννοια της βιωσιμότητας είναι βαθιά ριζωμένη στη μοναδική φιλοσοφία μας. Είναι ένα σύνολο αντιλήψεων αλλά και ένα πλαίσιο αξιών, που μαζί ορίζουν το επιχειρηματικό μας αποτύπωμα στην αγορά, την κοινωνία και φυσικά το περιβάλλον. Η προσέγγισή μας είναι δομική και όχι ευκαιριακή. Άλλωστε, ως εταιρεία υλοποιούμε πρωτοποριακές βιώσιμες δράσεις εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Επιδιώκουμε, και το καταφέρνουμε, να βαδίζουμε δίπλα σε κάθε μέρος ενδιαφέροντός μας. Είμαστε συν-οραματιστές, αλλά και κοινωνικοί καταλύτες. Κάθε μας πρωτοβουλία αφήνει πίσω της πρόσθετη αξία και χαράσσει προς τα εμπρός προοπτική για όλες και όλους. Ακολουθούμε με συνέπεια τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο με πυξίδα ένα τρίπτυχο που μας εκφράζει και μας εμπνέει: «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα».

Για εμάς η βιώσιμη επιχειρηματικότητα είναι σκέψη και δράση για όσα συμβαίνουν τώρα και για όσα έρχονται στο μέλλον. Σκεφτόμαστε πως θα καλύψουμε τις ανάγκες του σήμερα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και ικανό πλεόνασμα βασικών αγαθών, φυσικά και περιβαλλοντικών πόρων, για τις γενιές που ακολουθούν. Καταγράφουμε ανάγκες στο κοινωνικό περιβάλλον και παρεμβαίνουμε στοχευμένα, με έμφαση στις λιγότερο προνομιούχες ομάδες του πληθυσμού. Ταυτόχρονα, είμαστε συνδιαμορφωτές της εθνικής παραγωγικής κουλτούρας, μέσα από τις συνεργασίες μας με εκλεκτούς προμηθευτές. Αναδεικνύουμε τον διατροφικό θησαυρό της χώρας, ενώ παράλληλα ενδυναμώνουμε τις αξίες του «ευ ζην». Για παράδειγμα, με την νέα μας καμπάνια ευαισθητοποίησης προωθούμε τη Συνειδητή Διατροφή και εισάγουμε την έννοια της Πλανητικής Υγιεινής Διατροφής στη γκάμα των προϊόντων μας. Δημιουργούμε ένα ισχυρό πλαίσιο ορθών πρακτικών ως προς το τι τρώμε, πότε το τρώμε και πως το τρώμε. Τελικά, είναι όλα αυτά που μας ξεχωρίζουν και μας φέρνουν κάθε φορά στην πρωτοπορία της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Ποιες δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εκπονεί η εταιρεία αναφορικά με το περιβάλλον και την κοινωνία;

Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι γιατί η περιβαλλοντική μας φιλοσοφία γίνεται όχημα αειφόρας εξέλιξης, για εμάς, τους συνεργάτες μας και θα έλεγα για το σύνολο της κοινωνίας. Και σε αυτόν τον τομέα η Lidl και πρωτοπορεί και δημιουργεί ένα πλαίσιο αναφοράς για την Ελληνική, την ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια αγορά. Η κλιματική κρίση και η προστασία των οικοσυστημάτων παραμένουν στο επίκεντρο της περιβαλλοντικής μας πολιτικής. Η ανάγκη του μετριασμού είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Προστατεύοντας τον πλανήτη μας μπορούμε να είμαστε πιο αποδοτικοί ως προς την προμηθευτική μας αλυσίδα. Αλλά και ακόμα περισσότερο ποιοτικοί ως προς την ποικιλία των προϊόντων μας. Για τον λόγο αυτό, στην κλιματική μας στρατηγική που αφορά σε όλες τις χώρες στις οποίες ασκεί επιχειρηματικότητα έχουμε ως οδηγό την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi). Η Lidl έχει δεσμευτεί να επιτύχει το Net-Zero έως το 2050 σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Μεσοπρόθεσμα σκοπεύουμε σε 70 % μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή λειτουργία (Scope 1 & Scope 2) της Lidl, σε σύγκριση με το 2019, μέχρι το 2030, σε όλες τις χώρες. Ήδη έχουμε 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες μας τις εγκαταστάσεις.

Επίσης, έχουμε εγκαταστήσει 31 φωτοβολταϊκά συστήματα σε καταστήματα, γραφεία και αποθήκες μας, 55 σταθμούς φόρτισης σε καταστήματα και γραφεία μας, ενώ ο φωτισμός των χώρων πώλησης των καταστημάτων μας είναι στο 100% με LED. Αξίζει να τονίσουμε ότι η Lidl έχει δεσμεύσει τους προμηθευτές της, που ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν έως το 2026 δικούς τους επιστημονικά τεκμηριωμένους κλιματικούς στόχους. Παράλληλα, ενεργούμε όλο και περισσότερο σύμφωνα με το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας. Μειώνουμε τη χρήση του πλαστικού, περιορίζουμε τη σπατάλη τροφίμων και διασφαλίζουμε την ορθολογική χρήση του γλυκού νερού. Τέλος, η καμπάνια «Plastic Free Greece», που υλοποιούμε σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, είναι η έμπρακτη απόδειξη ότι δεν αρκεί να μιλάμε για αλλαγή – πρέπει να γίνουμε κομμάτι της.

Σε πέντε χρόνια δράσης, έχουμε συλλέξει χιλιάδες τόνους απορριμμάτων από παράκτιους και υποθαλάσσιους καθαρισμούς, ενώ παράλληλα επενδύουμε στην εκπαίδευση και την ενημέρωση των πολιτών, ενισχύοντας τη συλλογική ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον. Παραμένουμε όμως και ενεργοί υποστηρικτές της κοινωνίας. Με τo Xαμόγελο του Παιδιού είμαστε συνοδοιπόροι τα τελευταία 14 χρόνια, έχοντας προσφέρει πάνω από 1,4 εκ. ευρώ για την ενίσχυση ευάλωτων παιδιών και οικογενειών. Σε συνεργασία με τη UNICEF, συμβάλλουμε στην εκστρατεία «Μαζί Ενάντια στη Βία κατά των Παιδιών», επενδύοντας έως τώρα περισσότερα από 335.000 ευρώ. Η υποστήριξή μας στην εκπαίδευση και τη νέα γενιά αποτελεί κεντρικό άξονα της φιλοσοφίας μας. Είμαστε μεγάλοι δωρητές του Κέντρου Χαρισματικών Παιδιών (CTY) Greece για 11η χρονιά. Παρέχουμε υποτροφίες και εκπαιδευτικά προγράμματα με επένδυση άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ. Υλοποιούμε όμως και μια πολύ σημαντική συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, που αφορά τη δημιουργία ενός λειτουργικού μηχανισμού άμεσης αρωγής, σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Κάθε μας ενέργεια είναι μια υπόσχεση πως θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στους ανθρώπους, στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινότητες, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά για ένα καλύτερο αύριο.

Πώς στηρίζει η εταιρεία τους τοπικούς παραγωγούς για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτικού τομέα;

Η Lidl Ελλάς έχει ένα κρίσιμο ρόλο και δεν τον ξεχνάμε ποτέ: να συμβάλλουμε σε μια πιο υπεύθυνη κατανάλωση, μέσα από μια πιο βιώσιμη γκάμα προϊόντων, αξιοποιώντας το εθνικό παραγωγικό δυναμικό. Έτσι, ανάμεσα στις βασικές της προτεραιότητές μας είναι και η στήριξη της τοπικής παραγωγής. Συνεργαζόμαστε με πάνω από 400 Έλληνες προμηθευτές. Στηρίζουμε, αλλά και αναβαθμίζουμε, ενθαρρύνοντας βέλτιστες πρακτικές καλλιέργειας, που ευνοούν την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων. Αυτή η στρατηγική μειώνει την εξάρτηση από εισαγόμενα προϊόντα, διασφαλίζει σταθερές τιμές και ενισχύει την ελληνική οικονομία. Πάνω απ’ όλα όμως ωφελείται η Ελληνίδα και ο Έλληνας καταναλωτής με πρόσβαση σε οικονομικά και ποιοτικά προϊόντα. Η συνεισφορά μας στην οικονομία και την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων γίνεται στην πράξη. Για παράδειγμα, το 2023 προωθήσαμε σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές, δημιουργώντας κύκλο εργασιών 488,4 εκατομμυρίων ευρώ.

Με ποιες κινήσεις προωθείται η ισότητα μεταξύ των δύο φύλων στην εταιρεία και πώς επιτυγχάνεται η ενδυνάμωση των γυναικών ώστε να αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης;

Η δέσμευση για την ισότητα των φύλων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κουλτούρας. Άλλωστε, έχουμε υπογράψει τις Αρχές Ενδυνάμωσης των Γυναικών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Επιδιώκουμε σταθερά να αυξήσουμε το ποσοστό γυναικών στελεχών σε επίπεδο μέσης και ανώτερης διοίκησης. Είμαστε υπερήφανες και υπερήφανοι που στη Lidl Ελλάς οι γυναίκες αποτελούν το 67% του εργατικού δυναμικού μας. Το 42% βρίσκεται σε διευθυντικές θέσεις ενώ παράλληλα το 40% της ομάδας διοίκησης αποτελείται από γυναίκες. Η ισότητα είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα. Εφαρμόζουμε ενιαία μισθολογική δομή που βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως επαγγελματική εμπειρία, εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες. Και προφανώς, απαιτούμε και προωθούμε πολιτικές ίσων ευκαιριών και από τους εταίρους μας στην αλυσίδα αξίας. Στις προτεραιότητές μας είναι η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στις διευθυντικές θέσεις και οι ίσες ευκαιρίες, όσο γίνεται περισσότερο, σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ποιες οι στρατηγικές της εταιρείας για την προώθηση των δικαιωμάτων εργαζομένων και επιχειρήσεων και πώς διασφαλίζεται η τήρηση του κώδικα δεοντολογίας τόσο εντός της εταιρείας όσο και στις συνεργασίες που συνάπτει;

