Chevrolet Spark

Το AUTO 24 παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο Chevrolet Spark, με τιμές από 8.980 ευρώ (pics)
- 25 Νοεμβρίου 2009 02:15
Η εξωτερική εμφάνιση του νέου μίνι αποπνέει δυναμισμό και φρεσκάδα. Το αυτοκίνητο είναι γλυκό και χαριτωμένο αλλά παράλληλα και επιθετικό. Στοιχείο που το κάνει να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του.
Οι ακραίες στιλιστικές γραμμές του … ξεπερνούν τα τετριμμένα του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου πόλης και με το Spark η Chevrolet συνεχίζει την δική της επανάσταση σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και την εικόνα των μοντέλων της, που πλέον θέλει να αποπνέουν έντονο δυναμισμό (κάτι που είδαμε και στο νεοφερμένο Cruze).
Οι «ενεργητικές» καμπύλες των προηγούμενων μοντέλων της φίρμας έχουν πλέον αντικατασταθεί από έντονες ανάγλυφες γραμμές και αρκετές γωνίες. Στο εμπρός μέρος η εισαγωγή του αέρα ακολουθεί όμορφο σχεδιασμό και συνδέεται με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα ενώ χαμηλότερα ακολουθείται η ίδια φιλοσοφία με την αεροδυναμική γρίλια της εισαγωγής του αέρα και τους προβολείς ομίχλης.
Το όλο σύνολο συνδυάζεται άψογα με τις μυώδεις ζάντες κατ΄ επιλογήν 13, 14 και 15 ιντσών που δίνουν στο αυτοκίνητο την αίσθηση πως ανά πάσα στιγμή βρίσκεται στην γραμμή εκκίνησης ενός αγώνα. Οι χειρολαβές των πίσω θυρών είναι «κρυμμένες» στο πίσω μέρος του πλαισίου της πόρτας (στιλιστική λογική που ακολούθησε για πρώτη φορά η Alfa Romeo με την 156 και στην συνέχεια με την 147), ενώ στο φινίρισμα του πίσω μέρους ξεχωρίζει ένα καλαίσθητο σπόιλερ , η υπογραφή της Chevrolet και μερικές ακόμη σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
Έτσι, το Spark είναι ένα αυτοκίνητο πόλης σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, αλλά καταφέρνει να διαφοροποιείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση και το στήσιμο.
Στο σαλόνι
Το προηγμένο και σοφιστικέ ντιζάιν του Spark στο εσωτερικό ακολουθεί πιστά τον δυναμισμό του εξωτερικού μέρους. Η ποιότητα των υλικών είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας (ανάλογη με αυτήν του Cruze) και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός μοντέλου πόλης δηλώνοντας ξεκάθαρα πως τα μικρά αυτοκίνητα δεν είναι πλέον … σπαρτιάτικα όσον αφορά τον τομέα του εξοπλισμού και της εμφάνισης.
Στο κοκπιτ ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία (την είδαμε για πρώτη φορά στο Cruze) που φέρει την ονομασία dual cocpit. Στο ταμπλό δεσπόζει το κεντρικό όργανο εμπνευσμένο από τα όργανα μοτοσικλέτας με το μεγάλο ταχύμετρο και
Τα χειριστήρια εξαερισμού , το ηχοσύστημα και το navigation είναι τοποθετημένα με άψογο τρόπο στην κεντρική κονσόλα. Επίσης μια μικρότερη κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες, θήκες για κέρματα και τον λεβιέ των ταχυτήτων με φινίρισμα από αλουμίνιο.
Κινητήρες
Το Spark εφοδιάζεται με δύο τετρακύλινδρα σύνολα . Το ένα χωρητικότητας 995 κ.ε.λ με 68 ίππους και 9,3 κιλά ροπής. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 154 χλμ. / ώρα, για τα 00-100 χλμ. / ώρα το αυτοκίνητο χρειάζεται 15,5’’ ενώ η μικτή κατανάλωση είναι 5,1 λίτρα στα 100 χλμ.
Το μοτέρ των 1.206 κ.ε. αποδίδει 81 ίππους και 11,1 κιλά ροπής. Τελική ταχύτητα 164 χλμ. / ώρα, 0-100 χλμ. / ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα. Κατανάλωση μικτή , 5,1 λίτρα στα 100 χλμ.
Οι τιμές για το μοντέλο του 1.0 λίτρου αρχίζουν από 8.980 ευρώ και για την έκδοση με το μοτέρ του 1.2 λ. από 10.980 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ABS, ηλεκτρικά βοηθήματα, αιρ κοντίσιον και ηχοσύνολο
Στην Ελλάδα
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου μοντέλου της Chevrolet έγινε στην Αθήνα. Και αυτό αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία για την ελληνική αντιπροσωπεία, όσο και για την υπεύθυνη Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων της Chevellas κυρία Καλλιόπη Μαρούλη, η οποία τον τελευταίο καιρό δούλεψε σκληρά για την επιτυχία του πρότζεκτ.