ΗΠΑ: Μυστήριο με το αντικείμενο που συγκρούστηκε με αεροσκάφος της United Airlines στον αέρα

Διαβάζεται σε 4'
ΗΠΑ: Μυστήριο με το αντικείμενο που συγκρούστηκε με αεροσκάφος της United Airlines στον αέρα
Αεροσκάφος της United Airlines AP Gene J. Puskar

Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για το αντικείμενο που συγκρούστηκε με αεροσκάφος της United Airlines πάνω από την Γιούτα, με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ και να τραυματιστεί ο πιλότος.

Μια πτήση της United Airlines αναγκάστηκε να προσγειωθεί εκτάκτως στη Σολτ Λέικ Σίτι την περασμένη εβδομάδα, όταν ένα άγνωστο αντικείμενο προσέκρουσε στο παρμπρίζ του αεροσκάφους σε υψόμετρο 36.000 ποδιών, σπάζοντάς το, σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία και αξιωματούχους. Μάλιστα, από τα θραύσματα τραυματίστηκε ο πιλότος.

Το μυστήριο για το τι ακριβώς χτύπησε το παρμπρίζ του αεροπλάνου παραμένει, ενώ οι εικασίες “δίνουν και παίρνουν”.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ιστότοπου Flight Radar24, το αεροπλάνο βρισκόταν στα 36.000 πόδια όταν συνέβη η πρόσκρουση. Αμέσως μετά, το αεροσκάφος κατέβηκε σε χαμηλότερο υψόμετρο, ακολουθώντας το προβλεπόμενο πρωτόκολλο, πριν πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Σολτ Λέικ Σίτι στη Γιούτα.

«Πρόκειται για εξαιρετικά ασυνήθιστη περίπτωση, το να προκαλείται τέτοια ζημιά στο γυαλί και να τραυματίζονται άτομα στο πιλοτήριο. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι μπορεί να χτύπησε το παρμπρίζ στα 36.000 πόδια», δήλωσε ο αναλυτής αεροπορικών θεμάτων του ABC News, Τζον Νανς.

Τα παρμπρίζ των αεροσκαφών είναι κατασκευασμένα με πολλαπλά στρώματα ώστε να αντέχουν ζημιές από χτύπημα πτηνών και καιρικά φαινόμενα. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι εξαιρετικά σπάνιο να πρόκειται για πουλί σε τόσο μεγάλο υψόμετρο.

«Αν μιλάμε για πουλί σε αυτό το υψόμετρο, είναι πάρα πολύ σπάνιο. Πιθανότερο είναι να πρόκειται για drone, μετεωρολογικό αερόστατο ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο με επαρκή μάζα για να προκαλέσει τέτοιο σπάσιμο», πρόσθεσε ο Νανς.

Η United Airlines δήλωσε ότι το Boeing 737-MAX 8, με 134 επιβάτες, προσγειώθηκε με ασφάλεια στη Γιούτα, «προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ζημιά στο πολυστρωματικό παρμπρίζ». Οι αρχές επιβεβαίωσαν πως ο πιλότος υπέστη ελαφρύ τραυματισμό και του παρασχέθηκε ιατρική βοήθεια.

Η Χέδερ Ράμσεϊ, φοιτήτρια και επιβάτιδα της πτήσης, ανέφερε ότι περίπου 50 λεπτά μετά την απογείωση, πριν καν γίνει κάποια ανακοίνωση, αντιλήφθηκε πως κάτι δεν πήγαινε καλά όταν άκουσε μία αεροσυνοδό να υψώνει τη φωνή της και να ζητά από μία άλλη να σταματήσει την εξυπηρέτηση και να πάει στο πίσω μέρος της καμπίνας.

Λίγο μετά, ο πιλότος ανακοίνωσε την αλλαγή πορείας της πτήσης.

«Το αεροσκάφος συγκρούστηκε με αντικείμενο και ένα παράθυρο στο πιλοτήριο έχει σπάσει, οπότε πρέπει να κάνουμε αναγκαστική προσγείωση στο Σολτ Λέικ Σίτι», δήλωσε η Ράμσεϊ στο ABC News, μεταφέροντας το μήνυμα του πιλότου.

Η αεροπορική εταιρεία μερίμνησε ώστε οι επιβάτες να μεταφερθούν με άλλο αεροσκάφος στο Λος Άντζελες την ίδια ημέρα και ανακοίνωσε ότι εργάζεται για την επισκευή και την επιστροφή του αεροσκάφους σε κανονική λειτουργία.

United Airlines: Το πιθανότερο σενάριο που εξετάζεται για την πρόσκρουση

Το βράδυ της Δευτέρας η εταιρεία WindBorne Systems, που ειδικεύεται σε μετεωρολογικά αερόστατα μεγάλης διάρκειας, εξέδωσε ανακοίνωση αναφέροντας ότι το αντικείμενο που προκάλεσε τη ρωγμή στο παρμπρίζ ενδέχεται να ήταν δικό της μετεωρολογικό αερόστατο.

Η εταιρεία δήλωσε ότι συνεργάζεται με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών (NTSB) στο πλαίσιο της έρευνας.

«Συνεργαζόμαστε στενά με την FAA για το ζήτημα αυτό. Αμέσως προχωρήσαμε σε αλλαγές ώστε να μειώσουμε τον χρόνο που τα αερόστατά μας βρίσκονται μεταξύ 30.000 και 40.000 ποδιών. Οι αλλαγές αυτές έχουν τεθεί ήδη σε ισχύ. Παράλληλα, επισπεύδουμε τα σχέδιά μας για χρήση ζωντανών δεδομένων πτήσης, ώστε τα αερόστατα να αποφεύγουν αυτόνομα τα αεροπλάνα, ακόμη κι όταν πετούν σε μη τυπικά υψόμετρα. Επιπλέον, αναπτύσσουμε νέο υλικό για να μειώσουμε τη δύναμη και τη συγκέντρωση της πρόσκρουσης», ανέφερε η WindBorne στην ανακοίνωσή της.
Το ραγισμένο παρμπρίζ μεταφέρεται αυτή τη στιγμή στο εργαστήριο του NTSB για περαιτέρω ανάλυση, καθώς η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα