Σεμπάστιαν Λεμπ

Σεμπάστιαν Λεμπ
sebastian_loeb_sd

To AUTO 24 παρουσιάζει τα 24 πράγματα που θα πρέπει να ξέρετε για τον Σεμπάστιαν Λεμπ

Ο Λεμπ είναι για το WRC, ότι είναι ο Μίχαελ Σουμάχερ για την F1. Όπως και ο Γερμανός είναι τύπος ήρεμος, απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνει και έτοιμος να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία στον αγώνα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Στον τελευταίο αγώνα του εφετινού πρωταθλήματος WRC ο Αλσατός οδηγός της Citroen εξασφάλισε τον τίτλο αφού είδε τον βασικό του αντίπαλο Μίκο Χίρβονεν (Ford) να εγκαταλείπει.








Στα πρώτα χρόνια της καριέρας του, ο Αλσατός ήταν μάλλον αντιστάρ. Απέφευγε όπως ο … διάολος το λιβάνι τις δημόσιες εμφανίσεις. Και δεν είναι υπερβολή αν κάποιος τον χαρακτήριζε σνομπ. Ακόμη και τώρα, που φαίνεται να έχει «βγει» κάπως από το καβούκι του, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί κοινωνικός τύπος, αδιαφορεί μέχρι αηδίας για το τι γράφεται (και λέγεται) στα ΜΜΕ γι΄ αυτόν και αν δεν ήταν όρος του συμβολαίου του ίσως απέφευγε τα … πολλά – πολλά με τους εκατομμύρια θαυμαστές του σε όλο τον πλανήτη.



Ποιος είναι ο Σεμπαστιάν Λεμπ; Ο ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων από την Αλσατία που κατέκτησε τα πάντα –και έχει πολλά ακόμη μπροστά του να κερδίσει – στον όμορφο κόσμο των ράλι;



1. Γεννήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1974 στο Χανκονό της Αλσατίας. Τώρα διαμένει μόνιμα κοντά στην Λωζάνη, στην Ελβετία, κοντά στα σύνορα με την Γαλλία.



2. Είναι παντρεμένος με την Σεβερίν και έχουν μια κόρη, η οποία ονομάζεται Βαλεντίν.



3. Η γυναίκα του είναι δικηγόρος, αλλά δεν ασκεί το επάγγελμα. Κόρη ενός αντιπροσώπου αυτοκινήτων, είναι αυτή που έχει αναλάβει το δύσκολο έργο της προώθησης του ιματζ του άντρα της. Και κρίνοντας από τα όσα βλέπουμε τα τελευταία χρόνια, μάλλον τα πηγαίνει περίφημα.



4. Την πρώτη του συμμετοχή σε ράλι την έκανε το 1997 (Φλόριβαλ). Δύο χρόνια αργότερα (1999) έκανε την πρώτη του συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο ράλι της Καταλονίας με ένα Citroen Saxo Kit Car.



5. Η πρώτη νίκη για τον Γάλλο ήρθε το 2002, στο ασφάλτινο ράλι Γερμανίας (Citroen Xsara WRC). Από τότε νικάει αδιαλείπτως στο συγκεκριμένο αγώνα.








6. Ο Γάλλος, θεωρούνταν –τουλάχιστον στα πρώτα του χρόνια- σπεσιαλίστας στην άσφαλτο. Τώρα βεβαίως δεν μπορείς να επιμείνεις σε ένα τέτοιο χαρακτηρισμό για στον κορυφαίο οδηγό ράλι όλων των εποχών.



7. Έχει στο ενεργητικό του οκτώ Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών στο WRC 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009,2010 και 2011. Η επίσοδή του αυτη αποτελεί ρεκόρ που δύσκολα θα σπάσει.



8. Είναι ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες. Μέχρι τώρα έχει πετύχει 67.



9. Με 11 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2008, ο Λέμπ κατέχει το ρεκόρ νικών σε μια σεζόν.



