ΕΨΑ: Οι κινήσεις του SMERC για επιστροφή στην κερδοφορία

Διαβάζεται σε 6'
ΕΨΑ: Οι κινήσεις του SMERC για επιστροφή στην κερδοφορία
ΕΨΑ

Η είσοδος του SMERC στην ΕΨΑ ενεργοποιεί επενδύσεις, αναδιοργάνωση και στοχευμένη μείωση κόστους, θέτοντας θεμέλια για επιστροφή στην κερδοφορία και break even έως το 2028.

Αύξηση πωλήσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, υλοποιώντας παράλληλα στοχευμένες δράσεις για τον εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους, με στόχο την επίτευξη break even έως το 2028, επιδιώκει η ΕΨΑ.

Με την είσοδο του Επενδυτικού Ταμείου SMERemediumCap (SMERC) το 2023 στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ως στρατηγικού επενδυτή και την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, η ΕΨΑ ενισχύθηκε με κεφάλαια, βελτίωσε τις υποδομές της και αναβάθμισε τη διοικητική ομάδα, με στόχο τη δυναμική επιστροφή της στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Η επένδυση του SMERC ξεπερνά συνολικά τα €13 εκατ., σε συνδυασμό με τον, υγιούς επιπέδου, δανεισμό που αντιστοιχεί στο 1/3 του κύκλου εργασιών, επιτρέπει στην εταιρεία να υλοποιήσει το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξής της.

Πλέον η εταιρεία έχει προχωρήσει σε εκτενή αναθεώρηση και επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής της, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του μείγματος καναλιών διανομής και προϊόντων.

Χρονιά ανασυγκρότησης το 2025

Πηγές της ΕΨΑ υπογραμμίζουν ότι το 2025 είναι χρονιά «ανασυγκρότησης» και κομβικό στάδιο ενός τριετούς πλάνου επιστροφής στην κερδοφορία, με ήδη θετικά αποτελέσματα κυρίως στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου τα μερίδια αγοράς καταγράφουν αξιοσημείωτη άνοδο.

Η εταιρεία φέτος, έχοντας νέα διοίκηση, νέες στρατηγικές συμφωνίες διανομής, επιστροφή στα παραδοσιακά προϊόντα και ισχυρή κεφαλαιακή στήριξη από το επενδυτικό ταμείο SMERC και την πιστώτρια τράπεζα Alpha Bank, διεκδικεί πλέον μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των αναψυκτικών, όπου έχει ήδη κατακτήσει το 14,6%.

Οι κινήσεις αυτές δρομολογήθηκαν μετά την πρόσφατη αύξηση της συμμετοχής του SMERC στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας και την επαναχάραξη της στρατηγικής, την οποία υπαγόρευσαν οι προκλήσεις κατά τη χρήση του 2024.

Το 2024, παρά τις επενδύσεις σε παραγωγή, τροφοδοσία και πληροφοριακά συστήματα, η ΕΨΑ κατέγραψε αύξηση ζημιών λόγω ρυθμιστικών αλλαγών στις προσφορές, υψηλότερου ενεργειακού κόστους και ανατιμήσεων πρώτων υλών. Τα οικονομικά στοιχεία καταγράφουν κύκλο εργασιών €12,879 χιλ. (2024), μικτό αποτέλεσμα €3,775 χιλ. και ζημιές προ φόρων €4,5 εκατ., επιβεβαιώνοντας την ανάγκη επιτάχυνσης της στρατηγικής ανάκαμψης.

Νέο business plan

Όμως, το νέο επιχειρηματικό πλάνο διατηρεί ως προϊόντα – ναυαρχίδες τις παραδοσιακές γεύσεις της Λεμονάδας, της Πορτοκαλάδας και της Βυσσινάδας, που την έφεραν άλλωστε στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Ελλήνων, ήδη από τον περασμένο αιώνα.

Αποτελούν, άλλωστε, και το ισχυρό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, όπως βέβαια και η ξεκάθαρη και σταθερή δέσμευση της εταιρείας στην ποιότητα αλλά και η ελληνικότητα των προϊόντων της, με βάση τη «μυστική συνταγή» 100 ετών, την τοπική παραγωγή και τη διαχρονική στήριξη των καταναλωτών. Παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται και σε μία νέα γενιά προϊόντων που απευθύνονται στις νεότερες ηλικίες με νέο σχέδιο προώθησης στην αγορά.

