30 χρόνια, 300.000 αυτοκίνητα

30 χρόνια, 300.000 αυτοκίνητα
bmwm3

30 χρόνια, 300.000 αυτοκίνητα: Η BMW M GmbH στο δρόμο για την επιτυχία με υψηλές επιδόσεις

Το επετειακό μοντέλο σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο στην ιστορία επιτυχίας της BMW M GmbH. Ο αριθμός πελατών που επιλέγουν να αγοράσουν ένα μοντέλο BMW M εξακολουθεί να αυξάνεται. Παρόλα αυτά, η οδήγηση ενός μοντέλου Μ παραμένει μία αποκλειστική εμπειρία. Το 2007, τα αυτοκίνητα BMW M GmbH αποτέλεσαν γύρω στο ένα τοις εκατό του συνολικού κύκλου εργασιών του BMW Group σε όλο τον κόσμο.



Η τρομακτική επιτυχία του BMW M GmbH ξεκίνησε με ένα όχημα περιορισμένης παραγωγής. Το 1978 η εταιρία, που ιδρύθηκε έξι χρόνια νωρίτερα σαν BMW Motorsport GmbH, παρουσίασε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με τη μορφή μιας ‘straight six’ μονάδας που χρησιμοποιούνταν στο νέο αγωνιστικό πρωτάθλημα ProCar. Για λόγους έγκρισης τύπου, το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε επίσης με μία έκδοση δρόμου 204 kW/277 bhp. Το διθέσιο, το οποίο επί μακρόν είχε γίνει θρύλος και το οποίο, στην επετειακή χρονιά του, πρόσφατα τιμήθηκε πλουσιοπάροχα στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2008 στη Λίμνη Como, ήταν το ταχύτερο Γερμανικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής όταν λανσαρίστηκε. 445 αυτοκίνητα BMW M1 κατασκευάστηκαν μέχρι το 1981, και ένα από αυτά ήταν το Art Car που σχεδίασε ο Andy Warhol.



Άλλα μοντέλα που συμπεριλήφθηκαν στη σειρά από το 1984 πέτυχαν σημαντικά υψηλότερα νούμερα παραγωγής. Ήταν τότε που καθιερώθηκε η εταιρική φιλοσοφία της BMW M GmbH, η οποία εξακολουθεί να ισχύει ακόμα και σήμερα. Στόχος ήταν η δημιουργία αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, που ήταν κατάλληλα για καθημερινές οδικές συνθήκες και θα γοήτευαν με την ξεχωριστή αισθητική τους και την τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης, απευθείας εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό ίσχυε ανεπιφύλακτα για την πρώτη BMW M5 με 210 kW/286 bhp ‘straight six’ κινητήρα, για παράδειγμα. Χάρη στις επιδόσεις και τη διακριτική αισθητική του, το sedan μοντέλο έγινε πολύ δημοφιλές μεταξύ των επαγγελματιών που ταξίδευαν συχνά.



Δύο χρόνια αργότερα, ένα ακόμα μοντέλο M έθεσε το θεμέλιο λίθο για μία νέα κατηγορία. Η BMW M3, πρόγονος της σημερινής τέταρτης γενιάς του μοντέλου, δημιούργησε αίσθηση, τόσο στο δρόμο, όσο και στην αγωνιστική πίστα. Αυτό είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο touring όλων των εποχών που έχει χρησιμοποιηθεί σε αγώνες, ενώ πολύ σύντομα έγινε και μεγάλη εμπορική επιτυχία. Πουλήθηκαν 17.000 αυτοκίνητα BMW M3 μόνο πρώτης γενιάς. Μέχρι σήμερα, το μοντέλο, που αυτή τη στιγμή διατίθεται σαν BMW M3 Coupe, BMW M3 Sedan και BMW M3 Cabrio, συνιστά τη μεγαλύτερη αναλογία των συνολικών πωλήσεων οχημάτων BMW M GmbH.



Τα πρώτα δέκα χρόνια, περίπου 35.,000 αυτοκίνητα BMW M κυκλοφόρησαν στο δρόμο. Το 1994, επιτεύχθηκαν πενταψήφια νούμερα για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο. Από τότε, σημειώνονται σταθερά πωλήσεις ρεκόρ, με τις πωλήσεις όλων των μοντέλων BMW M GmbH να συνεχίζουν να αυξάνονται περισσότερο με κάθε νέα γενιά. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της νέας BMW M3 μόνο, ξεπέρασαν τις 4.000 τους τέσσερις πρώτους μήνες της χρονιάς – ακόμα και πριν το λανσάρισμα της BMW M3 Cabrio και του νέου κιβωτίου Μ διπλού Συμπλέκτη με Drivelogic. Η Αμερική είναι η σημαντικότερη αγορά για αυτοκίνητα BMW M, ενώ στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, τα σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία σε Βρετανία, Γερμανία και Ιταλία.



Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της BMW M GmbH αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει εννέα μοντέλα, όλα φέρουν κινητήρες με ατομικά χαρακτηριστικά, προερχόμενα από τη φιλοσοφία υψηλόστροφων μονάδων. Η BMW Z4 M Roadster και η BMW Z4 M Coupe έχουν έναν ‘straight six’ με 252 kW/343 bhp, η BMW M5, και η BMW M5 Touring, η BMW M6 Coupe και η BMW M6 Cabrio προσφέρονται με τον κινητήρα 373 kW/507 bhp V10.



Και οι δύο μονάδες είναι νικήτριες στην κατηγορία τους στο θεσμό βραβείων “International Engine of the Year Awards” μία διάκριση που ο κινητήρας 309 kW/420 bhp V8, ο οποίος χρησιμοποιείται στη BMW M3, κατάφερε επίσης να κερδίσει φέτος στην κατηγορία του.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα