Λήψη μετρών για φρένο στην πτώση

Λήψη μετρών για φρένο στην πτώση
New Image

Νέο ρεκόρ πτώσης πωλήσεων δεκαπενθημέρου (από το 1995), με τους Εισαγωγείς να ζητούν άμεση λήψη μέτρων από την κυβέρνηση

Αν και επισήμως δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση, πηγές προσκείμενες στον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων αναφέρουν πως οι εκπρόσωποι του κλάδου επαναφέρουν στο επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών μια σειρά από μέτρα τα οποία ενδεχομένως να λειτουργήσουν θετικά στην ανάκαμψη της αγοράς.




Και τέτοια μέτρα είναι:

1.Η επαναφορά των κινήτρων για την αντικατάστασης των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.

2.Μερική ή συνολική έκπτωση του τέλους ταξινόμησης.

3.Κατάργηση του φόρου πολυτελείας.

4.Παρέμβαση προς τις τράπεζες για έγκαιρη έγκριση των δανείων για την αγορά καινούργιων ΙΧ.

5.Και τέλος, την άρση του μέτρου της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης (η απαγόρευση ισχύει για το Λεκανοπέδιο της Αθήνας και την Θεσσαλονίκη).



Η διοίκηση του ΣΕΑΑ εξέπεμψε … σήμα κινδύνου με ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα της Δευτέρας. Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σύνδεσμος:



“Κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2010, όπως διαπιστώνεται από τις συλλεγμένες ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων (περίπου 3.050), η κάμψη των πωλήσεων έφθασε το -64,9%, ως προς την ανάλογη περίοδο της τριετίας 2006-2008 (8.680 ταξινομήσεις) ή το -51%, ως προς την ανάλογη (κακή, για τους γνωστούς λόγους) περίοδο του 2009 (6.222 ταξινομήσεις)” αναφέρει σε ανακοίνωσή του.



Η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.



Το κράτος ως πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται στο 1 δις ευρώ περίπου το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008.



Το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς το χαμηλό «πήχη» των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξης των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ.



Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της ΕΕ, δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό

όφελος”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα