Pagani Zonda R

Για χαμηλές πτήσεις η Pagani Zonta R αποτελεί μια πρώτης τάξεως επιλογή
- 06 Φεβρουαρίου 2009 22:23
Πως μπορεί να είναι αλήθεια να βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα και να κινείσαι με ταχύτητες (σε πίστα φυσικά) που ξεπερνούν τα 350 χλμ./ ώρα;
Δεν θέλω να πω ψέματα, αλλά απάντηση στο ερώτημα δεν έχω. Ελπίζω να μπορέσω να την δώσω, αν καταφέρω ποτέ να οδηγήσω (ή να βρεθώ στο μπάκετ του συνοδηγού, μόνο άσχημα δεν θα είναι) μιας Pagani Zonda F. Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, μια …καμουφλαρισμένη αγωνιστική εκδοχή που μπορεί να πάρει και πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να κινείται στους δρόμους.
Το σασί του Zonda R είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα τιτάνιου και ανθρακονημάτων, προσφέροντας έτσι υψηλά επίπεδα αντοχής και ακαμψίας στην σκληρή χρήση, υψηλή ασφάλεια αλλά συγχρόνως και χαμηλό βάρος. Σε σχέση με την Zonda R της προηγούμενης γενιάς, το νέο μοντέλο έχει κρατήσει μόνο το 10% των εξαρτημάτων και όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς καινούργια.
Το αμάξωμα έχει υποστεί σημαντικές αεροδυναμικές βελτιώσεις. Και τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά αφού οι απίστευτες ταχύτητες με τις οποίες κινείται το Zonda R απαιτούν αυξημένη πρόσφυση αλλά και αυξημένη αρνητική άντωση στις χαμηλές ταχύτητες.
Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται η Pagani Zonta R προέρχεται από την Mercedes και είναι εξελιγμένος από την AMG. Είναι το ίδιο μοτέρ με αυτό που κινεί την CLK GTR. Πρόκειται για ένα 12κύλινδρο σύνολο σε διάταξη V, με περιεχόμενη γωνία 60 μοιρών και 48 βαλβίδες. Ο κυλινδρισμός είναι 5.987 κ..ε. και η απόδοση του κινητήρα φθάνει τα 750 άλογα με μέγιστη ροπή 710 Nm στα 5.700 σαλ.
Όπως σε κάθε super car που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και στο Zonta R ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.
Το αυτόματο κιβώτιο με σύστημα AMT εξασφαλίζει αλλαγές σχέσεων σε 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Και η όλη διαδικασία γίνεται μέσω των paddles που έχει ο οδηγός στο τιμόνι.
Με 750 ίππους στο δρόμο, το Zonta R επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα που αναπτύσσει ξεπερνά τα 350 χλμ. / ώρα.
Το traction control 12 εξόδων και το σύστημα ABS έχουν εξελιχθεί από την Bosch Motorsport, και επιτρέπουν στον οδηγό να αλλάζει τις ρυθμίσεις κατά την διάρκεια της οδήγησης και ανάλογα με το περιβάλλον στον οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Επίσης εν στάση ο οδηγός έχει στην διάθεσή του ένα πολύ προσιτό σύνολο ρυθμίσεων για την ανάρτηση και την διαμόρφωση των αεροδυναμικών βοηθημάτων.