Ευρωπαϊκό Grand Prix

Οι δρόμοι στο λιμάνι της Βαλένθια άδεισαν για να υποδεχθούν τα μονοθέσια της Formula 1
- 24 Αυγούστου 2008 20:42
Το Σαββατοκύριακο αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον καθώς το σιρκουί είναι “απάτητη” οι ομάδες δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν, ενώ ένας αγώνας σε δρόμους πόλης (βλέπε Μονακό) προκαλεί πάντα μηχανικούς, οδηγούς και θεατές.
Παρά το γεγονός πως το σιρκουί θα διεξαχθεί στους δρόμους γύρω από το λιμάνι της Βαλένθια δεν έχει καμία σχέση με αυτό του Μόντε Κάρλο αφού η Βαλένθια δίνει σαφώς περισσότερο χώρο στα μονοθέσια.
Η ΜcLaren έχει το πλεονέκτημα στην Ισπανία καθώς έχει δείξει πως σε πίστες με πολλές στροφές υπερτερεί της Ferrari που στοχεύει στην αεροδυναμική της στην τελική ταχύτητα.
Ο αγώνας αναμένεται συναρπαστικός μετά τις συνεχόμενες νίκες της Βρετανικής ομάδας και τα… στραπάτσα της Ιταλικής.
Η… άγνωστη Βαλένθια
Η πίστα της Βαλένθια είναι εντελώς άγνωστη στις περισσότερες ομάδες. Μηχανικοί και οδηγοί ξέρουν την διαδρομή μόνο από τους εξομοιωτές, ενώ υπάρχουν και ομάδες που δεν διαθέτουν εξομοιωτή.
Οι δοκιμές της Παρασκευής θα είναι για πρώτη φορά ίσως τόσο μεγάλης σημασίας και μία πιθανή έξοδος θα είναι καταστροφική για οποιαδήποτε ομάδα.
Η μήκους 5,44 χιλιομέτρων πίστα έχει 25 στροφές και ελάχιστες ευθείες αλλά αυτό δεν την καθιστά αργή. Σε αντίθεση με το Μονακό που έχει μέση ταχύτητα 151 χιλιόμετρα την ώρα η Βαλένθια φτάνει τα 200 με τελική πάνω από τα 300 χιλιόμετρα.
Το μικρότερο πλάτος που εντοπίζεται στην πίστα είναι 14 μέτρα σημειώνοντας ακόμα μία μεγάλη διαφορά με το Μόντε Κάρλο.
Τεχνικά θέματα
Αεροδυναμική: Η κάθετη δύναμη που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι παρόμοια με αυτές στο Μόντρεαλ. Δεν υπάρχουν στροφές μεγάλης ταχύτητας, ούτε πολλές ευθείες αλλά περισσότερα συμπεράσματα θα βγουν μετά την πρώτη επαφή των μονοθεσίων με την πίστα.
Φρένα: Το σικρουί αναμένεται να είναι απαιτητικό όσον αφορά το φρενάρισμα. Υπάρχουν οι στροφές 12 και 17 που απαιτούν δευτέρα ταχύηττα στο κιβώτιο από τα 300 χιλιόμετρα και θα καταπονήσουν τα φρένα. Πρόβλημα θα είναι και η ψύξη των φρένων αφού δεν υπάρχουν δεδομένα απο παλιότερους αγώνες.
Ελαστικά: Οι ομάδες θα πάρουν στην Βαλένθια τις δύο πιο μαλακές γόμες της Bridgestone.
Το πρωτάθλημα των οδηγών
O Λιούις Χαμιλτον βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών μετά την μεγάλη ατυχία του Φελίπε Μάσα και τη νίκη του Χέικι Κοβαλάινεν στο τελευταίο GP. Ο Βρετανός πιλότος της McLaren έχει 62 βαθμούς και θέλει οπωσδήποτε τη νίκη καθώς το πρωτάθλημα βρίσκεται στις τελευταίες του στροφές.
Πίσω από τον Χάμιλτον βρίσκονται σε απόσταση βολής οι δύο πιλότοι της Ferrari. Ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι στην δεύτερη θέση με 57 βαθμούς, πέντε μόλις πίσω από τον Χάμιλτον αλλά το τελευταίο διάστημα δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Ο Φιλανδός θέλει τη νίκη για να ανέβει ψυχολογικά αλλά και για να σταματήσει τα όποια σχόλια έχουν αρχίσει να ακούγονται.
Στην τρίτη θέση της γενικής βαθμολογίας είναι ο Φελίπε Μάσα με τους τελευταίους γύρους του περασμένου αγώνα να είναι ακόμα στη μνήμη του. Ο Βραζιλιάνος οδηγούσε την κούρσα μέχρι που αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και έχασε την καρό σημαία αλλά και την πρωτιά στον πίνακα των οδηγών.
Το πρωτάθλημα των κατασκευαστών
“Φωτιά” έχει πάρει και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών μετά την αστοχία του κινητήρα της Ferrari στον τελευταίο αγώνα. Η Ιταλική εταιρία βρίσκεται στην πρώτη θέση με 111 βαθμούς αλλά η McLaren μείωσε την απόσταση που χώριζε τους δύο αντιπάλους φτάνοντας στους 100 πόντους. Στην τρίτη θέση είναι η BMW με 90 βαθμούς με την Γερμανική εταιρία να έχει βάλει στόχο να σπάσει την κυριαρχία των δύο μεγάλων.