Η ΕΨΑ ήδη από την τρέχουσα χρήση έχει θέσει σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο τριετές πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης, τόσο στην εγχώρια όσο και τη διεθνή αγορά.

«Η στρατηγική αναδιοργάνωση, το ισχυρό brand, οι στοχευμένες επενδύσεις, οι στρατηγικές συμφωνίες διανομής και η συγκράτηση και ο εξορθολογισμός του λειτουργικού κόστους, δημιουργούν τις βάσεις για σταθερή επιστροφή στην κερδοφορία», αναφέρουν κύκλοι της εταιρείας, οι οποίοι τονίζουν ότι αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα οι στρατηγικές συνεργασίες, με στόχο τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος, περαιτέρω μείωση κόστους λειτουργίας και ισχυρότερες δυνατότητες διανομής στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων προέρχεται από το οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου η ΕΨΑ ενισχύει τη θέση της, εστιάζοντας σε στρατηγικούς συνεργάτες και μεγάλους retailers, με ιδιαίτερη βαρύτητα στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα και με προγραμματισμένη επέκταση στη Νότια.

Παράλληλα, οι εξαγωγές αποτελούν βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ στο χονδρεμπόριο η εταιρεία διευρύνει την παρουσία της τόσο γεωγραφικά όσο και σε νέες κατηγορίες πελατών. Στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο δίνεται έμφαση στις παραδοσιακές μάρκες, όπως λεμονάδα και πορτοκαλάδα, ενώ δρομολογείται περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής και των logistics μέσω συνεργειών εντός του fund.

«Ενισχύουμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά, βελτιώνοντας την παρουσία των προϊόντων μας στα τελικά σημεία μέσω της δικής μας δυναμικής ομάδας πωλήσεων, αλλά και συμμαχιών με αναγνωρισμένες εταιρείες της αγοράς», προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

Ήδη, στα σούπερ μάρκετ η εικόνα εξελίσσεται θετικά: η ΕΨΑ καταγράφει σταθερά μερίδιο άνω του 14,6% τους τελευταίους μήνες, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου στην κατηγορία σε σχέση με το 2024, επιβεβαιώνοντας την ελκυστικότητα των προϊόντων της, αλλά και του εμπορικού της σήματος για τους Έλληνες καταναλωτές. Η εταιρεία είναι, επί του παρόντος, η δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία αναψυκτικών σε μερίδια αγοράς, ενώ αυξάνονται σταθερά και οι εξαγωγές.

Οι επενδύσεις

Οι επενδύσεις σε εξοπλισμό και διαδικασίες ενσωματώνουν αυστηρές αρχές βιωσιμότητας και χρηστής διακυβέρνησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ΕΨΑ πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση στην αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού, όπως και ότι συμμετέχει, ως ένα από τα 12 ιδρυτικά μέλη από τους κλάδους των αναψυκτικών, της ζυθοποιίας, των νερών, καθώς και των επιχειρήσεων λιανικής στον φορέα Ελληνικό Σύστημα Εγγυοδοτικής Ανακύκλωσης ΑΕ με σκοπό την οργάνωση και τη λειτουργία ενός ενιαίου συλλογικού συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης αποβλήτων συσκευασιών πανελλαδικής εμβέλειας.

Η ΕΨΑ εδώ και έναν αιώνα παράγει αναψυκτικά στην Αγριά Βόλου, με γεύσεις βαθιά ριζωμένες στη μνήμη και την καρδιά των καταναλωτών. Από το 1924, τα προϊόντα της αποτελούν κομμάτι της ελληνικής καθημερινότητας, συνδυάζοντας την αυθεντική… «μυστική συνταγή» των ιδρυτών με την τεχνογνωσία που περνά από γενιά σε γενιά.

Ήταν το 1924 όταν οι Γεώργιος και Ιωάννης Κοσμαδόπουλος ίδρυσαν την εταιρεία υπό την επωνυμία τότε «Ανώνυμος Εταιρία Ψυγείων Αγριάς Βόλου». Από αυτήν την ονομασία προκύπτει άλλωστε και το σημερινό εμπορικό σήμα, ΕΨΑ. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε η παραγωγή της Λεμονάδας και ακολούθησε η παραγωγή Γκαζόζας.

Αργότερα, η εταιρεία πέρασε στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας και το 1937 η ΕΨΑ κερδίζει το «Χρυσούν Βραβείον Ποιότητος» στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ενώ η συσκευασία των αναψυκτικών γίνεται πλέον στην χαρακτηριστική γυάλινη φιάλη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα