ΒΜW + AMULETT= Όχι ατυχήματα

Με το σύστημα AMULETT η ΒΜW εξασφαλίζει την απόλυτη οδική ασφάλεια, δίνοντας... μάτια στο αυτοκίνητο
- 04 Μαΐου 2009 17:24
Το τμήμα Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group, σε συνεργασία με κορυφαία ερευνητικά ινστιτούτα στη Γερμανία, έχει εξελίξει τώρα ένα σύστημα που απαλλάσσει τους οδηγούς από το άγχος τέτοιων καταστάσεων, χάρη στη λεγόμενη επικοινωνία Car-2-X Communication.
Το ερευνητικό πρόγραμμα AMULETT (Γερμανικό αρκτικόλεξο για την έκφραση (“Active mobile accident avoidance & mitigation of accident effects through cooperative data acquisition and tracking technology” – ενεργή αποφυγή οδικών ατυχημάτων & άμβλυνση επιπτώσεων μέσω συνεργατικής απόκτησης δεδομένων και τεχνολογίας παρακολούθησης), συνίσταται στην επικοινωνία των οχημάτων με έναν ραδιοπομπό, για τον εντοπισμό ενός πεζού, για λόγους προσωπικής ασφάλειας.
Συνεργατικά συστήματα αισθητήρων ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον πομπό σημαίνουν ότι ακόμα και κρυμμένοι πεζοί μπορούν να αναγνωριστούν.
Το Βαυαρικό Υπουργείο Οικονομικών Θεμάτων, Υποδομής, Μεταφορών και Τεχνολογίας χρηματοδότησε το τριετές ερευνητικό πρόγραμμα. Παράλληλα με το BMW Forschung und Technik GmbH, άλλοι συμμετέχοντες οργανισμοί είναι τα Continental Safety Engineering International GmbH, Fraunhofer Institute for Integrated Circuits, Institute for High Frequency Engineering στο Πολυτεχνείο του Μονάχου, και ZENTEC GmbH. Στις 6 Μαΐου, θα παρουσιαστούν στο κοινό τα αποτελέσματα του AMULETT, όπου θα επισημανθούν και τα συμπεράσματα του προγράμματος.
AMULETT: ραδιοτεχνολογία για αυξημένη οδική κυκλοφοριακή ασφάλεια.
Στο AMULETT project, οι ερευνητές διερεύνησαν τις δυνατότητες του Car-2-X Communication με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών. Για το σκοπό αυτό, συνέδεσαν τα αυτόνομα συστήματα αξιολόγησης του οδηγικού περιβάλλοντος του αυτοκινήτου με την επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και ενός πομποδέκτη, που μεταφέρει ένας πεζός ή ποδηλάτης για τη δική του ασφάλεια. Μέσω της συνεργατικής τεχνολογίας αισθητήρων, το όχημα ανταλλάσσει δεδομένα με το “Amulett”, ένα ενεργό στοιχείο τύπου RFID (Radio Frequency Identification), το οποίο μπορεί στο μέλλον να ενσωματωθεί σε μία σχολική τσάντα, ένα κινητό τηλέφωνο ή ένα μπαστούνι βαδίσματος, για παράδειγμα.
Ο τρόπος λειτουργίας του AMULETT
Αναλυτικά, αυτό λειτουργεί ως εξής: λαμβάνοντας ένα ερευνητικό σήμα από το όχημα, ο πομποδέκτης μεταδίδει ένα μήνυμα αναγνώρισης. Αυτό επιτρέπει τον προσδιορισμό της θέσης. Το σημαντικότερο είναι ότι αναγνωρίζει τον φορέα (carrier) σαν έναν ευάλωτο χρήστη του δρόμου. Λειτουργεί ακόμα και αν ο φορέας δεν είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού τη στιγμή του κινδύνου, όπως για παράδειγμα, εάν ο πεζός είναι κρυμμένος από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή κάποιο φράχτη.
Το Amulett αυτοαναγνωρίζεται μέσω ενός κωδικού που συχνά αλλάζει τυχαία για να μην συνδέεται ο φορέας με ένα συγκεκριμένο πομποδέκτη.
“Έτσι, διασφαλίζουμε ότι ο χρήστης παραμένει ανώνυμος – σύμφωνα με τους νόμους προστασίας δεδομένων – χωρίς να υπονομεύεται η αξιολόγηση των δεδομένων των αισθητήρων”, εξηγεί ο Dr. Ραλφ Ρασχόφερ, ο οποίος είναι και διευθυντής του AMULETT, στο τμήμα BMW Group Research & Technology.
Το όχημα δοκιμών αναγνωρίζει τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα χρησιμοποιώντας ένα σύστημα πολλαπλών κεραιών σε ζώνη συχνότητας 2.4 GHz, με τη γωνία άφιξης και αναχώρησης να προσδιορίζονται από μία μονάδα επεξεργασίας σήματος. Η απόσταση ανάμεσα στον πεζό και το όχημα υπολογίζεται με βάση το χρόνο διαδρομής του σήματος, μεταξύ του ερευνητικού σήματος του αυτοκινήτου και της απόκρισης από τον πομποδέκτη – ουσιαστικά η ίδια αρχή που χρησιμοποιείται στην ηχώ. Αν, με βάση αυτά τα δεδομένα, το σύστημα προβλέψει επικείμενη σύγκρουση, τότε ο οδηγός λαμβάνει μία προειδοποίηση.
Συνεπώς, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, μπορούν να ενεργοποιηθούν περαιτέρω μέτρα για την αποφυγή ενός ατυχήματος, ή άμβλυνσης των συνεπειών του – και στο μέλλον, θα εφαρμόζεται φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ως έσχατο μέτρο.
“Χάρη στο AMULETT θα μπορέσουμε να εξάγουμε πολύ ασφαλή συμπεράσματα από τα δεδομένα των αισθητήρων στο μέλλον. Αυτό μας προσφέρει τη δυνατότητα να βελτιώσουμε σημαντικά την οδική κυκλοφοριακή ασφάλεια – αφού για εμάς ακόμα και ένα θύμα ατυχήματος είναι μεγάλος αριθμός”, προσθέτει ο Ρασχόφερ. Στο πρωτότυπο του BMW Group Research & Technology, ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες μέσω της οθόνης του παρμπρίζ (Headup Display), όπως στο Night Vision με αναγνώριση πεζών που ήδη διατίθεται σήμερα.