Andrea Pininfarina

Ένα μεγάλο κεφάλαιο με “βαρύ” όνομα και ακόμα πιο βαριά κληρονομιά έφυγε από τη ζωή
- 08 Αυγούστου 2008 17:31
Ο Andrea Pininfarina οδηγούσε τη μηχανή του (πιθανότατα τη Vespa του) στα περίχωρα του Τορίνου όταν συγκρούστηκε μετωπικά με αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τελευταία δημοσιεύματα, ο CEO κατευθύνονταν προς το κέντρο Έρευνας & Εξέλιξης της εταιρείας στο Cambiano.
Ο 51χρονος Pininfarina ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pininfarina S.p.a., του οίκου δηλαδή που έχει χαρίσει μερικές από τις πιο όμορφες αυτοκινητικές σιλουέττες κάποιες από τις οποίες κατασκεύασε κιόλας. Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο του Τορίνου και μετά τις σπουδές του δούλεψε για κάποιο διάστημα στις ΗΠΑ. Το 1983 επέστρεψε στην εταιρεία ξεκινώντας από σχετικά χαμηλές θέσεις και ουσιαστικά από το 2001 κατείχε τη θέση του διευθύνωντος συμβούλου. Ήταν παντρεμένος και είχε τρία παιδιά.
Για πολλούς το όνομα Pininfarina είναι άμεσα συνυφασμένο με την Ferrari. Και πώς να μην είναι, όταν η συνεργασία τους έχει προσφέρει μοντέλα που έχουν αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στα όνειρα κάθε φίλου της αυτοκίνησης.
Αυτοκίνητα-σταθμός όπως οι Ferrari F40, F50 και Enzo αλλά και πιο παλιά μοντέλα -ποιος μπορεί να ξεχάσει την Testarossa, την 456 GT, την 308 ή την Daytona; Αλλά δεν είναι μόνο οι Ferrari. Ο οίκος ασχολήθηκε και με πιο απλά και ταπεινά μοντέλα όπως τα Peugeot 106, 205 και 405, Alfa Romeo GTV & Spider, Fiat Coupe κ.α. Η λίστα είναι τεράστια και δηλώνει την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στα χέρια των σχεδιαστών του οίκου Pininfarina.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1930 από τον παππού του εκλιπώντος, Battista “Pinin” Farina, και ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό και την μερική κατασκευή αμαξωμάτων για ειδικές παραγγελίες ή για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής. Οι πρώτες παραγγελίες από πελάτες όπως η Alfa Romeo, η Lancia και η Fiat ήταν πλέον γεγονός. Ο Pininfarina επέκτεινε τις συνεργασίες του και με την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα με την Nash ενώ ταυτόχρονα πλήθαιναν και οι συνεργασίες εντός Ευρώπης αλλά εκτός Ιταλίας όπως με τη Peugeot. Η χρονιά ορόσημο όμως είναι το 1952 όταν η Ferrari και ο οίκος Pininfarina χαράζουν κοινή πορεία για να ταρακουνήσουν τα νερά της αυτοκίνησης και να στείλουν τον ανταγωνισμό για ύπνο.
Ο ιδρυτής της εταιρείας πέθανε το 1966 και την διοίκηση ανέλαβε ο γιος, Sergio (πατέρας του Andrea που ζει μέχρι σήμερα), ο οποίος έδωσε μεγάλη βάση στο R&D της εταιρείας και δημιούργησε περισσότερα τμήματα: επέκτεινε το Experimental Department και “έστησε” τα κέντρα Studies & Research και Calculation & Design. Το 1972 ο οίκος Pinifarina ξόδευε τεράστια ποσά για να αποκτήσει τη δική του αεροδυναμική σήραγγα κανονικών διαστάσεων (η πρώτη στην Ιταλία και μία από τις ελάχιστες στον κόσμο) σε μια εποχή που διέπεται από οικονομική αστάθεια.
Το 1981 η εταιρεία προχωρά ένα βήμα παραπέρα αφού πλέον αναλαμβάνει και την συναρμολόγηση-τοποθέτηση των μηχανικών μερών στο αμάξωμα όπως συνέβη με την Alfa Romeo 33 SW. Η δεκαετία του ΄80 βρίσκει τον οίκο Pininfarina αρκετά παραγωγικό όπως και στις αρχές της επόμενης, αφού μόνο το διάστημα 1992-1994 παρουσιάζονται οι Ferrari 456 GT, Fiat Coupe, Peugeot 306 Cabrio και η Bentley Azure. Το 1997 προσάπτει συμφωνία με την Mitsubishi για την κατασκευή του Pajero Pinin στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Canavese με ετήσια παραγωγή τα 30.000 κομμάτια.
Τα πράγματα όμως δεν πάνε και πολύ καλά για τον ιταλικό οίκο τα τελευταία τέσσερα χρόνια αφού την προηγούμενη χρονιά σημείωσε ζημιές 115 εκατομμύρια ευρώ ενώ η οικογένεια Pininfarina που κατέχει το 55% των μετοχών αναμένεται να μείνει μόνο με το 30% στα πλαίσια της αναρδιάθρωσης που επίκειται στην εταιρεία. Δεν είναι λίγοι πάντως αυτοί που επισημαίνουν ότι μετά τον απρόσμενο θάνατο του Andrea, η οικογένεια Pininfarina σκέφτεται να πουλήσει την εταιρεία.
Δείτε τα μοντέλα της Ferrari με την υπογραφή του οίκου Pininfarina:
1952 Ferrari 250
1955 Ferrari Superamerica
1964 Ferrari 275
1966 Ferrari 330 GTC
1968 Ferrari Daytona
1973 Ferrari 365 GT4 BB
1975 Ferrari 308
1984 Ferrari Testarossa
1984 Ferrari 288 GTO
1985 Ferrari 328
1987 Ferrari F40
1989 Ferrari Mythos
1989 Ferrari 348
1994 Ferrari F355
2000 Ferrari 550
2000 Ferrari 360 Spider
2002 Ferrari 575M Maranello
2002 Enzo Ferrari
2004 Ferrari 612 Scaglietti
2006 Ferrari 599 GTB Fiorano
2006 Ferrari P4/5
Θάνατοι διασημοτήτων σε τροχαίο ατύχημα
30 Σεπτεμβρίου 1955
: Ο ηθοποιός James Dean (24) πέθανε όταν η Porsche Spyder που οδηγούσε συγκρούστηκε με ένα Ford στην Καλιφόρνια. Ο οδηγός του Ford τη γλίτωσε με ελαφρά τραύματα σε αντίθεση με τον συνοδηγό του Dean, Rolf Wutherich, που βρήκε και αυτός τραγικό θάνατο.
27 Σεπτεμβρίου 1986: Ο μπασίστας των Metallica Cliff Burton (24) “έφυγε” όταν το λεωφορείο που μετέφερε τη μπάντα τούμπαρε στην Σουηδία κατά τη διάρκεια ενός Tour. Ο Burton πρόλαβε να συμμετάσχει στα τρία πρώτα album του διάσημου συγκροτήματος.
19 Νοεμβρίου 1998: Ο διάσημος σκηνοθέτης Alan Pakula (70) σκοτώθηκε στη Νέα Υόρκη όταν το Volvo που οδηγούσε ξέφυγε από την πορεία του και κατέληξε πάνω σε ένα φράχτη. Προηγουμένως όμως, μια μεταλλική σωλήνα που μυστηριωδώς προήλθε από το μπροστινό αυτοκίνητο πέρασε μέσα από το παρμπρίζ και τραυμάτισε θανάσιμα τον σκηνοθέτη ταινιών όπως το “Όλοι οι άνθρωποι του Προέδρου” και “Ο τρομοκράτης”.
19 Δεκεμβρίου 1999: Ο Βρετανός ηθοποιός Desmond Llewelyn (85), ο διάσημος εφευρέτης Q στις ταινίες του James Bond άφησε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο στο Firle της Αγγλίας. Πήρε μέρος σε 17 ταινίες James Bond.