Πρώτη pole της χρονιάς ο Φέτελ

Ο Φέτελ κατέκτησε την πρώτη pole της χρονιάς. 2ος ο Μάσα, ο "Σούμι" 7ος στο ντεμπούτο του
- 13 Μαρτίου 2010 12:58
Η πρώτη μάχη για την pole position βρήκε θριαμβευτή το Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο νεαρός πιλότος της Red Bull αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της Formula 1 και ο ίδιος με κάθε ευκαιρία που του δίνεται δικαιώνει όλους όσους τον αποκαλούν «νέο Σουμάχερ». Ο άλλος πιλότος της Red Bull, ο Μαρκ Γουέμπερ, κατάφερε να βρεθεί στην έκτη θέση, διατηρώντας τα μονοθέσια της ομάδας του στις υψηλές θέσεις της κατάταξης.
Η ζέστη στο Σακχίρ άγγιξε τους 47 βαθμούς κελσίου στην πίστα και τους 34 στον αέρα. Η σκόνη από την έρημο έμπαινε στους κινητήρες των πιλότων, γεγονός που προκαλούσε προβλήματα στους κινητήρες των μονοθέσιων.
Ισπανική “επίθεση”
Οι ομάδες ξεκίνησαν τις κατατακτήριες, έχοντας τα ρεζερβουάρ τους άδεια, ενώ οι περισσότερες ομάδες επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα.
Ο Λούκας ντι Γκράσι βγήκε πρώτος στην πίστα με τα χρώματα της νεοσύστατης Virgin, αλλά ο χρόνος του ήταν πολύ αργός 2:02.131. Στη συνέχεια ξεχώρισε η μάχη των δύο πιλότων της Ferrari. Αρχικά, ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε χρόνο 1:55.972, αλλά στη συνέχεια ο Φελίπε Μάσα τον πέρασε, κάνοντας χρόνο 1:55:313. Η Red Bull προσπάθησε να μπει «σφήνα» στα κόκκινα μονοθέσια της Scuderia, όμως, ο Αλόνσο με το χρόνο 1:54:612 δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους του να τον προσπεράσουν. Ο Φέτελ τον ακολούθησε στη δεύτερη θέση και ο Άντριαν Σούτιλ με τη Force India θέλησε να κάνει προσωρινά την έκπληξη.
Ο Μίκαελ Σουμάχερ στην επιστροφή του στις πίστες δεν κατάφερε να βρει τα… πατήματά του και τερμάτισε στην ένατη θέση έχοντας μπροστά του τους Γουέμπερ, Μάσα, Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Κούμπιτσα.
Οι πρώτοι εφτά πιο αργοί πιλότοι της χρονιάς ήταν οι Αλγκουερσουάρι, Γκλοκ, Τρούλι, Κοβαλάινεν, Ντι Γκράσι, Σένα και Τσάντχοκ.
Το μήνυμα του Φέτελ
Το δεύτερο μέρος των δοκιμών ήταν σαφώς πιο ανταγωνιστικό μιας και έμειναν οι πιο… γρήγοροι. Αυτοί που ήθελαν να πάρουν την pole position και να ξεκινήσουν τη χρονιά με τον καλύτερο οιωνό.
Η αντεπίθεση του Φέτελ ξεκίνησε από την ημιτελική φάση. Ο Γερμανός, έχοντας ξεπεράσει και το πρόβλημα του υποστροφισμού, έριχνε τους χρόνους σε κάθε στροφή, αποκορύφωμα ήταν το 1:53:883, χρόνος που τον ανέδειξε ταχύτερο πιλότο στο Q2.
Αλόνσο, Γουέμπερ και Μάσα ακολούθησαν το νεαρό πιλότο, με τις Red Bull και Ferrari, να επιβεβαιώνουν τον τίτλο του φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Δύσκολες ώρες πέρασε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Τζένσον Μπάτον, ο οποίος στην τελευταία του προσπάθεια κατάφερε να βρεθεί στη δεκάδα, βγάζοντας εκτός τελικής φάσης τον Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Οι πιλότοι που αποκλείστηκαν ήταν οι Μπαρικέλο, Λιούτσι, Χούλκενμπεργκ, Πέδρο ντε λα Ρόσα, Μπουεμί, Κομπαγιάσι και Πετρόφ.
Έπιασε τον “ταύρο από τα κέρατα” από νωρίς
Η μεγάλη μάχη της pole position είχε και μεγάλους διεκδικητές. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ συνέχισε να δείχνει ανίκητος. Ο χρόνος που θα τον κάνει να ξεκινήσει από την πρώτη θέση του grid, ήταν πιο αργός από αυτόν που σημείωσε στο Q2, αλλά ήταν αρκετός ώστε να αφήσει τα μονοθέσια της Ferrari πίσω του.
Τη «μάχη» Ferrari κέρδισε ο Μάσα, ο οποίος υπερνίκησε τον Αλόνσο, αφήνοντάς τον στην τρίτη θέση. Ο Βραζιλιάνος έκανε χρόνο 1:54:242, ενώ ο Ισπανός 1:1:54:608, γεγονός που προμηνύει μεγάλες μάχες σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος μεταξύ των δύο πιλότων. Ό,τι καλύτερο είχε να κερδίσει η McLaren ήταν η 4η θέση με τον Λιούις Χάμιλτον, μιας και το νέο μέλος της οικογένειας της, ο Τζένσον Μπάτον θα εκκινήσει στον μεγάλο αγώνα από την 8η θέση.
Η Mercedes σίγουρα θα περίμενε περισσότερα πράγματα από την πρώτη της εμπειρία σαν κατασκευάστρια ομάδα. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν καλύτερος του Μίκαελ Σουμάχερ σε όλη τη διάρκεια των δοκιμών. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν στην 9η θέση στα πρώτα δύο Q, αλλά στην τελική φάση βελτίωσε τους χρόνους του και θα ξεκινήσει στον πρώτο αγώνα της… δεύτερης καριέρας του από την 7η θέση.
Ο αυριανός αγώνας αναμένεται με μεγάλη αγωνία καθώς όπως τόνισε ο Φέτελ στις επίσημες δηλώσεις του: «Θα έχουν ή έναν συναρπαστικό ή βαρετό αγώνα». Όλες οι ομάδες θα έχουν γεμάτα ντεπόζιτα, καθώς δεν θα έχουν δικαίωμα ανεφοδιασμού βάση τω ν νέων κανονισμών. Από θέμα τακτικής μεγάλη σημασία θα παίξει ο ρόλος της επιλογής των ελαστικών.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Φέτελ, Red Bull, 1:54.101
2. Μάσα, Ferrari, 1:54.242, +0.141
3. Αλόνσο, Ferrari, 1:54.608, +0.507
4. Χάμιλτον, McLaren, 1:55.217, +1.116
5. Ρόσμπεργκ, Mercedes, 1:55.241, +1.14
6. Γουέμπερ, Red Bull, 1:55.284, +1.183
7. Σουμάχερ, Mercedes, 1:55.524, +1.423
8. Μπάτον, McLaren, 1:55.672, +1.571
9. Κουμπίτσα, Renault, 1:55.855, +1.784
10. Σούτιλ, Force india, 1:56.309, +2.208
11. Μπαρικέλο, Williams, 1:55.330
12. Λιουίτσι, Force India, 1:55.653
13. Χούλκενμπεργκ, Williams, 1:55.857
14. Ντε Λα Ρόσα, Sauber, +1:56.237
15. Μπουεμί, Toro Rosso, 1:56.265
16. Κομπαγιάσι, Sauber, 1:56.270
17. Πετρόφ, Renault, 1:56.619
18. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, 1:57.071
19. Γκλοκ, Virgin, 1:59.728
20. Τρούλι, Lotus, 1:59.852
21. Κοβαλάινεν, Lotus, 2:00.313
22. Ντι Γκράσι, Virgin, 2:00.587
23. Σένα, HRT, 2:03.240
24. Τσάντχοκ, HRT, 2:04.904
Live:
3η περίοδος
0:00 1.54.101 ο Φέτελ ρίχνει πολύ τους χρόνους και κατακτά την πρώτη pole position της χρονιάς.
0:06 Ο Φέτελ με τον ρυθμό που έχει πάει για να κατακτήσει την pole positoion, την ώρα που ο Σούτιλ είναι τρίτος.
2:16 Ο Μάτον μπαίνει στα pit, χωρίς να ολοκληρώσει προσπάθεια. Οι πιλότοι βγαίνουν για την τελική τους προσπάθεια. Όλοι έχουν την πολύ μαλακή γόμα, εκτός του Σούτιλ που έχει τη μέση γόμα.
5:29 Ο Αλόνσο είναι πιο γρήγορος από τον Μάσα, δείχνοντας από νωρίς πιο είναι το νούμερο 1 της ιταλικής ομάδας.
6:53 Κινείται πολύ γρήγορα ο Βραζιλιάνος της Ferrari.
7:34 Ο Μάσα με την πολύ μαλακή γόμα κάνει την προσπάθειά του.
