Η Formula 1 στο AUTO 24

Στο super αφιέρωμα του AUTO 24 οι ομάδες, οι πιλότοι, οι πίστες και οι αλλαγές της Formula 1
- 12 Μαρτίου 2010 17:33
Ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο στην έρημο του Μπαχρέιν και θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο στην εντυπωσιακή πίστα, Γιας Μαρίνα, του Άμπου Ντάμπι.
Τα μονοθέσια των 12 ομάδων έχουν ήδη ζεστάνει τους κινητήρες τους και περιμένουν να ανάψει το… πρώτο πράσινο φως για το πρωτάθλημα του 2010 στην πίστα του Σακχίρ, στο Μπαχρέιν.
Φέτος έχουν γίνει αρκετές αλλαγές τόσο στους κανονισμούς, όσο και στις ομάδες. H σημαντικότερη αλλαγή στους κανονισμούς είναι η
κατάργηση του ανεφοδιασμού , επιστρέφοντας με αυτόν τον τρόπο στους κανονισμούς του 1999. Με αυτήν την απόφαση η FIA προσδοκά στην αύξηση του θεάματος και την προσέλευση περισσότερου κοινού στις πίστες.
Σημαντική αλλαγή έχει γίνει και στο σύστημα βαθμολόγησης. Ο πρώτος αντί δέκα πόντων θα αμείβεται με 25, ενώ αντί για τους πρώτους οκτώ, πόντους θα παίρνουν οι πρώτοι 10.
Δείτε
εδώ αναλυτικά το νέο σύστημα βαθμολόγησης.
Ελαστικά
Τα μπροστινά ελαστικά έγιναν από 27 εκατοστά 24,5 εκ., ώστε να υπάρχει μεγάλυτερη πρόσφυση. Λόγω του μεγάλου φορτίου (ένεκα περισσότερων καυσίμων) η Bridgestones θα χορηγεί στις ομάδες ελαστικά με σκληρή γόμα.
Για κάθε αγώνα οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν δύο σετ ελαστικών για στεγνό δρόμο και ο οδηγός πρέπει να τα χρησιμοποιήσει και τα δύο. Συνολικά στο τριήμερο κάθε Grand Prix, κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 11 σετ ελαστικών για στεγνό δρόμο. Οι θερμαντικές κουβέρτες που κάλυπταν τα ελαστικά από το 2006, είχαν ως βασική λειτουργία να διατηρούν τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία. Πλεόν απαγορεύεται η χρήση τους.
Μεγαλύτερα ντεπόζιτα
Για να μπορέσουν να τοποθετηθούν μεγαλύτερα ρεζερβουάρ, τα μονοθέσια απέκτησαν μεγαλύτερο όγκο. Για την ανάγκη αυτή τοποθετήθηκε μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Σύστημα KERS
Το KERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα) δεν θα χρησιμοποιηθεί στο φετινό πρωτάθλημα, ύστερα από επιθυμία των ίδιων των ομάδων.
Κατατακτήριες
Τα 7 πιο αργά μονοθέσια από τα 24 θα μένουν έξω μετά στο πρώτο εικοσάλεπτο του Σαββάτου και θα τοποθετούνται στις θέσεις 18-24, αναλόγως, πάντα, με το χρόνο που σημείωσαν. Στο δεκαπεντάλεπτο του Q2 οι επόμενες επτά πιο αργές ομάδες θα μείνουν εκτός τελικής φάσης καταλαμβάνοντας τις θέσεις 11 έως 17. Οι υπόλοιπες 10 ομάδες στο τελευταίο σκέλος των δοκιμαστικών (Q3) θα δώσουν μάχη για την pole position.
Δοκιμές
Μεσούσης της περιόδου
Κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος οι ομάδες θα μπορούν να κάνουν δοκιμές, μετά την αλλαγή του κανονισμού της FIA. Φυσικά η ομοσπονδία έχει βάλει όρους καθώς οι ομάδες δεν θα πράττουν ανεξέλεγκτα. Οι πιλότοι που θα προβούν σε δοκιμές θα πρέπει να αντικαταστήσουν κάποιον άλλον πιλότο, ενώ δεν θα πρέπει να έχουν οδηγήσει μονοθέσιο τα δυο τελευταία χρόνια. Αυτή η τροποποίηση δίνει χώρο στο να δούμε και άλλες επιστροφές πιλότων που κάναμε “μαύρα μάτια” να δούμε στις πίστες.
Το μοναδικό safety car της F1, Mercedes-Benz SLS AMG Gullwing
Mαζί με τα καινούργια μονοθέσια της F1, τον επανεμφανιζόμενο ζωντανό θρύλο του σπορ Μίκαελ Σουμάχερ και άλλα νέα πρόσωπα, κάνει και η
Mercedes-Benz SLS AMG Gullwing , η οποία είναι το νέο safety car της φόρμουλα 1 για τη φετινή χρονιά.
Πρόγραμμα – Πίστες
Οι διοικούντες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισαν να προσθέσουν δυο ακόμα Grand Prix. Οι πίστες της Κορέας και του Καναδά θα αποτελούν δύο νέους προορισμούς για τις ομάδες, ενώ αντί του Νίρμπουργκρινγκ, ο αγώνας στη Γερμανία θα διεξαχθεί στο Χόκενχαϊμ.
Γνωρίστε
εδώ αναλυτικά την κάθε πίστα και δείτε το
καλεντάρι του νέου πρωταθλήματος.
Η επιστροφή του Μίκαελ Σουμάχερ, η μετακίνηση του Φερνάντο Αλόνσο από τη Renault στη Ferrari και η μεταγραφή του Τζένσον Μπάτον στη McLaren ήταν οι κινήσεις που συζητήθηκαν πιο πολύ. Αρκετές είναι οι ομάδες που έχουν αλλάξει το ρόστερ τους. Εξαίρεση αποτελεί η Red Bull, η οποία με τους Φέτελ και Γουέμπερ φαίνεται να βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία.
Οι φίλοι της Formula 1 εκτός από τις γνωστές ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρσουν νέους συμμετέχοντες στο πρωτάθλημα. Οι HRT, Virgin και Lotus θέλουν να αποδείξουν ότι δικαίως έπραξε η FIA και τις ενσωμάτωσε στη λίστα των αγωνιζομένων. Η εισαγωγή τους έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις. Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν λάθος να παίρνουν μέρος στη Formula 1 ομάδες που ρίχνουν το επίπεδο του κορυφαίου αθλήματος του μηχανοκίνητου αθλητισμμού.
Μάθετε τα πάντα για τις ομάδες και τους πιλότους τους μέσα από το ξεχωριστό
αφιέρωμα του AUTO 24.