Θερινές εκπτώσεις: Οι ΜμΕ, τα mall και τα μηνύματα – Aνοιχτά την Κυριακή τα καταστήματα

Διαβάζεται σε 5'
Θερινές εκπτώσεις: Οι ΜμΕ, τα mall και τα μηνύματα – Aνοιχτά την Κυριακή τα καταστήματα
Στιγμιότυπο από εμπορικό κατάστημα στην Αθήνα, Tr;ith 15 Ιουλίου 2025. Την Δευτέρα 14/7 ξεκίνησαν οι θερινές εκπτώσεις για τα καταστήματα και πρόκειται να ολοκληρωθούν στις 30 Αυγούστου ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ/EUROKINISSI

Οι έμποροι προσβλέπουν στον τουρισμό, αλλά και στις γενναίες προσφορές για την τόνωση της κίνηση καθώς, πλέον, η πλειονότητα των καταναλωτών έχει περιορίσει τις αγορές του στα απολύτως αναγκαία.

Με τον καύσωνα να “φρενάρει” το “σουλάτσο” στην αγορά και να  πριμοδοτεί τα μεγάλα, κλειστά και κλιματιζόμενα εμπορικά κέντρα, εδώ και μια εβδομάδα η αγορά κινείται σε ρυθμό εκπτώσεων καθώς ήδη η θερινή εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα και θα θα διαρκέσει έως τις 31 Αυγούστου.  Οι ελπίδες, προφανώς, είναι πολλές για αναθέρμανση της αγοραστικής ζήτησης, που με βάση τα μηνύματα του κλαδου του λιανεμπορίου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι περιορισμένη.

Το ωράριο

Να σημειωθεί ότι με βάση τη νομοθεσία, την Κυριακή 20 Ιουλίου τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργήσουν προαιρετικά από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και ανάλογα την επιχείρηση έως τις 8 το απόγευμα τα μεγαλύτερα.

Πάντως ο καύσωνας δίνει αφενός ένα προβάδισμα στα Mall, όπου ο κλιματισμός λειτουργεί στις καιρικές συνθήκες “Ντουμπάι”, αλλά αφετέρου σπρώχνει κόσμο στην παραλία κι άρα μακριά από τις βιτρίνες. Παρόλα αυτά είναι γεγονός ότι τώρα είναι η ευκαιρία για έξυπνες αγορές και για κάλυψη, με οικονομικό τρόπο, βασικών αναγκών.

Κάλεσμα των κατά τόπους συλλόγων

Στο μεταξύ, με αφορμή τις εκπτώσεις όλοι οι Εμπορικοί Σύλλογοι της χώρας καλούν τους πολίτες να στηρίξουν τις τοπικές αγορές. Χαρακτηριστικά ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς (ΕΣΠ) προσκαλεί το καταναλωτικό κοινό στην αγορά της πόλης κατά την περίοδο των εκπτώσεων, για ολοκληρωμένες-έξυπνες αγορές. Τα καταστήματα προαιρετικά θα είναι ανοιχτά και την Κυριακή, 20 Ιουλίου, με προτεινόμενο ωράριο 11:00 έως 15:30.

Οι επισκέπτες θα βρουν μια μεγάλη ποικιλία και υψηλής ποιότητας προϊόντα για όλη την οικογένεια και για κάθε σπίτι σε πραγματικές και μοναδικές εκπτώσεις που θα τους ενθουσιάσουν. Παράλληλα, μπορούν να συνδυάσουν τις αγορές τους απολαμβάνοντας τον καφέ, το φαγητό και την διασκέδασή τους στα πολυάριθμα σημεία εστίασης και ψυχαγωγίας της πόλης” αναφέρει ο ΕΣΠ.

Παράλληλα, ο ΕΣΠ επισημαίνει στους καταστηματάρχες την υποχρέωση τήρησης των διατάξεων του νέου Κώδικα Δεοντολογίας (ΥΑ 66877/30-8-2024) σχετικά με τον τρόπο αναγραφής των εκπτώσεων:

  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής, πρέπει να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (τιμή αναφοράς), βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση.
  • Ως προγενέστερη τιμή ορίζεται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος στο κάθε προϊόν του, κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της πρώτης έκπτωσης (δηλαδή πριν τις 14 Ιουλίου).

Η μείωση τιμής κατά τις τακτικές εκπτώσεις μπορεί να έχει την εξής μορφή, πάντα με την προϋπόθεση αναγραφής της προγενέστερης τιμής:

  • Ποσοστό (%), π.χ. «20% έκπτωση».
  • Συγκεκριμένο ποσό, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
  • Αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής, π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ». Η προγενέστερη τιμή μπορεί να εμφανίζεται και διαγραμμένη.

Έλεγχοι

Στο μεταξύ σειρά ελέγχων έχουν προγραμματιστεί από το ΥΠΑΝ  αυτές τις ημέρες,  να περιορισθούν οι πλασματικές εκπτώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελεγκτικές Αρχές έχουν προχωρήσει στην καταγραφή τιμών, που ίσχυσαν πριν από την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου οι οποίες θα συγκριθούν με τις τιμές που ισχύουν σήμερα. Και αυτό γιατί έχει διαπιστωθεί σε προηγούμενες εκπτωτικές περιόδους, κάποιες επιχειρήσεις να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους πριν τις εκπτώσεις και να τις επαναφέρουν εντός της εκπτωτικής περιόδου, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην έχουν κανένα ουσιαστικό κέρδος.

Οι τζίροι

Με βάση το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, τα μηνύματα από το λαινεμπόριο δημιουργούν πορβληματισμό καθώς παραπέμπουν σε εικόνα αναιμικής ζήτησης. Όπως αναφέρει “τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δίνουν το συνολικό ετήσιο τζίρο του λιανικού εμπορίου να κυμαίνεται στα 72 δις ευρώ και χωρίς τα οχήματα, καύσιμα και τρόφιμα στα 26 δις ευρώ με ετήσια αύξηση 1,8%, δηλαδή χαμηλότερα του ετήσιου πληθωρισμού.Οι αβέβαιες και ευμετάβλητες συνθήκες φαίνεται πως θα επηρεάσουν την απόκλιση του πληθωρισμού στη χώρα μας και το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ένας, λοιπόν, ακόμη στόχος της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων είναι να καταφέρει να λειτουργήσει ως  «αντίδοτο»  και να περιορίσει τον «πολυδιάστατο» πληθωρισμό, τουλάχιστον κατά μισή μονάδα” τονίζει το ΕΒΕΠ και συμπληρώνει:

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, παρά τις όποιες  οικονομικές δυσκολίες για 6 στα 10 νοικοκυριά, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, όχι μόνο συγκράτησης, αλλά και μείωσης του οικογενειακού προϋπολογισμού σε ετήσια και μηνιαία βάση. Το λιανικό εμπόριο, για μια ακόμη φορά, «βάζει πλάτη» να ξεπεραστεί η ακρίβεια, συγκριτικά με το διαθέσιμο εισόδημα. Ευελπιστούμε, και φέτος, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Ευσεβής πόθος του λιανικού εμπορίου, το φετινό καλοκαίρι, είναι ο συνολικός τζίρος του Γ´ Τριμήνου, χωρίς τους κλάδους των οχημάτων, τροφίμων και καυσίμων, να κινηθεί ανοδικά, ξεπερνώντας, όπως πέρυσι, τον πήχη αναφοράς των 7 δις ευρώ.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα