Οι ευθύνες στο κράτος

"Ο κλάδος της ακτοπλοΐας εκπέμπει SOS", τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απόστολος Βεντούρης σε συνέντευξη Τύπου
- 05 Ιουνίου 2008 18:52
“Ο κλάδος της ακτοπλοΐας εκπέμπει SOS”, τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Απόστολος Βεντούρης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα το νέο προεδρείο της Ενωσης.
Ο κ. Βεντούρης ζήτησε άμεση κινητοποίηση για το θέμα των τιμών των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα, τη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών. Είπε ότι θα επιδιωχθεί να ανοίξει άμεσα διάλογος με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, “προκειμένου να κατανοήσουν πλήρως τις δίκαιες θέσεις της Ενωσης”. Η ανοδική πορεία των καυσίμων, είπε ο κ.Βεντούρης, συμπαρασύρει και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, αφού μέσα σε ένα χρόνο υπήρξε αύξηση των καυσίμων για τα πλοία κατά 80% περίπου.
Πρόσθεσε ακόμα ότι εκτός από μέρος των άγονων γραμμών, το ελληνικό κράτος δεν επιδοτεί ούτε με ένα ευρώ την ακτοπλοΐα και ότι η ακτοπλοϊα επιδοτείται εξ ολοκλήρου από τους επιβάτες με το ΦΠΑ, τα λιμενικά τέλη, τον επίναυλο και πολλές άλλες κρατήσεις που επιβάλλονται στα εισιτήρια και τα καθιστούν ακριβά.
Ο κ. Βεντούρης σημείωσε ακόμη ότι σε ένα εισιτήριο αξίας 100 ευρώ ο καθαρός ναύλος ανέρχεται σε 53 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό 47 ευρώ είναι για κρατήσεις υπέρ τρίτων.
Αναφερόμενος στο πάγωμα των τιμών των εισιτηρίων που ανακοίνωσε η εταιρεία “Blue Star”, ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας είπε ότι η κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη να καθορίσει τις τιμές, αλλά δεν μπορεί η ακριβότερη να αναφέρεται σε πάγωμα τιμών, όταν έχει ήδη προβεί σε ανατιμήσεις και είναι διαπιστωμένα η πιο ακριβή εταιρεία.
Σε ό,τι αφορά τον ελεύθερο ανταγωνισμό, ο κ. Βεντούρης είπε ότι αυτός υπάρχει μόνο θεωρητικά, βλέποντας κανείς την ελεύθερη και άμεση είσοδο στην αγορά των ενδιαφερομένων να δραστηριοποιηθούν, τις λογικές αυξήσεις των ναύλων, αλλά και την ύπαρξη ικανού αριθμού εταιρειών σε κάθε γραμμή.
“Ωστόσο, στην ελληνική ακτοπλοϊα δεν λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό οφείλεται στο κράτος και όχι σε κάποιο κατά φαντασίαν καρτέλ, το οποίο εφευρέθη οψίμως, προκειμένου να μετακυληθούν οι “ευθύνες” σε αυτό”, ανέφερε και υπογράμμισε ότι, ως βασική προϋπόθεση ανάπτυξης και προόδου, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας στηρίζει την λειτουργία μίας πραγματικά ελεύθερης αγοράς σε συνθήκες ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, υπό την εποπτεία των αρμοδίων αρχών.
(Πηγή: ΑΠΕ)