Opel Meriva (Update)

Με το Meriva Concept, η Opel παρουσιάζει την φιλοσοφία FlexDoors στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης
- 22 Φεβρουαρίου 2008 14:45
Το πρωτότυπο όχημα φέρει πίσω πόρτες με μεντεσέδες τοποθετημένους πίσω (FlexDoors) και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Ενώ οι εμπρός πόρτες έχουν συμβατική σχεδίαση με εμπρός μεντεσέδες, οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Ένα ακόμα στοιχείο του οικογενειακού Meriva Concept είναι ότι οι εμπρός και πίσω πόρτες μπορούν να ανοίγουν ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Οι πίσω πόρτες αντίστοιχης φιλοσοφίας που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά, μπορούν να ανοίγουν μόνο μετά το άνοιγμα των εμπρός θυρών, κάτι που περιορίζει σοβαρά την πρακτικότητά τους.
Η πατενταρισμένη καινοτομία FlexDoors της GM/Opel προσφέρει πλείστα πλεονεκτήματα:
–
Μεγαλύτερη λειτουργικότητα: η είσοδος και η έξοδος από το όχημα είναι πιο βολική καθώς οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε μία γωνία 90 μοιρών, δημιουργώντας πολύ μεγαλύτερο άνοιγμα από τις στάνταρ πόρτες αυτοκινήτου. Χάρη στην ψηλή γραμμή οροφής, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο στην περιοχή της κεφαλής κατά την είσοδο και έξοδό τους από το αυτοκίνητο. Η δυνατότητα πρόσβασης στο εσωτερικό είναι πολύ πιο εύκολη, επομένως η τοποθέτηση ενός χαρτοφύλακα πίσω από το εμπρός κάθισμα, για παράδειγμα, είναι πολύ ευκολότερη.
–
Υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας: η ασφάλιση παιδιών στα πίσω καθίσματα γίνεται ευκολότερα. Οι πόρτες αυτές βελτιώνουν επίσης τον έλεγχο των παιδιών που εξέρχονται από το αυτοκίνητο, καθώς φαίνονται καλύτερα από τις διαφορετικές θέσεις των καθισμάτων. Η ‘περιοχή ασφαλείας’ που δημιουργείται ανάμεσα στις πόρτες τα δυσκολεύει πιο πολύ να βγουν στο δρόμο σε σχέση με τις συμβατικές πόρτες.
–
Ιδιαίτερο στυλ: η είσοδος και έξοδος από το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, πέρα από το ότι δείχνει πιο μοντέρνα και κομψή, δίνει την αίσθηση ότι είναι και πολύ πιο φυσική.
Η ομαλή λειτουργία των FlexDoors υποστηρίζεται από πλείστες πατενταρισμένες τεχνολογίες που εξέλιξαν οι μηχανικοί της GM/Opel.
Ένα σύστημα ασφαλείας διασφαλίζει ότι οι πόρτες μπορούν να ανοίξουν μόνο από εσωτερικό ή το εξωτερικό, όταν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες.
Το Meriva Concept διαθέτει επίσης μία αυτόματη ηλεκτρονική κλειδαριά ασφαλείας παιδιών, που συμπληρώνει το συμβατικό, μηχανικό σύστημα.
Το πρωτότυπο όχημα έχει κολόνες Β, όχι μόνο για ανεξάρτητο άνοιγμα των θυρών αλλά και για λόγους προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις.
Δυναμικές γραμμές χωρίς να υπονομεύεται η πρακτικότητα
Η σχεδίαση του Meriva Concept χαρακτηρίζεται από έναν ελκυστικό συνδυασμό πρακτικότητας και ευρυχωρίας με πολύ δυναμικό και μοντέρνο στυλ. Η χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων του πρωτοτύπου, η τοξοειδής οροφή, το φαρδύ μετατρόχιο και το εντυπωσιακό, ανάγλυφο αμάξωμα δίνουν μία γεύση από μελλοντικά monocab παραγωγής Opel.
«Το Meriva Concept απεικονίζει καθαρά, πώς η νέα σχεδιαστική γλώσσα Opel μπορεί να προσαρμοστεί για τη δημιουργία τολμηρών, φρέσκων σχεδιαστικών λύσεων για την κατηγορία monocab» σχολιάζει ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της General Motors Europe.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το δυναμικό ‘κύμα’ της γραμμής παραθύρων πίσω από τις κολόνες Β, που παρέχει άριστη σφαιρική ορατότητα για τους πίσω επιβάτες. Αυτό επέτρεψε επίσης στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν ένα δυναμικό, μοναδικό σχήμα, προσφέροντας παράλληλα καλή ορατότητα για τα παιδιά στα πίσω καθίσματα.
Το αμάξωμα έχει το χαρακτηριστικό προφίλ σχήματος λεπίδας, που ήταν ένα σχεδιαστικό στοιχείο των GTC Coupé και Flextreme.
Ένα ακόμα στοιχείο είναι το παρμπρίζ σχήματος U, το οποίο εκτείνεται προς και πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Στοιχεία του πίσω τμήματος – ιδιαίτερα τα πίσω φώτα – θυμίζουν το Insignia, το νέο ανώτερο μεσαίο μοντέλο της Opel που πρόκειται να παρουσιαστεί το καλοκαίρι. Η οροφή του μοντέλου ενός όγκου που κατεβαίνει ομαλά προς τα πίσω, υπογραμμίζει το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
«Η φιλοσοφία FlexDoors είναι η λογική εξέλιξη της ευελιξίας των μοντέλων μας monocab» εξηγεί ο Alain Visser, Chief Marketing Officer, General Motors Europe.
«Με το σύστημα καθισμάτων Flex7 του Zafira και τη φιλοσοφία FlexSpace του Meriva, ξεκινήσαμε μία νέα εποχή στην ευελιξία εσωτερικού».
Η Opel απολαμβάνει μεγάλη επιτυχία στα μοντέλα ενός όγκου: Σχεδόν 335.000 Zafira και Meriva πουλήθηκαν το 2007. Και με το νέο Agila, η ειδική στα μοντέλα ενός όγκου Opel προσφέρει τώρα ένα βασικό monocab στην κατηγορία mini αυτοκινήτων.
Το ένα στα πέντε μοντέλα Opel που πωλούνται σήμερα είναι monocab, ενώ σε όλη την αγορά το ποσοστό είναι μόλις ένα στα οκτώ αυτοκίνητα.