ix20: Το “μαργαριτάρι” της Hyundai

Το AUTO 24 οδήγησε στις Δαλματικές Ακτές το νεανικό και άνετο Hyundai ix20 (pics)
- 14 Οκτωβρίου 2010 07:03
Αποστολή στο Ντουμπρόβνικ: Παναγιώτης Δαλαταριώφ
Ο προορισμός του Ντουμπρόβνικ δεν ήταν τυχαίος για το πρώτο επίσημο ευρωπαϊκό test drive του νέου ix20. Το μαργαριτάρι της Αδριατικής άνοιξε την αγκαλιά του στο νέο Hyundai, το οποίο κατάφερε να κερδίζει θετικές κριτικές και εντυπώσεις.
Το ix20 είναι έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών, καθώς σχεδιάστηκε στη γηραιά ήπειρο και συγκεκριμένα στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης του Ράσελχαϊμ της Γερμανίας. Απευθύνεται σε νέα σύγχρονα ζευγάρια που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους, τόσο για τη μεταφορά τους στην πόλη, όσο και για κάποια εκδρομή.
Το παρουσιαστικό του παραπέμπει σε ένα άλλο μοντέλο του ίδιου ομίλου, το Kia Venga. Το ix20 έχει συνολικό μήκος 4,1 μέτρα, ενώ το εσωτερικό του είναι άνετο, δίνοντας τη δυνατότητα να ταξιδέψουν πέντε επιβάτες με άνεση.
Το ψιλόβροχο που έπεφτε από το αεροδρόμιο μέχρι το ξενοδοχείο δεν αποτέλεσε εμπόδιο ώστε το ix20 να μας μεταφέρει με απόλυτη ασφάλεια στον προορισμό μας. Το αυτοκίνητο σου ενέπνεε σιγουριά και εμπιστοσύνη με τα καλά του πατήματα, ενώ το τιμόνι άκουγε με απόλυτη ακρίβεια τις κινήσεις του οδηγού, κερδίζοντας από τα πρώτα χιλιόμετρα τα πρώτα θετικά σχόλια.
Πρώτο μέλημα η ασφάλεια
Το ix20 ακολουθεί τα χνάρια των i20, i30 και iX35 όσον αφορά την ασφάλεια, ενώ ευελπιστεί να γίνει το πρώτο MPV που κερδίζει το μεγαλύτερο βαθμό βάσει των κριτηρίων της επιτροπής ασφάλειας του οργανισμού.
Όσον αφορά την ενεργητική ασφάλεια, ηλεκτρονικά συστήματα πρόκειται να κάνουν τη ζωή του οδηγού αρκετά ευκολότερη. Το ESP (electronic stability program) βοηθάει στο να μην παρεκκλίνει από την πορεία του. Με το HAC (Hill-start Assist Control) στην φαρέτρα του, ο οδηγός δεν θα πρέπει να έχει κανένα άγχος όταν πρέπει να εκκινήσει σε ολισθηρές επιφάνειες ή σε απαιτητικές ανηφόρες. Επίσης υπάρχουν και τα κλασικά συστήματα ABS και ΕΒD, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ηλεκτρονική κατανομή της πέδησης.
Κινητήρες για όλες τις ανάγκες
Το νέο ix20 θα διαθέτει τέσσερις επιλογές κινητήρα, με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η ισχύς θα φτάνει από τους 77 – 125 ίππους, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην κατανάλωση του καυσίμου και των εκπομπών ρύπων με. Η κατανάλωσή του θα φτάνει τα 4,3l/100 Km και 114 g/Km αντίστοιχα.
Όσον αφορά τον βενζινοκινητήρα οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν αννάμεσα στον 1,4 λίτρων των 90 ίππων και 1,6 λίτρων των 125 ίππων. Σημειώνεται ότι η έκδοση 1,6 βενζίνης διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.
Οι ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας επιβάλουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέψουν το βλέμμα τους στο περιβάλλον. Στο συγκεκριμένο θέμα η Hyundai έχει τη δική της απάντηση με το σύστημα Blue Drive, το οποίο θα περιλαμβάνει και σύστημα start/stop, όπου το αυτοκίνητο θα παίρνει μπρος μετά από κάθε στάση αυτόματα.
Νεανικό, άνετο, ευχάριστο…
… με αυτές τις τρεις λέξεις μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το εσωτερικό του ix20. Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι αρκετά άνετα, ενώ ο οδηγός μπορεί να στηρίζει το δεξί του χέρι σε βραχίονα του καθίσματος. Στο τιμόνι υπάρχουν οι περισσότερες λειτουργίες (για το ραδιόφωνο, το Bluetooth κ.α.), ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.
Οι ταχύτητες βρίσκονται σε θέση που διευκολύνουν, ενώ υπάρχουν αρκετοί μικροί αποθηκευτικοί χώροι. Ακολουθώντας τη μόδα, ο κάτοχος του ix20 θα μπορεί να συνδέσει το i-pod του και να έχει στη διάθεσή του τη μουσική του όποτε την θέλει.
Το πορτπαγκάζ των 440 λίτρων είναι αρκετό για το supermini της Hyundai και αν σκεφτούμε ότι αν ρίξουμε τα καθίσματα αυτόματα αυτός ο χώρος μεγαλώνει αισθητά, φτάνοντας τα 1.486 λίτρα.