Andros Trophy

Ο Alain Prost και το Toyota Auris έχουν κατακτήσει την κορυφή στο Andros Trophy
- 21 Φεβρουαρίου 2008 17:11
Η σεζόν τελείωσε ένδοξα με νίκη των Alain Prost και Olivier Panis στο Stade de France, μπροστά στα μάτια 62.000 θεατών.
Ο Alain Prost κέρδισε επτά νίκες σε δεκατέσσερις αγώνες, δύο από τους οποίους ήταν με μέγιστο πρόσθετο βάρος 60 kgs.
Ο τίτλος του Γάλλου, στη δεύτερη σεζόν του στο τιμόνι του Toyota Auris και ιδιαίτερα η έξοχη εμφάνισή του στον πάγο, θύμισε τις ημέρες του στους αγώνες Grand Prix και τους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους.
Ο Alain είναι λάτρης της τελειότητας και ήδη έχει κατακτήσει 22 νίκες στο Andros. Το ταμπεραμέντο του εναρμονίζεται άψογα με τη φιλοσοφία συνεχούς βελτίωσης της Toyota – kaizen. Επομένως προσπαθεί να ισοφαρίσει, τουλάχιστον, τον αριθμό νικών του στη F1 (51).
«Πράγματι, δεν έχω θέσει στον εαυτό μου έναν ακριβή στόχο» είναι η απάντησή του παρά το γνωστό πάθος του για τις στατιστικές.
«Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι αυτό το είδος αγώνων μου ταιριάζει τέλεια. Η ομάδα μας είναι άριστα δεμένη και ο καθένας γνωρίζει ακριβώς ποιος είναι ο ρόλος του. Το Toyota Auris απλά συνεχίζει να βελτιώνεται και τώρα κινείται με απόλυτη άνεση σε παγωμένες επιφάνειες. Το συνολικό επίπεδο του ανταγωνισμού είναι υψηλότερο από ποτέ και το γενικό περιβάλλον είναι πολύ υγιές και σπορ. Τι περισσότερο μπορείς να ζητήσεις;»
Toyota Auris
Η Tork Engineering έχει στήσει το Toyota Auris (με 4-κίνηση και 4-διεύθυνση) γύρω από τον κινητήρα V6 3-λίτρων του Lexus RX 300.
Έκανε το ντεμπούτο του στον πάγο πριν από τρεις μήνες, πριν αρχίσει να πωλείται στη Γαλλική αγορά. Εκείνη την εποχή, Δεκέμβριος 2006, η Toyota France ήδη είχε μία πρωτιά στο όνομά της, καθώς όχι τόσο συχνά ένα νέο μοντέλο κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο πριν την επίσημη παρουσίασή του!
Όταν τελικά το Toyota Auris κυκλοφόρησε στην αγορά, περίπου πριν από έντεκα μήνες, είχε ήδη κερδίσει τον πρώτο τίτλο του. Έγινε άμεση επιτυχία, καθώς στα τέλη Δεκεμβρίου 2007, τα αποτελέσματά του στη Γαλλία βοήθησαν την Toyota να σημειώσει αύξηση πάνω από 43% στην κατηγορία C (μικρομεσαία).
Την ίδια περίοδο, το Toyota Auris “Ice” σημείωνε συνεχή πρόοδο.
«Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας μόνο στον κινητήρα» λέει ο Richard Tur, τεχνικός διευθυντής της Ομάδας της Toyota.
«Δουλέψαμε επίσης στον τομέα της απόσβεσης και αυτό μας αντάμειψε όταν τρέχαμε σε ανώμαλες επιφάνειες. Ίσως αυτό μας βοήθησε να διατηρήσουμε τον τίτλο μας».
2007-2008 Andros Trophy
Στην πραγματικότητα, το αποτέλεσμα δεν είχε κριθεί για μεγάλο διάστημα. Υπήρχαν πολυάριθμες περιπτώσεις που αρκετές ομάδες βρίσκονταν στο κυνήγι του τίτλου, πράγμα που δείχνει πόσο δύσκολη ήταν η μάχη το φετινό χειμώνα.
Στην l’Alpe d’Huez πριν τα Χριστούγεννα, ο Alain Prost φάνηκε να έχει εξασφαλίσει τον τίτλο αυτό. Αργότερα, στο τέλος της δεύτερης εβδομάδας τον Ιανουάριο, μετά το διάλειμμα, ο Jean-Philippe Dayraut επανήλθε στο κυνήγι του τίτλου παίρνοντας εκδίκηση με δύο νίκες στη σειρά.
«Την πρώτη μέρα, είχα τη νίκη στα χέρια μου» σχολιάζει ο Alain Prost,
«αλλά έκανα ένα μικρό λάθος στον πρώτο γύρο του δεύτερου κύκλου των κατατακτήριων δοκιμών και ο Jean-Philippe εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα για να κερδίσει. Ήταν μόνο ένα μικρό σφάλμα αλλά θα μπορούσε να μου έχει κοστίσει το πρωτάθλημα!»
Λιγότερο από μία εβδομάδα αργότερα στην Isola 2000, ο οδηγός του Toyota Auris επανήλθε στη διεκδίκηση του τίτλου, ερχόμενος πρώτος στους δύο αγώνες του Σαββατοκύριακου. Αυτό του επέτρεψε να χειριστεί το τέλος της σεζόν με πιο χαλαρή διάθεση.
Ο Olivier Panis δεν μπόρεσε τελικά να κατακτήσει την τρίτη θέση στο Andros Trophy γιατί υστερούσε σε νίκες, παρόλο που σχεδόν πάντα αγωνιζόταν μπροστά, σημειώνοντας επτά τερματισμούς στο πόντιουμ σε δεκατέσσερις αγώνες.
Τερμάτισε τρίτος σε τέσσερις περιπτώσεις και δεύτερος τρεις φορές, χάνοντας τη νίκη για ένα δέκατο του δευτερολέπτου σε μία περίπτωση.
«Δεν έγινε και τίποτα!», σχολιάζει ο Olivier.
«Έχω διδαχτεί τι σημαίνει υπομονή στο Andros Trophy! Είναι πολύ σκληρή πρόκληση επειδή πρέπει να αντιμετωπίσεις πολλές παραμέτρους: το σετάρισμα του αυτοκινήτου, τη διαχείριση των ελαστικών, την εξέλιξη της πίστας ανάλογα με τον καιρό, κ.λ.π. Το μόνο που χρειαζόμουν ήταν λίγη ώθηση από τη Θεά Τύχη, που ποτέ δεν ήρθε. Κανένα πρόβλημα. Πέρασα θαυμάσια με την ομάδα της Toyota με ένα έξοχο περιβάλλον, και αυτό είναι που πραγματικά μετράει».
Ακόμα κι αν ο Σούπερ Τελικός στη Stade de France δεν μέτρησε για την κατάταξη στο Trophy, ο Olivier Panis, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Alain Prost για την περίπτωση, είχε την ικανοποίηση ότι κέρδισε στον τιμητικό αγώνα της σεζόν!
Ο Alain ήταν ο πρώτος που αναγνώρισε το σημαντικό ρόλο που έπαιξαν οι Olivier Panis και Bertrand Balas στην επιτυχία του χρυσού Toyota Auris και της ομάδας.
Ο Balas, ο οποίος ξεκίνησε πολύ πριν τους team-mates του στους προκριματικούς αγώνες, μπόρεσε να τους δώσει ακριβείς πληροφορίες για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, σε σχέση με την εξέλιξη της πίστας.
Ο δεύτερος τίτλος του Alain Prost ήταν αποτέλεσμα τόσο του προσωπικού του ταλέντου όσο και της ομαδικής εργασίας, με αποκορύφωμα την κατάκτηση και των τριών θέσεων του πόντιουμ από τους Prost-Panis-Balas στο Auvergne στον τελευταίο αγώνα του χειμώνα.
Ήταν ένα συμβολικό αποτέλεσμα μετά από πενήντα έξι μέρες σκληρής δουλειάς από τις 8 Δεκεμβρίου 2007 στο Val Thorens μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου 2008 στο Super Besse.
Ορόσημα
– Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2007, Val Thorens : Ο Alain Prost ξεκινά τη σεζόν 2007-2008 με μία νίκη στο τιμόνι του Toyota Auris.
– Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2008, Lans-en-Vercors : Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1 πλησιάζει ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του Trophy.
– Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008, Super Besse : Ο Alain Prost και το Toyota Auris διατηρούν τον τίτλο τους μετά από ένα θεαματικό τριπλό τερματισμό της Toyota: 1ος Prost, 2ος Panis και 3ος Balas.
– Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008, Stade de France : Ο Alain Prost, ο Olivier Panis και το Toyota Auris είναι οι νικητές του Σούπερ Τελικού στη Stade de France.
Νούμερα
– 16 – Ο αριθμός νικών του Toyota Auris (από 27 αγώνες) στο Andros Trophy, από τότε που έκανε το ντεμπούτο του στις 10 Δεκεμβρίου 2006 στη Val Thorens (Alain Prost: 14 – Bertrand Balas: 2).
– 22 – Ο αριθμός νικών του Alain Prost από τότε που έκανε το ντεμπούτο του στο Andros Trophy, στις 17 Ιανουαρίου 2003 στο Lans-en-Vercors.
Στατιστικά
– Ο Alain Prost κατέκτησε διπλές νίκες σε δύο Σαββατοκύριακα – τη δεύτερη με 60 κιλά πρόσθετου βάρους στο Toyota Auris
– Σε δύο σεζόν, είχε κατά μέσο όρο μία νίκη ανά δύο αγώνες στο Andros Trophy: 27 αγώνες, 14 νίκες
– Ο Olivier Panis σημείωνε ένα τερματισμό στο πόντιουμ κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο (7 τερματισμούς στο πόντιουμ από 14 αγώνες). Κατέκτησε τέσσερις τρίτες και τρεις δεύτερες θέσεις, σε μία από τις οποίες είχε διαφορά μόλις 92/1000s από το νικητή
– Bertrand Balas τερμάτισε στο πόντιουμ σε τέσσερις περιπτώσεις και κέρδισε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν
– Το Toyota Auris κέρδισε τις δύο πρώτες θέσεις στην Andorra και όλο το πόντιουμ στο Super Besse
– Κέρδισαν 11 “Sup. Elit Finals” : 7 με τον Alain Prost, 2 με τον Olivier Panis και 2 με τον Bertrand Balas
Τελική γενική κατάταξη
1- Alain Prost (Toyota Auris), 928 βαθμοί (7 νίκες)
2- Jean-Philippe Dayraut, 910 (4 νίκες)
3- Franck Lagorce, 886 (2 νίκες)
4- Olivier Panis (Toyota Auris), 873
5- Bertrand Balas (Toyota Auris), 855
6- Benjamin Rivière 829,
κ.λ.π. (48 συνολικά οδηγοί)