Βρισκόμαστε στην αιχμή του λιανεμπορίου τροφίμων, έχουμε πετύχει πολλά με τη δύναμη της ομάδας. Οι πάνω από 6700 εργαζόμενες και εργαζόμενοί μας, αυτό που εμείς ονομάζουμε teamLidl, είναι η δική μας ατμομηχανή προόδου. Με «καύσιμο» τον αλληλοσεβασμό, την εμπιστοσύνη, τον ρεαλισμό και την αποδοτικότητα. Αγκαλιάζουμε και στηρίζουμε τους ανθρώπους μας σε όλες τις εκφάνσεις της εργασιακής τους ζωής. Προστατεύουμε και δυναμώνουμε το πλαίσιο των ατομικών δικαιωμάτων, έτσι ώστε οι δικοί μας άνθρωποι να γίνονται και πρεσβευτές αξιών στην δική τους καθημερινότητα, έξω από την εταιρεία. Τους προσφέρουμε αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι και ανταγωνιστικές και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Έχουμε δεσμευτεί για ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς διακρίσεις. Με στόχο την εξάλειψη κάθε είδους αποκλεισμού από τον εργασιακό χώρο, προχωρήσαμε τον Μάρτιο του 2021 στην υπογραφή της Χάρτας Διαφορετικότητας (Diversity Charter). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της διαφορετικότητας σε κάθε εργασιακό περιβάλλον του ελληνικού επιχειρείν. Με τις πρωτοβουλίες μας στη Lidl Ελλάς δημιουργούμε μια σύγχρονη εταιρική κουλτούρα, που συχνά γίνεται πλαίσιο αναφοράς για την αγορά και τον επιχειρηματικό κόσμο γενικότερα. Ο Κώδικας Δεοντολογίας μας, που έχει επικαιροποιηθεί πρόσφατα και σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία CSDDD για την εταιρική δέουσα επιμέλεια, αποτελεί τη θεμελιώδη βάση αυτής της δέσμευσης. Κάνουμε όμως και το αυτονόητο βήμα πέρα από τις εσωτερικές μας «ηθικές» δεσμεύσεις. Γινόμαστε παράδειγμα και για τους επιχειρηματικούς μας εταίρους, οι οποίοι δεσμεύονται να τηρούν αυστηρά πρότυπα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Και ναι, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ανακηρυχθήκαμε Κορυφαίος Εργοδότης για 9η συνεχόμενη χρονιά αλλά και Retailer of the Υear 2024 για 2η συνεχόμενη χρονιά!

Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί η εταιρεία για τη διαχείριση κρίσεων σε επικοινωνιακό επίπεδο;

Λειτουργούμε με δομημένες στρατηγικές τόσο στο πλαίσιο της πρόληψης όσο και της παροχής κρίσιμης πληροφορίας, όταν υπάρχει ανάγκη δημόσιας παρέμβασης. Αφουγκραζόμαστε την καθημερινότητα της αγοράς και της κοινωνίας στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξιολογούμε την αντιλαμβανόμενη εικόνα του brand και των προϊόντων μας, καταγράφουμε τάσεις, προσδοκίες αλλά και ανησυχίες. Έτσι, μπορούμε να προλαβαίνουμε το λάθος και να διορθώνουμε τυχόν αστοχίες στο επικοινωνιακό μας περιβάλλον.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε ως Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς;

Η εταιρική επικοινωνία και η βιώσιμη πρακτική στη Lidl Ελλάς είναι έργο ομάδας και όχι μεμονωμένων ατόμων. Συνδυάζουμε δεξιότητες, μοιραζόμαστε προβληματισμούς, παράγουμε λύσεις. Η πιο σημαντική και ίσως σταθερή πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι η ένταση και το αποτύπωμα της εταιρικής μας εικόνας και φήμης. Και αναφέρομαι στα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του εταιρικού μας αποτυπώματος στην οικονομία, την κοινωνία και φυσικά το περιβάλλον. Η παρακολούθηση των επιμέρους φάσεων μιας μεγάλης ενέργειας και η αποτύπωση της πραγματικής αξίας για την κοινωνία και τον άνθρωπο είναι πάντα ένα μεγάλο στοίχημα αποτελεσματικότητας. Σε ενέργειες στήριξης της κοινωνίας που μετρούν ήδη κάποια χρόνια, προχωράμε στην εκπόνηση μελετών SROI (Social Return on Investment). Αυτή τη στιγμή οι CSR δείκτες που παρακολουθούμε σε ετήσια βάση για να βλέπουμε την εξέλιξη αγγίζουν τους 500. Έχουμε λοιπόν κάθε φορά το μέτρο σύγκρισης. Επομένως, η πρόκληση για μένα και την ομάδα μου είναι να μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό της, ωθώντας την εταιρεία, την αγορά, την κοινωνία και το περιβάλλον από το καλό στο καλύτερο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα