GP Χόκενχαϊμ

Η F1 επιστρέφει στο Χόκενχαϊμ μετά από ένα χρόνο αποχής και το AUTO 24 παρουσιάζει...
- 17 Ιουλίου 2008 23:29
Με την Ferrari να βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας και την McLaren να είναι έτοιμη να ανακάμψει μετά και την νίκη στο Σίλβερστοουν, ο αγώνας στην Γερμανία αναμένεται συναρπαστικός.
Η Βρετανική ομάδα μπορεί να βρίσκεται 24 πόντους πίσω από την πρωτοπόρο “σκουντερία” στην βαθμολογία των κατασκευαστών, αλλά η νίκη του Χάμιλτον στο περασμένο γκραν πρι στην έδρα της, της δίνει ελπίδες για μια καλύτερη συνέχεια.
Άλλωστε ο Βρετανός πιλότος της McLaren-Mercedes συγκατοικεί στην κορυφή των οδηγών μαζί με τους Μάσα και Ραϊκόνεν και ο τίτλος μόνο όνειρο δεν φαντάζει…
Ο Χέικι Κοβαλάινεν στους πρώτους 9 αγώνες δεν έχει ανταποκριθεί στις μεγάλες απαιτήσεις της McLaren καθώς έχει μαζέψει μόλις 24 βαθμούς και ουσιαστικά ο Χάμιλτον “παλεύει” μόνος του τόσο για το πρωτάθλημα οδηγών όσο και για το κατασκευαστών.
Από την άλλη πλευρά στην Ferrari θέλουν να ξεχάσουν γρήγορα τον εφιαλτικό αγώνα του Σίλβερστοουν. Η λανθασμένη τακτική που ακολούθησε η “σκουντερία” στέρησε από τον Ραϊκόνεν την νίκη, ενώ ο Φελίπε Μάσα τερμάτισε στην 13η θέση.
Η ιταλική εταιρία πάει στην Γερμανία με φιλοδοξίες για το 1-2 που θα της δώσει μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά στους κατασκευαστές.
Ο Φελίπε Μάσα μετά από ένα κάκιστο γκραν πρι στην Βρετανιά θέλει να επσιτρέψει στις νίκες, ευελπιστώντας να φτάσει τις τέσερις, ενώ από την άλλη ο Κίμι Ραϊκόνεν που έχει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου από τις 27 Απριλίου στην Ισπανία παραμένει στην κορυφή (μαζί με Χάμιλτον και Μάσα) όμως θέλει διακαώς να ξαναγευτεί την χαρά της νίκης.
Στην “σκουντερία” είναι φανερό πως δεν υπάρχει 1ος και 2ος πιλότος καθώς τόσο ο Ραϊκόνεν, όσο και ο Μάσα είναι ισάξιοι κάτι που δείχνει η βαθμολογία και δεν αποκλείεται το πρωτάθλημα οδηγών να εξελιχθεί σε μάχη ανάμεσα στα “κόκκινα βέλη”.
Κανείς φυσικά δεν μπορεί να ξεγράψει και τα μονοθέσια της BMW που την φετινή σεζόν με την σταθερότητα που τα διακρίνει έχουν στείλει την γερμανική ομάδα στην δεύτερη θέση των κατασκευαστών.
Ιδιαίτερα ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα είναι σε εξαιρετική κατάσταση και αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό τότε όλο το μέλλον είναι μπροστά του…
Η πίστα και στατιστικά
Η πίστα του Χόκενχαϊμ βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Γερμανίας, ανάμεσα στη Φρανκφούρτη και τη Στουτγάρδη και ο πρώτος αγώνας Fomula 1 διεξήχθη εκεί το 1970.
Η Mercedes Benz, το 1939 κατασκεύασε το συγκεκριμένο σιρκουί για να δοκιμάζει τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Η διαδρομή της πρώτης χάραξης ξεπερνούσε τα οκτώ χιλιόμετρα, κάτι που άλλαξε στο μέλλον δύο φορές.
Στην πίστα τα αυτοκίνητα μπορούσαν να αναπτύξουν πολύ υψηλές ταχύτητες και παρά το θάνατο του Τζιμ Κλαρκ στο πρωτάθλημα της F2 το 1968, η FIA αποφάσισε να πραγματοποιήσει τον πρώτο αγώνα για λογαριασμό της F1, το 1970. Λίγο αργότερα, η ανανέωση της πίστας του Νούρμπουργκρινγ, πήρε πίσω τον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Όχι όμως για πολύ, καθώς το τραγικό ατύχημα του Νίκι Λάουντα ανάγκασε του ανθρώπους της F1 να «μετακομίσουν» τον αγώνα για άλλη μια φορά στο Χόκενχαϊμ.
Τα ατυχήματα όμως δεν σταμάτησαν εκεί και το 1980 ο Πατρίκ Ντεπαλέ έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια δοκιμών, στο εσάκι που συνέδεε τις δύο μεγάλες ευθείες. Τέλος, το 2002 η πίστα πήρε την τελική της μορφή (4.574 χιλιομέτρων), την οποία κρατά και μέχρι σήμερα.
Ταχύτερος γύρος: Κίμι Ράικονεν McLaren (2004) – 1’13”780
Καλύτερη Pole Position: Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari (2004) – 1’13”306
Τελευταία Pole Position (2006): Κίμι Ραϊκόνεν McLaren (2006)- 1’14”070
Το πόντιουμ του 2006: Μίκαελ Σουμάχερ – Φελίπε Μάσα – Κίμι Ραϊκόνεν