Jaguar XKR-S

Jaguar XKR-S
Jaguar XKR-S sd

Η πιο γρήγορη Jaguar στην ιστορία είναι πλέον γεγονός και σας την παρουσιάζουμε

Τα αφεντικά της αγγλικής εταιρείας με οδηγό τη συνταγή του επιτυχημένου μοντέλου έκαναν τη χάρη στους πελάτες τους και με… ενέσεις αδρεναλίνης ρίχνουν στην αγορά την XKR-S, η οποία είναι πλέον η πιο γρήγορη Jaguar στην ιστορία της εταιρείας.




Άγρια και γρήγορη





Κάτω από το καπό της νέας XKR-S ο υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 4,2 λίτρων αποδίδει 420 ίππους και 560 Nm ροπής. Έτσι, τα 0-100 η νέα Jaguar τα αγγίζει σε 4,9 δευτερόλεπτα, ενώ πλέον ο κόφτης κάνει την άχαρη επέμβαση του στα 280 χλμ/ώρα. Στην έκδοση XKR ο κόφτης σταματούσε την ατελείωτη δύναμη στα 250 χλμ/ώρα και τα 0-100 ερχόντουσαν σε 5,2 δευτερόλεπτα.








Τα βελτιωμένα νούμερα της XKR-S οφείλονται στο γεγονός ότι το αμάξωμα έχει ελαφρύνει, περίπου κατά 80 κιλά, ενώ έχουν γίνει και οι κατάλληλες επεμβάσεις στον τομέα της αεροδυναμικής. Παράλληλα, το βελτιωμένο αυτόματο και σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα για ακαριαίες αλλαγές, αφού απαιτούνται μόλις 600 χιλιοστά (!) του δευτερολέπτου.



Πάντως, οι μηχανικοί της Jaguar δε δούλεψαν μόνο προκειμένου να βελτιώσουν τα νούμερα της XKR, αλλά και με στόχο την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.








Η ανάρτηση με τη βοήθεια του συστήματος CATS (Computer Active Technology Suspension) έχει αναβαθμιστεί εξ’ ολοκλήρου χάρη στα πιο εξελιγμένα σε αγωνιστική οδήγηση αμορτισέρ και ελατήρια, αλλά και στην προσθήκη μίας επιπλέον αντιστρεπτικής ράβδου. Έτσι, η Jaguar XKR-S στις στροφές θυμίζει… τρένο και προκαλεί τον οδηγό της να ανακαλύψει τα νέα όριά της.








Επίσης αρκετές ώρες εργασίας καταναλώθηκαν προκειμένου το σύστημα πέδησης να είναι… αψεγάδιαστο. Μετά από ατελείωτες δοκιμές οι μηχανικοί της Jaguar εμπιστεύτηκαν τα φρένα της XKR-S στην Alcon R Performance, η οποία τα τελευταία χρόνια… σταματάει τη δύναμη αγωνιστικών αυτοκινήτων σε πίστες. Η Alcon για να «δαμάσει» τα 420 άλογα της Jaguar χρησιμοποίησε αεριζόμενους δίσκους 400mm στους μπροστινούς τροχούς και 350 mm στους πίσω με εξαπίστονες δαγκάνες.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει και ενεργό σύστημα εξάτμισης (Active Exhaust System), το οποίο όταν η επιτάχυνση αγγίζει το… κόκκινο ουσιαστικά μέσω των εξατμίσεων… ελευθερώνει τον εντυπωσιακό ήχο του κινητήρα για να μην ακούγεται ενοχλητικά το σφύριγμα του turbo στην καμπίνα.




Μικρές αλλαγές








Εξωτερικά η Jaguar XKR-S έχει υποστεί μικρές αλλαγές σε σχέση με την XKR. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί πιο φαρδύς προφυλακτήρας, ο οποίος σε συνδυασμό με τη νέα αεροτομή κάνει πιο άγρια την εξωτερική εμφάνιση. Παράλληλα, ο μπροστινός αεραγωγός έχει επανασχεδιαστεί, τη στιγμή που είναι ευδιάκριτο το γεγονός ότι το αμάξωμα έχει χαμηλώσει (κατά 10 mm) σε σχέση με το περασμένο μοντέλο. Το εντυπωσιακό πακέτο δένει αρμονικά με τις 20αρες ζάντες αλουμινίου της Vortex.




Ο εσωτερικός της κόσμος








Στο σαλόνι της Jaguar XKR-S κυριαρχεί το αλουμίνιο και το δέρμα διπλής ραφής, αφού στόχος όλων ήταν να μπει και στο εσωτερικό η σπορ διάθεση. Στα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα το λογότυπο XKR-S είναι ευδιάκριτο, ενώ αίσθηση προκαλεί και η κεντρική οθόνη, η οποία παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στους επιβάτες. Ολοκληρώνοντας, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με σύστημα surround ικανοποιεί ακόμη και τους πιο απαιτητικούς, αφού προσφέρει την κορυφαία ποιότητα ήχου.



Όσοι ήδη ονειρεύονται στο γκαράζ τους το νέο Supercar της Jaguar αξίζει να αναφέρουμε ότι η αγγλική εταιρεία ενημέρωσε ότι επί ευρωπαϊκού εδάφους θα κυκλοφορήσουν μόλις 200 κομμάτια!



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα