Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth
Fiat 500 Abarth sd

Θα «τσιμπήσει» το πάθος των οπαδών της με μια γεύση πρόκλησης, ταχύτητας και στιλ

Οι μηχανικοί της Abarth εστίασαν αμέσως σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες που χαρακτήρισαν τα αυτοκίνητα της Abarth από το ξεκίνημα: τη μεταφορά της εμπειρίας από τους αγώνες αυτοκινήτου στον κόσμο των αυτοκινήτων παραγωγής που κινούνται στους δρόμους. Tον περασμένο Σεπτέμβριο είδαμε το πρώτο Abarth βασισμένο στο Grande Punto και τώρα ήρθε η στιγμή για το νέο 500 Abarth να προσθέσει τη δική του πινελιά στα φιλόδοξα μοντέλα της Fiat Group Automobiles.




Τεχνολογία, επιδόσεις και ασφάλεια για αγωνιστική εμπειρία



Παρουσιάστηκε στην 78η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις 19 Ιουλίου σε Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Ελλάδα, Γαλλία και Ολλανδία. Tο 500 Abarth, εξελίχτηκε από τους μηχανικούς της Abarth στο ίδιο πνεύμα του θρυλικού 500 Abarth του 1960.



Το νέο αυτοκίνητο διαθέτει, φυσικά, πρώτα από όλα σπορτίφ ταυτότητα. Εξωτερικά μοιάζει ένα μικρό αυτοκίνητο, ενώ εσωτερικά προσφέρει ό,τι ανώτερο υπάρχει σε τεχνολογία και ασφάλεια, παραμένοντας πιστό σε αυτό που εξέφραζε τα αυτοκίνητα της Abarth τη δεκαετία του 1960 (μικρά αλλά φαρμακερά): γνήσιοι σκορπιοί, με άλλα λόγια, ικανοί να «τσιμπήσουν» το πάθος χιλιάδων οπαδών της αυτοκίνησης με μια γεύση ανταγωνισμού και πρόκλησης, ταχύτητας και ιταλικού στιλ.




Σπορτίφ και πρακτικό στιλ









Το στιλ του νέου 500 Abarth, που δημιουργήθηκε από το σχεδιαστικό κέντρο του Fiat Group Automobiles, έχει τέλεια χημεία με την παράδοση του Σκορπιού. Για παράδειγμα, η πίσω όψη του νέου 500 Abarth χαρακτηρίζεται από τον ειδικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, την αεροδυναμική εμφάνιση, τις δυο απολήξεις και το ψηλό σπόιλερ, που χαρίζουν μια σπορτίφ εικόνα αλλά και έξοχες αεροδυναμικές επιδόσεις. Το λογότυπο του σκορπιού είναι τυπωμένο σύμφωνα με την ιστορία της Abarth.



Το εμπρός μέρος κάνει μια ξεκάθαρη δήλωση ότι το 500 Abarth είναι οπωσδήποτε ένα μοντέλο GT: η διαμόρφωση τριών μερών που πηγάζει από τους αεραγωγούς εισαγωγής αέρα, περιλαμβάνει μια κεντρική εισαγωγή που είναι μεγαλύτερη από το βασικό μοντέλο. Δυο συμμετρικοί αεραγωγοί σε κάθε πλευρά του προφυλακτήρα εξασφαλίζουν την εισαγωγή και την εξαγωγή του αέρα κατά τον καλύτερο τρόπο.



Το εμπρός μέρος έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να δημιουργηθεί ο απαιτούμενος χώρος για τον υπερσυμπιεστή. Η συνολική σχεδίαση φέρνει το 500 Abarth πολύ κοντά στην παράδοση της Abarth και πιο συγκεκριμένα στα 850 TC και 1000 TC. Τα διακριτικά της Abarth είναι τοποθετημένα στις πλευρές, που διασχίζονται από έναν τρίχρωμο κεραυνό, ακριβώς όπως στα Abarth 595 και 695 Abarth της δεκαετίας του 1960, για να συμβολίσουν την αγωνιστική παράδοση της μάρκας.




Αγωνιστικό εσωτερικό



Το αγωνιστικών αποχρώσεων εσωτερικό του 500 Abarth χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένα όργανα και έναν αναλογικό μετρητή πίεσης που χρησιμοποιείται για να μετρήσει την πίεση του τούρμπο. Ο μετρητής πίεσης περιέχει το δείκτη ‘GSI’ (Gear Shift Indicator) που δίνει ζωή σε ένα LED το οποίο ενθαρρύνει τον οδηγό να αλλάξει σχέση στο κιβώτιο.








Ο βασικός μετρητής, με τα σπορτίφ γραφιστικά, βρίσκεται στην κορυφή για να προσφέρει αυξημένη προστασία από το έντονο φως, ενώ το τριάκτινο τιμόνι ενσωματώνει τις θέσεις για τους αντίχειρες του οδηγού. Τα αλουμινένια πεντάλ έχουν επίσης μια σαφή σπορ προέλευση, κατευθείαν από τον κόσμο των αγώνων, ακριβώς δηλαδή όπως και ο επιλογέας των ταχυτήτων (περιέχει δέρμα για πιο εργονομική λαβή στην σπορτίφ οδήγηση) καθώς και το χειρόφρενο (είναι επίσης δερμάτινο). Τα καθίσματα διαθέτουν συνολικά έναν σχεδιαστικό τόνο Abarth, κρατώντας αποτελεσματικά το σώμα στη θέση του ακόμα και μέσα σε απαιτητικές στροφές.




Oδηγική ασφάλεια και ικανοποίηση



Με εξαιρετικά φρένα, έτοιμα να το ακινητοποιήσουν οποιαδήποτε στιγμή και εξαίρετο κράτημα σε όλες τις συνθήκες, υπόσχεται κορυφαία ασφάλεια σε κάθε στιγμή. Το 500 Abarth διαθέτει επίσης στο βασικό του εξοπλισμό 7 αερόσακους (δυο εμπρός, δυο πλευρικούς, δυο παραθύρου-τύπου κουρτίνας και έναν για προστασία των γονάτων του οδηγού): ένα ρεκόρ για αυτή την κατηγορία. Το νέο μοντέλο επίσης χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα για να εγγυηθεί στον οδηγό του τον αποτελεσματικό έλεγχο του αυτοκινήτου (ενεργητική ασφάλεια): περιλαμβάνει ABS με EBD (Electronic Brake Distribution), το εξαιρετικά σύγχρονο ESP (Electronic Stability Program), ASR (Anti Slip Regulation), Hill Holder για να βοηθάει τον οδηγό στις δύσκολες εκκινήσεις σε ανωφέρειες και HBA (Hydraulic Brake Assistance) για βοήθεια σε απότομα και δύσκολα φρεναρίσματα.








Για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία, το νέο 500 Abarth προσφέρει επίσης δυο χαρακτηριστικά που ικανοποιούν κάθε απαίτηση: τα συστήματα ‘TTC’ (Torque Transfer Control) και ‘GSI’ (Gear Shift Indicator). Η πρώτη εφαρμογή βελτιώνει τη μετάδοση της ροπής στους τροχούς και, για την ακρίβεια, εγγυάται εξαιρετική συμπεριφορά υπό γωνία (μέσα στη στροφή) που κάνει το αυτοκίνητο ασφαλέστερο και περισσότερο διασκεδαστικό στην σπορτίφ οδήγηση. Το σύστημα ‘GSI’ (Gear Shift Indicator) ενθαρρύνει τον οδηγό να επιλέξει τη σωστή ταχύτητα. Για την ακρίβεια, αν έχει επιλεγεί η ρύθμιση normal, το σύστημα πληροφορεί τον οδηγό ότι μπορεί να κάνει οικονομία καυσίμου αν επιλέξει άλλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αν ο οδηγός επιλέξει στη συνέχεια τη ρύθμιση sport, η παρότρυνση για τη σωστή σχέση αφορά την επίτευξη των μέγιστων επιδόσεων.



Το 500 Abarth επίσης είναι σε θέση να προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ δυναμικών χαρακτηριστικών και άνεσης μέσω των επιλογών στο σύστημα ανάρτησης: το εμπρός σύστημα περιλαμβάνει διάταξη McPherson ενώ το πίσω μέρος χρησιμοποιεί ημιάκαμπτο άξονα.




Δυνατός και ήσυχος κινητήρας








Το νέο 500 Abarth προσφέρει κορυφαία ευχαρίστηση στον οδηγό του και σε αυτό συμβάλλουν ιδιαίτερα και οι εξαιρετικοί κινητήρες που διαθέτει κάτω από το καπό του: ο 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας 1.4 ανήκει στην οικογένεια Fire και με τη χρήση Turbo αποδίδει 135 ίππους στις 5500 στροφές και μέγιστη ροπή 206 Nm στις 3000 στροφές στη ρύθμιση ‘Sport’ (στη ρύθμιση ‘Normal’ η ροπή παραμένει στα 180 Nm στις 2500 στροφές). Είναι ένας κινητήρας που εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις και κάνει το 500 Abarth πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση, ακόμα και σε καθημερινή χρήση. Η τελική ταχύτητα που επιτυγχάνει είναι 205 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Αυτό επιτυγχάνεται στη λειτουργία ‘Sport’, ενώ σαν τυπικό μέλος της οικογένειας Abarth είναι ιδιαίτερα οικονομικό σε καύσιμη ύλη: 5,4 λίτρα/100 χλμ. είναι η επίδοσή του στο συνδυασμένο κύκλο δοκιμών.



Όμως ο κινητήρας είναι και εξαιρετικά φιλικός προς το περιβάλλον, αφού ικανοποιεί τις μελλοντικές επιταγές Euro 5, και ικανοποιεί ήδη τις απαιτήσεις περί ρύπων που θα ισχύσουν από το 2009. Ο συγκεκριμένος κινητήρας ανήκει στη γενιά των T-jet και έτσι ενστερνίζεται απόλυτα, ως μέλος της οικογένειάς τους, τη φιλοσοφία downsizing.




Τεχνικά χαρακτηριστικά: 500 Abarth 1.4 16v Turbo T-Jet 135 ίππων




Κινητήρας

• 4 κύλινδροι εν σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 1368 κ.εκ..

• Ισχύς: 135 ίπποι (99 kW) στις 5500 στροφές.

• Μέγιστη ροπή 206 Nm στις 3000 στροφές στη ‘SPORT’ επιλογή.

• Υπερτροφοδότης με μεταβλητή γεωμετρία IHI RHF3-P




Μετάδοση

• χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων C510




Ανάρτηση

• Γόνατα McPherson εμπρός με αντιστρεπτική ράβδο

• Πίσω διάταξη με ημιάκαμπτο άξονα και αντιστρεπτική ράβδο




Σύστημα διεύθυνσης

• Ηλεκτρικό σύστημα Dualdrive με ρύθμιση SPORT



Φρένα

• Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, διαμέτρου 284×22 mm

• Δίσκοι διαμέτρου 240×11 mm πίσω




Τροχοί

• Στάνταρ: 6.5×16” ζάντες αλουμινίου – Ελαστικά: 195/45 R16”

• Προαιρετικά: 7×17” ζάντες αλουμινίου – Ελαστικά: 205/40 R17”




Περιβαλλοντικά επίπεδα

• Εκπληρώνει τις προδιαγραφές Euro 5 CEE-F5




Εκπομπές CO2

• 155 g/km




Κατανάλωση

• Κύκλος πόλης (λίτρα/100 χλμ.): 8,5

• Συνδυασμένος κύκλος (λίτρα/100 χλμ.): 5,4

• Κύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100 χλμ.): 6,5




Επιδόσεις

• Τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα

• Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 7,9 δλ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα