Cadillac CTS

Το AUTO 24 οδηγεί την Cadillac CTS των 311 ίππων με τα 250 χ.α.ώ τελική (vidεο, pics)
- 07 Οκτωβρίου 2009 03:34
Αν αποφασίσουμε να υιοθετήσουμε πλήρως την κινέζικη ρήση, μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, τότε βλέποντας την απαστράπτουσα Cadillac CTS δεν μπορούμε να έχουμε καμία αμφιβολία για την χώρα προέλευσής της. Που φυσικά είναι η ΗΠΑ.
Οι σχεδιαστές της κορυφαίας αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας απέφυγαν στο συγκεκριμένο μοντέλο τις … ακρότητες και προσπάθησαν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο τόσο για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, όσο και για να «πατήσουν» γερά το πόδι τους στην Ευρώπη. Και η CTS μπορεί να προδίδει την προέλευσή της, είναι όμως τόσο ελκυστική που βρίσκεται κοντά στα ευρωπαϊκά στάνταρ στον τομέα της σχεδίασης.
Ο σχεδιασμός λοιπόν της αμερικάνικης λιμουζίνας (έχει τις ίδιες διαστάσεις με την BMW σειρά 5) αποτελεί μια σχοινοβασία μεταξύ γωνιών και ακμών. Κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα ένα εξαιρετικά πρωτότυπο αποτέλεσμα που χαρίζει στο αυτοκίνητο μοναδικότητα. Αφού, βλέποντας από μακριά τις ακμές, τις γωνίες, τα πολυεδρικά φώτα και την χαρακτηριστική μάσκα, δεν έχεις την παραμικρή αμφιβολία για την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Είναι μια Cadillac και ως προς αυτό δεν υπάρχει η παραμικρή αμφισβήτηση.
Η εξωτερική εμφάνιση λοιπόν αποτελεί το δυνατό χαρτί για την Cadillac CTS. Όμως εξ ίσου εντυπωσιασμένος είναι ο οδηγός της CTS όταν βρεθεί στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι οι πλούσιοι χώροι. Η καμπίνα των επιβατών είναι τεράστια και οι προσφερόμενοι χώροι τόσο για τα κεφάλια, όσο και τα πόδια (ειδικά των πίσω επιβατών) είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς.
Η εργονομία, η λειτουργικότητα, η αισθητική αποτελούσαν ανέκαθεν σημείο αρνητικού σχολιασμού για να αυτοκίνητα Made in USA. Η CTS όμως, δείχνει να έχει ξεπεράσει αυτές τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Και δείχνει τόσο σύγχρονη όσο και ποιοτική.
Μπαίνοντας λοιπόν στο εσωτερικό της CTS η ποιοτική κατασκευή σε συνδυασμό με τα ακριβά υλικά (δέρμα, ξύλινες επενδύσεις) είναι το πρώτο που σε κερδίζει. Παράλληλα η ποιότητα κατασκευής είναι τέτοια, ώστε να μπορεί να συγκριθεί με αυτήν αντίστοιχων ευρωπαϊκών μοντέλων. Καλοσχεδιασμένο το ταμπλό, με μεγάλα και ευανάγνωστα όργανα τα οποία φέρνουν λίγο σε Alfa Romeo , λειτουργικά τοποθετημένα τα χειριστήρια τα οποία είναι συγχρόνως και εργονομικά , καλή θέση οδήγησης συμπληρώνουν την καλή εικόνα του αυτοκινήτου μαζί με τον υψηλού επιπέδου εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων cruise control, ηλεκτρονικό κλιματισμό δύο ζωνών και ηλεκτρονικούς αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα BOSE , navigation., 6 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας, ξύλο στο ταμπλό, φώτα Xenon και δερμάτινα καθίσματα.
Και φθάνουμε στο ζουμί. Όπου ζουμί το σύνολο κινητήρας – οδική συμπεριφορά. Κάτω από το καπό της CTS βρίσκουμε έναν κινητήρα V6, χωρητικότητας 3.6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 311 ίππους και 38,1 κιλά ροπής. Με αυτή την ιπποδύναμη το βάρους 1800 σχεδόν κιλών αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 249 χλμ. / ώρα. Ο κινητήρας διακρίνεται για την άμεση ανταπόκριση που έχει στο πάτημα του γκαζιού ενώ παράλληλα η μέση κατανάλωση είναι στα 11,1 λ. στα 100 χλμ.
Γνωρίζοντας τις … αδυναμίες των made in USA αυτοκινήτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ειδικά στους ελληνικούς με την κάκιστη ποιότητα οδοστρώματος, η CTS ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Το αμερικάνικο μοντέλο διακρίνεται για την ευστάθεια, την ικανότητα της ανάρτησης για έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και την καλή διαγωγή της στις κακοτεχνίες των δρόμων. Η πίσω ανάρτηση Nivomat, που ελέγχει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος και έχει εξελιχθεί από τη Sachs, αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό ατού του μοντέλου. Eπιπλέον, ιδιαίτερα καλή είναι η ηχομόνωση και το hi-end ηχοσύστημα.
Οδηγώντας την CTS, θα ευχαριστηθείς το αυτοκίνητο στις μεγάλες ευθείες. Είναι σαν να κινείται στο φυσικό του περιβάλλον. Στις στροφές, η CTS συμπεριφέρεται με ουδέτερο τρόπο και σε αυτό συμβάλουν η καλή κατανομή βάρους, σε συνδυασμό με τις καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις. Έτσι το αυτοκίνητο είναι προβλέψιμο σε όλες τις συνθήκες. Και αν κάποιος πιέσει το αυτοκίνητο λίγο παραπάνω, η υποστροφή θα εμφανισθεί προοδευτικά, όμως με την παρέμβαση του ESP ο έλεγχος αποκαθίσταται αμέσως.
Καλό σύστημα διεύθυνσης, αποτελεσματικά φρένα , άμεσο κιβώτιο ταχυτήτων συμπληρώνουν την καλή εικόνα του αυτοκινήτου.
Εν κατακλείδι
Η Cadillac CTS αποτελεί την ιδανική επιλογή για όλους εκείνους που θέλουν μια limo, αλλά παράλληλα θέλουν και να ξεχωρίζουν. Διαθέτει ευρωπαϊκό ταμπεραμέντο, έντονη προσωπικότητα, δυνατό κινητήρα και μπορεί να αποτελέσει αντίπαλο δέος για τους κυρίαρχους της κατηγορίας, τα αυτοκίνητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (Merceders E, BMW 5, Ausi A6).
Στα συν
Ξεχωριστή σχεδίαση.
Καλή οδική συμπεριφορά.
Ικανοποιητικές επιδόσεις.
Άνετο στο ταξίδι.
Πλούσιος εξοπλισμός
Μεγάλοι χώροι
Στα μείον
Λιτό ταμπλό
Μέτριο φινίρισμα πλαστικών
Cadillac CTS 3.6 V6
ΤΙΜΗ: 62.210 ευρώ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.828 mm
Πλάτος: 1.795 mm
Ύψος: 1.441 mm
Κινητήρας: 6κύλινδρος σε σχήμα V, 3.564 κ.ε.
Ιπποδύναμη: 311 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 38,1 Kgm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 6,3 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 249 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 11,1 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός
Αερόσακοι τύπου κουρτίνας
ESP
ΑΒS
TCS
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Αυτόματο κλείδωμα θυρών
Ραδιο-CD
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Ζάντες αλουμινίου
Προβολείς ομίχλης
Cruise control
Trip computer
Το εντυπωσιακό μοντέλο της Cadillac εν κινήσει: