Mini John Cooper Works

Mini John Cooper Works
mini_cooper_sd1

To AUTO 24 οδηγεί το νέο Mini John Cooper Works και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (photos)

Η ΚΑΡΔΙΑ



Η καρδιά του αυτοκινήτου δεν είναι παρά ο κινητήρας του. Το γνωστό 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του 1.6 λίτρου που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία από τα γκρουπ BMW και PSA (Peugeot – Citroen). Για την περίσταση έχουν γίνει οι αναγκαίες τροποποιήσεις, ώστε από τα 175 άλογα του Cooper S, η ιπποδύναμη να εκτοξευθεί στους 211 ίππους. Και ποιες είναι αυτές οι αλλαγές; Στα έμβολα, στις μπιέλες, στο σύστημα εξαγωγής και στην ηλεκτρονική διαχείριση. Παράλληλα έχει τοποθετηθεί μεγαλύτερο τούρμπο. Η εξέλιξη του κινητήρα έγινε στις εγκαταστάσεις της John Cooper Garages , οι μηχανικοί της οποίας αντικατέστησαν το φίλτρο αέρος και το μετρητή µάζας του αέρα εισαγωγής.








Αποτέλεσμα όλων αυτών των αλλαγών, είναι η αύξηση της ιπποδύναμης στα 211 άλογα, η μεγίστη ροπή να είναι πλέον στα 26,5 κιλά ενώ σε ότι αφορά τις επιδόσεις η τελική ταχύτητα φθάνει τα 238 χλμ. / ώρα και η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα έχει μειωθεί στα 6,8 δευτερόλεπτα (από τα 7,2’’ στο Cooper S). Η κίνηση, όπως σε όλα τα Mini μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.




ΚΑΙ … ΤΟ ΜΥΑΛΟ



Αν δεχθούμε τώρα, πως ο κινητήρας είναι … η καρδιά του Mini JCW, το σύνολο πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα, αποτελούν το μυαλό του αυτοκινήτου, ώστε να κινείται αφενός γρήγορα και αφετέρου με ασφάλεια στο δρόμο. Και εδώ οι μηχανικοί της John Cooper Garages, τα έχουν καταφέρει περίφημα, αφού το μοντέλο έχει οδηγική εικόνα παρόμοια με αυτήν ενός καλοστημένου καρτ.



Το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 10 mm και οι αναρτήσεις είναι πιο σκληρές (σφιχτές) σε μια προσπάθεια να τιθασευτούν τα 211 άλογα που «βγάζει» ο κινητήρας. Το αποτέλεσμα είναι λίαν ικανοποιητικό, αν και σε δρόμους με στροφιλίκια το παιχνίδι με το γκάζι (απότομες αυξομειώσεις) θα φανερώσει αρκετές φορές την τάση των πίσω τροχών να χάσουν την πρόσφυση με το δρόμο. Κάτι που θεωρείται φυσιολογικό δεδομένης της μεγάλης ιπποδύναμης και του μικρού όγκου. Το σήκωμα του ποδιού από το γκάζι είναι η ενδεδειγμένη λύση προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες στιγμές.








Σε γενικές γραμμές το συγκεκριμένο Mini μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Ενώ η αδρεναλίνη ανεβαίνει κατακόρυφα όπως και οι μοναδικές στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης. Σε αυτή την εικόνα σημαντική είναι η συμβολή του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού (EDL), το οποίο μοιράζει τη ροπή με ιδανικό τρόπο στους εμπρός τροχούς. Ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει αφάνταστα το τιμόνι με την άμεση απόκριση που διαθέτει.



Για την απρόσκοπτη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου φροντίζουν οι τεράστιοι δίσκοι οι οποίοι όταν το Mini JCW κινείται με 110 χλμ. / ώρα χρειάζονται μόλις 46,2 μέτρα για να το ακινητοποιήσουν.




ΚΟΥΚΛΙΣΤΙΚΟ ΣΑΛΟΝΙ



Το τριάκτινο τιμόνι, οι επενδύσεις από δέρμα, το μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά εκείνα στοιχεία του Mini, που το κάνουν πραγματικά ξεχωριστό. Το αυτοκίνητο που μας διατέθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία είχε επίσης δύο εξαιρετικά δερμάτινα καθίσματα τύπου bucket της Recaro.









ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ



Στο τέλος αυτής της διαδρομής με το Mini JCW , το ερώτημα που εύλογα τίθεται είναι αν αξίζει κάποιος να δώσει τα περίπου 6.000 ευρώ παραπάνω που αξίζει σε σχέση με το Cooper S (24.855 ευρώ). Η απάντηση είναι το κλασικό «περί ορέξεως….».



Ένα πάντως είναι το σίγουρο. Πως δεν πρόκειται να το μετανιώσει.




Στα συν



Καλή οδική συμπεριφορά

Εξαιρετικές επιδόσεις

Ποιότητα κατασκευής

Καλό κιβώτιο ταχυτήτων

Αποτελεσματικά φρένα

Υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας

Στάνταρ εξοπλισμός






Μείον



Υψηλή τιμή

Μέτρια εργονομία

Μικροί χώροι ειδικά για τους πίσω επιβάτες




Mini John Copper Works




ΤΙΜΗ: 30.811 €




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 3.937 mm


Πλάτος: 1.683 mm


Ύψος: 1.426 mm


Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος με τούρμπο


Ιπποδύναμη: 211 ίπποι


Μέγιστη ροπή: 26,5 Kgm.


Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων


Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 6,8 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 238 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 7,0 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *

* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



ESP

TCS

ΑΒS

Αερόσακος οδηγού

Αερόσακος συνοδηγού

Αερόσακοι πλευρικοί

Κλιματισμός

Υποβοήθηση στο τιμόνι

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες

Αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός

Αυτόματο κλείδωμα θυρών εν κινήσει

Ραδιο-CD με MP3

Υπολογιστής ταξιδίου

Ρυθμιζόμενο τιμόνι (καθ΄ ύψος και απόσταση)

Προβολείς ομίχλης

Ζάντες αλουμινίου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα