Range Rover Sport 4,2 V8 Supercharger

Το AUTO 24 βρέθηκε στο τιμόνι του νέου Range Rover με τον θηριώδη κινητήρα V8 4,2 λίτρων!
- 01 Ιουνίου 2008 11:52
Το ανανεωμένο κλασικό Range Rover έκανε την εμφάνισή του στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα του 2002 και άφησε τους λάτρεις των κλασικών εκτός δρόμου οχημάτων με ανοικτό το στόμα, αφού θύμιζε το πρώτο μοντέλο της εταιρίας. Η κριτική που δέχθηκε δεν ήρθε από πελάτες που δεν ήταν ευχαριστημένοι, αλλά από άλλες εταιρίες (Porsche, Mercedes, BMW), οι οποίες προσπάθησαν να βάλουν τα γυαλιά στο Range Rover δημιουργώντας τζιπ με sportive χαρακτήρα.
Έτσι στα τέλη του 2005 η Land Rover έδωσε την τελική απάντηση στους επικριτές της εμφανίζοντας στην αγορά το Range Rover Sport Supercharger.
Το πρώτο σχόλιο, που μπορεί να γράψει κάποιος για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ότι σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα στο κλασικότερο εκτός δρόμου όχημα στην ιστορία της αυτοκίνησης και παράλληλα σε ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να… σκοτώσει τα πάντα στο διάβα του.
Δύναμη που καθηλώνει
Για το πώς σκοτώνει, η απάντηση είναι απλή και αρκεί κάποιος να ανοίξει το καπό… Το
AUTO 24 το επιχείρησε και αντίκρισε έναν υπετροφοδοτούμενο κινητήρα V8 4,2 λίτρων. Η καρδιά του Range είναι μια… ευγενική χορηγία της Jaguar, η οποία αποδίδει 390 άλογα και μετατρέπει το 2,625 τόνων αμάξωμα σε πύραυλο έδάφος.
Αυτό το διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή, καθώς στην πρώτη ευθεία που βρήκαμε ακινητοποιήσαμε το αυτοκίνητο, πατήσαμε τέρμα το γκάζι και μετά από περίπου 7,5 δευτερόλεπτα, χωρίς το παραμικρό σπινάρισμα, το κοντέρ είχε αγγίξει τα 100 χιλιόμετρα /ώρα.
Βέβαια επειδή τα 100 χιλιόμετρα δεν τα νιώσαμε ούτε κατά διάνοια μέσα στη καμπίνα συνεχίσαμε και διαπιστώσαμε ότι το Range Rover 200σαρίζει (επίσημη τελική ταχύτητα 225) για πλάκα. Κύριο χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι ότι ανοίγει προοδευτικά και δεν έχει ξεσπάσματα που σε φοβίζουν πάνω στις αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων.
Μιας και είπαμε για αυτόματες αλλαγές το σασμάν έξι σχέσεων με μια απλή κίνηση του επιλογέα προς τα αριστερά μετατρέπεται σε σιριακό και παράλληλα στο καντραν εμφανίζεται η ένδειξη “sport”. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε αγρίμι, αφού η ροπή του αυξάνεται. Πάντως, επειδή κάποια στιγμή χρειάστηκε να πατήσουμε και φρένο τότε καταλάβαμε τη δουλειά που κάνουν τα φρένα υψηλών επιδόσεων της Brembo με τις τετραπίστονες δαγκάνες.
Επιστροφή στη γη
To Range Rover… έριξε άγκυρα και το γεγονός ότι ο όγκος του σε συνδυασμό με τα 390 ps προηγουμένως μας είχαν κάνει να μην προλαβαίνουμε να κοιτάξουμε δίπλα μας, η… προσγείωση και η επιστροφή στην πραγματικότητα ήρθε ομαλά.
Πριν πάρουμε το αμάξι στα χέρια μας είχαμε ακούσει και διαβάσει αρκετά για την περιβόητη ηλεκτρονική αεροανάρτηση που μόνο όταν αποβιβαστείς καταλαβαίνεις ότι βρισκόσουν μέσα σε τζιπ. Μετά από τη γρήγορη βόλτα μας μέχρι το τέλος της ευθείας της Θήβας νομίζαμε ότι δεν βρισκόμαστε στους κλασικούς… ελληνικούς δρόμους, αλλά σε οδόστρωμα της Ιταλίας.
Αυτό συνέβη επειδή οι 4 αερόφουσκες είναι υπό τον έλεγχο ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, οι οποίες ανάλογα με την ποιότητα του δρόμου, την ταχύτητα και την οδήγηση προσαρμόζονται. Έτσι, σε συνδυασμό με το «ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα περιορισμένων κλίσεων»(Dynamic Response), παρέχει στον οδηγό το τέλειο κράτημα και σε κάνουν να μην καταλαβαίνεις τις μικρολακούβες, δηλαδή με λίγα λόγια μετατρέπουν το οδόστρωμα σε… χαλί.
Εκτός δρόμου το Range Rover χάρη στα παραπάνω συστήματα και με την ατελείωτη δύναμη του κινητήρα του δεν σταματάει πουθενά… Το κεντρικό διαφορικό φροντίζει για την εμπλοκή των δύο αξόνων και όταν το αυτοκίνητο τα βρει σκούρα τότε αυτόματα οι ελεύθεροι τροχοί παίρνουν προοδευτικά την ισχύ και το πρόβλημα τελειώνει πριν καν αρχίσει. Όσο για αυτούς που σε off road καταστάσεις δεν έχουν και τόση μεγάλη εμπειρία η βρετανική εταιρία έχει φροντίσει. Με το σύστημα Terrain Response, το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού από την κεντρική κονσόλα, ο οδηγός αξιοποιεί πιο εύκολα τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Range Rover.
Ασφάλεια
Τα παραπάνω συστήματα σε συνδυασμό με τα πλήρη βοηθήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν ότι βρίσκονται σε τανκς. Αυτό αποδεικνύεται με τα 4 αστέρια του στις δοκιμές πρόσκρουσης EuroNCAP. Η θέση οδήγησης προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να εντοπίσει άμεσα τον κίνδυνο. Πάντως, σε περίπτωση που αφαιρεθεί και συμβεί το κακό τότε οι εμπρός αερόσακοι, κεφαλής, πλευρικοί κάνουν την εμφάνισή τους τόσο στις εμπρός όσο και στις πίσω θέσεις.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η χλιδή σε συνδυασμό με τις σπορ… πινελιές ανανεώνουν ακόμη και έναν… 70αρι. Τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα σε αγκαλιάζουν, όμως όλα τα λεφτά είναι η θέση της οδήγησης. Εκεί έχεις τον απόλυτο έλεγχο του… τανκς και όλα τα συστήματα είναι ευδιάκριτα και με απλές κινήσεις στα δάκτυλα του οδηγού (τα περισσότερα στο τιμόνι). Στόχος της Land Rover, ήταν ο οδηγός να είναι αφοσιωμένος στην οδήγηση και παράλληλα να απολαμβάνει τα πολλαπλά συστήματα και τις ανέσεις του αμαξώματος. Η άποψή μας είναι ότι τα έχει καταφέρει 100%.
Το πιο hot gadget στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναί το χειρόφρενο. Οι παραδόσεις είναι για να σπάνε και οι Βρετανοί στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χώρο κατήργησαν τον παραδοσιακό μοχλό, ο οποίος πλέον έχει αντικατασταθεί από ένα κουμπί στην ίδια θέση. Το ηλεκτρικό πλέον χειρόφρενο με ένα απλό άγγιγμα προς τα πάνω ενεργοποιείται και προς τα κάτω απενεργοποιείται. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης με το απαλό πάτημα του γκαζιού.
Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη ελέγχου, η οποία παρουσιάζει τυχόν προβλήματα και συγκεκριμένες επιλογές του οδηγού. Τέλος, εντύπωση προκάλεσε και ο αυτόματος πιλότος (Adaptive Cruise Control), αφού εκτός από συγκεκριμένη ταχύτητα μπορείς να ορίσεις και απόσταση. Όταν ενεργοποιείται το ACC και στις δύο κατηγορίες είναι λες και… αγκιστρώνεσαι πίσω από το προπορευόμενο όχημα.
Βασικοί ανταγωνιστές
Οι ανταγωνιστές του Range Rover Sport είναι κυρίως τέσσερις, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να κοντράρουν το μοντέλο της Land Rover εκτός δρόμου. Αντίθετα, πάνω στην άσφαλτο η Porsche Cayenne 4,8 S και 4,8 Turbo με 385 και 500 ps αντίστοιχα κερδίζει στις λεπτομέρειες. Επίσης η νέα BMW X5 4,8 (355 ps) θα κοντράρει το Range Rover στην «Autobahn», όμως στα χιόνια και στην άμμο δεν θα τα βγάλει εύκολα πέρα. Σε παρόμοια κατάσταση δείχνουν να βρίσκονται και η Mercedes ML 500 (390 ps), αλλά και το Audi Q7 4,2 (350 ps).
Τι μας άρεσε;
Σχετικά με τους ανταγωνιστές του και τα άλογα που κουβαλάει ο ήχος μέσα στην καμπίνα είναι βελούδινος και καθόλου ενοχλητικός.
Ζηλεύω τους κάτοχους του Range Rover Sport, αφού έχουν ένα αυτοκίνητο που ανοίγει δρόμους στους υπόλοιπους σε off road καταστάσεις και δύσκολα χάνει στην άσφαλτο. Αυτό το οφείλει κυρίως στην ηλεκτρική αεροανάρτηση που δεν το αφήνει να ξεκολλήσει ακόμη και σε στροφές που σπορ αυτοκίνητα κόβουν.
Τι δεν μας άρεσε;
Μερικές φορές ξεχαστήκαμε, αφού το γκάζι είναι γλυκό και η κατανάλωση εκτοξεύτηκε σε σχέση με τα επίσημα νούμερα της αντιπροσωπείας (μικτή 15,9 – αστική 22,8).
Η τιμή των 116.000 ευρώ (126.000 Full extra μοντέλο δοκιμής) είναι σίγουρα κάτι που δεν αρέσει σε αρκετούς, αλλά όπως λέει και ο λαός ότι πληρώνεις παίρνεις…