Grand Prix – Σιγκαπούρης

Η Σιγκαπούρη φιλοξενεί τον 1ο νυχτερινό αγώνα και οι αστέρες της F1 μάχονται για τον τίτλο
- 25 Σεπτεμβρίου 2008 14:45
Οι προβολείς θα κάνουν τη νύχτα μέρα στη Σιγκαπούρη αλλά αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την αίγλη του παρθενικού GP κάτω από το φως της σελήνης. Μετά την Βαλένθια, την Αυστραλία, τον Καναδά και το Μονακό, αυτό θα είναι το 5ο Grand Prix πόλης με την FIA να δείχνει σαφή προτίμηση στους αγώνες σε κανονικούς δρόμους κοινής χρήσης.
Η νέα πίστα των 5,067 χιλιομέτρων στην Σιγκαπούρη αναμένεται να είναι από τις πιο αργές του πρωταθλήματος αλλά συγχρόνως και από τις πιο συναρπαστικές της σεζόν με τις ομάδες να αγωνίζονται με υψηλή κάθετη δύναμη και τους χρόνους να είναι κοντά στο 1’45”.
Τα βήματα τους γίνονται κυριολεκτικά στο άγνωστο για το κατάλληλο set up του μονοθεσίου με τις δοκιμές να γίνονται σε εξομοιωτές. Τα πρώτα δεδομένα και τα πιο ασφαλή συμπεράσματα για το σιρκουί θα δοθούν την Παρασκευή μετά τις πρώτες δοκιμές.
Η διαδρομή της πίστας είναι σχεδιασμένη μέσα στην πόλη εκτός από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού που τοποθετήθηκε εκτός αυτής καθώς χρειαζόταν χώρος για να φιλοξενηθούν οι ομάδες και οι μηχανικοί. Το σιρκουί διαθέτει 23 στροφές και πολλές από αυτές είναι αρκετά κλειστές όπως συμβαίνει συνήθως σε αγώνες που διεξάγονται σε κανονικούς δρόμους. Η διαδρομή έχει αρκετές εκπλήξεις για τους θεατές, τους τηλεθεατές και τους οδηγούς, καθώς τα μονοθέσια θα χρειαστεί να περνούν σε κάθε γύρο από δύο γέφυρες και από μία υπόγεια στοά!
Τον φωτισμό της πίστας έχει αναλάβει η εταιρία που έβγαλε εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο στο Κατάρ για το πρωτάθλημα του Moto GP. Για να γίνει η νύχτα μέρα στη Σιγκαπούρη θα χρειαστούν 1.600 προβολείς περιμετρικά της πίστας, 240 πυλώνες, συνολική ενέργεια τριών Megawatt ενώ η το φως που θα βγαίνει από τους προβολείς θα είναι της τάξεως των 3.000 lux.
Ελαστικά
Η Bridgestone θα εφοδιάσει τις ομάδες με την μαλακή και την super-μαλακή γόμα από την γκάμα του 2008, όπως ακριβώς έκανε στο Μονακό, στην Βουδαπέστη και στην Βαλένθια. Όπως γίνεται συνήθως στους αγώνες που λαμβάνουν χώρα σε δρόμους πόλεις, οι χρόνοι θα βελτιώνονται κατά την διάρκεια του Σαββατοκύριακου, όταν η πίστα αρχίσει να καθαρίζει και να στρώνεται με λάστιχο.
Αεροδυναμική
Μετά το Μονακό, η Σιγκαπούρη είναι το αμέσως επόμενο πιο αργό σιρκουί του πρωταθλήματος. Η ομάδα που θα καταφέρει να τρέξει με υψηλή κάθετη δύναμη για να δώσει στο μονοθέσιο σταθερότητα στο φρενάρισμα και καλή έξοδο από τις κλειστές στροφές θα κερδίσει σε επιτάχυνση.
Φρένα
Οι δοκιμές στους εξομοιωτές έχουν δείξει πως η πίστα είναι αρκετά απαιτητική στα φρένα. Δεν υπάρχουν έντονα σημεία φρεναρίσματος αλλά οι πιλότοι θα χρειαστούν να χρησιμοποιήσουν τα φρένα αρκετές φορές. Λόγω της συχνότητας υπάρχει θέμα και με την ψύξη των φρένων, με τους μηχανικούς να καλούνται να βρουν λύσεις.
Αναρτήσεις
Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ένα από τα πιο δύσκολα θέματα που καλούνται να λύσουν οι μηχανικοί σε ένα καινούργιο Grand Prix. Σε κάθε σιρκουί πόλης με στροφές χαμηλής ταχύτητας η ανάρτηση έχει πρωταγωνιστικό ρόλο έτσι ώστε οι πιλότοι να μπορούν να έχουν καλή έξοδο από την στροφή και να περνάει όσο καλύτερα γίνεται πάνω από τα “κερμπ”.
Κινητήρας
και
κιβώτιο
Τα σιρκουί πόλης δεν καταπονούν τόσο πολύ τον κινητήρα αφού οι στιγμές με τέρμα γκάζι είναι ελάχιστες και δεν κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μόνη πίεση που δέχεται είναι από την συχνή χρήση σε κατάσταση “σταμάτα-ξεκίνα”. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων οι μηχανικοί θα δώσουν μεγάλη προσοχή στις χαμηλές στροφές ώστε να δίνει εκεί ο κινητήρα την περισσότερη δύναμή του.