10:00 Ξεκίνησε η μεγάλη μάχη για την pole position.
2η περίοδος
0:00
Οι πιλότοι που αποκλείστηκαν έχουν βγει από τα μονοθέσιά τους και κάνουν τις πρώτες δηλώσεις τους.
0:00 Ο Σουμάχερ βρίσκεται πάντα στην 9η θέση, με τον Μπάτον να βρίσκεται ακριβώς πίσω του.
0:00 Ο Μπάτον είναι τελικά στη δεκάδα. Μπαρικέλο, Λιούτσι, Χούλκενμπεργκ, Πέδρο ντε λα Ρόσα, Μπουεμί, Κομπαγιάσι και Πετρόφ δε θα συνεχίσουν στην τελική φάση. Φέτελ Αλόνσο, Γουέμπερ και Μάσα συμπληρώνουν τις πρώτες θέσεις.
2:54 Όλοι οι οδηγοί βγαίνουν για την τελευταία προσπάθειά τους στο Q2.
4:16 Οι υποψήφιοι για να μη συννεχίσουν στην τελική φάση είναι οι: Μπάτον, Λιούτσι, Χούλκενμπεργκ, Πέδρο ντε λα Ρόσα, Μπουεμί, Κομπαγιάσι, Πετρόφ.
6:40 Στην 9η θέση βρίσκεται ο Σουμάχερ, ενώ ο Φέτελ είναι σταθερά πρώτος.
8:30 Ο Μπαρικέλο με τη νέα του ομάδα τη Williams παίρνεοι χρόνο.
10:10 Τώρα κάνει την εμφάνισή του και ο Άντριαν Σούτιλ με το μονοθέσιο της Force India.
11:35 Ο Φέτελ με την πολύ μαλακή γόμα κάνει χρόνο 1:54.035.
15:00 Η ημητελική φάση ξεκίνησε με τους Μπουεμί και Φέτελ να βγαίνουν πρώτοι στην πίστα.
1η περίοδος
0:00
Η πρώτη περίοδος τελείωσε με τους Αλγκουερσουάρι, Γκλοκ, Τρούλι, Κοβαλάινεν, Ντι Γκράσι, Σένα και Τσάντχοκ είναι οι πρώτοι εφτά πιο αργοί πιλότοι της χρονιάς!
1:00 Ο Βιτάλι Πετρόφ βρίσκεται στην 9η θέση.
3:20 Μόλις είδαμε και μια γυναίκα μηχανικό (!) από το pit stop της Lotus.
4:20 Ο Φέτελ ρίχνει τους χρόνους του με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης.
6:29 Ο Μαρκ Γουέμπερ είναι στην τρίτη θέση. Ο Μπαρικέλο βρίσκεται στην 9η θέση, με το τον άλλωτε teammate του, Μίκαελ Σουμάχερ, να βρίσκεται στη 10η θέση.
8:17 Ο Μάσα παραμένει πρώτος, δεύτερος είναι ο Φέτελ, ενώ ο Καρούν Τσάντχοκ κάνει τον πρώτο του γύρο μετά το πρόβλημα στα υδραυλικά του μονοθεσίου του.
9:24 Ο Φελίπε Μάσα είναι ο πιο γρήγορος της πίστας. Οι Ρόσμπεργκ, Αλόνσο και Χάμιλτον ακολουθούν.
10:40 Η μεγάλη επιστροφή του Μίκαελ Σουμάχερ, συνοδεύτηκε με τον όγδοο καλύτερο χρόνο της πίστας.
11:52 Χάμιλτον και Μπάτον έχουν βγει στην πίστα, ώστε να κάνουν τους πρώτους γύρους για τη McLaren.
12:50 Ο Κούμπιτσα κάνει και αυτός τους πρώτους επίσημους χρονομετρημένους γύρους του.
13:00 Ο Φερνάντο Αλόνσο πραγματοποιεί την πρώτη του δοκιμή με το F10 της Ferrari.
17:00 Ο Λούκας ντι Γκράσι, με το μονοθέσιο της Virgin, βγαίνει πρώτος στην πίστα για να πάρει την πρώτη χρονομέτρηση της χρονιάς.
12:58 Οι πιλότοι ετοιμάζονται για να προβούν στις δοκιμές τους.
12:55 Τα μονοθέσια θα ξεκινήσουν να παίρνουν χρόνους με άδεια ρεζερβουάρ.
12:53 Ο καιρός στο Μπαχρέιν είναι πολύ καλός, με τη ζέστη να αποτελεί βασικό παράγοντα στις κατατακτήριες