10. Το 2005 πέτυχε 6 συνεχόμενες νίκες στο WRC κατέχει το σχετικό ρεκόρ. Την ίδια χρονιά πέτυχε ένα ακόμη ρεκόρ, με 12 συνεχόμενους τερματισμούς στην πρώτη τριάδα. Και την επόμενη χρονιά (2006) ισοφάρισε ξανά αυτή την επίδοση.



11. Από την Κορσική, το 2005, ο Λέμπ έγινε ο ένας και μοναδικός οδηγός αγώνων που κέρδισε όλες τις ειδικές διαδρομές σε ένα ράλι!



12. Είναι ο κορυφαίος όλων των εποχών σε παρουσίες στο βάθρο των νικητών στο οποίο έχει ανέβει 103 φορές ενώ έχει συγκεντρώσει στην καριέρα του 1281.



13. Κατέκτησε το πρωτάθλημα του 2006, παρακολουθώντας τον αγώνα που καθόρισε τον τίτλο από το σπίτι του, λόγω σπασμένου χεριού.



14. Έκανε τον πρώτο του αγώνα μόλις 3 μέρες αφού πήρε το δίπλωμα οδήγησης, τον Ιανουάριο του 1984






15. Ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τα αυτοκίνητα. Όχι οδηγώντας το αυτοκίνητο του για τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ. Αλλά λαμβάνοντας μέρος σε αγώνες ταχύτητας. Έχει δοκιμάσει μονοθέσια της Φόρμουλα 1 (τον Δεκέμβριο του 2007), αλλά και πρωτότυπα που λαμβάνουν μέρος στον αγώνα αντοχής στο Λε Μαν.



16. Τόσο με το μονοθέσιο της Φ1 όσο και με τα πρωτότυπα, έχει αποδειχθεί εξαιρετικά γρήγορος. Μάλιστα, σε συνέντευξή του είπε για αυτές τις εμπειρίες του: «
Ήταν πολύ διασκεδαστικό! Ήταν για μένα, η οδήγηση του μονοθεσίου της Φ1 ένα θαυμάσιο χριστουγεννιάτικο δώρο ακριβώς πριν τη μεγάλη μέρα. Είναι κάτι που πάντα με ενδιέφερε πολύ να δοκιμάσω και μου δόθηκε τελικά η ευκαιρία να το κάνω, οπότε ήταν πραγματικά cool. Είχα κάποια εμπειρία στους αγώνες σε circuit καθώς είχα συμμετάσχει σε δύο στο πρωτάθλημα Le Mans, οπότε δεν ήταν μία εντελώς νέα εμπειρία για μένα η οδήγηση ενός μονοθεσίου»



17. Μόνιμος συνοδηγός του Λεμπ είναι ο Μονεγάσκος Ντανιέλ Ελενά. Είναι δύο χρόνια μεγαλύτερος από τον Λεμπ, παντρεμένος και η μόνιμη διαμονή και αυτού είναι κοντά στην Λωζάνη, στην Ελβετία.



18. Ήταν λάτρης της αθλητικής ζωής από τα μικρά του χρόνια. Μάλιστα ασχολήθηκε με την γυμναστική και αναδείχθηκε τέσσερις φορές πρωταθλητής στην ευρύτερη περιοχή της Αλσατίας. Σε αυτή του την δραστηριότητα σημαντική συμβολή είχε ο πατέρας του, ο οποίος ήταν γυμναστής. Όλα αυτά τα έκανε πριν συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του.



19. Αποβλήθηκε από το γυμνάσιο στα 14 χρόνια του, γιατί αντάλλαξε την κόλα διαγωνίσματος με συμμαθητή του.



20. Το πρώτο μηχανοκίνητο που οδήγησε, ήταν μοτοσυκλέτα. Και στα 18 του πήρε το αυτοκίνητο του πατέρα του και διέλυσε τον κινητήρα.



21. Έχει ύψος 1,71 μ. και το βάρος του δεν ξεπερνά τα 70 κιλά. Προκειμένου να διατηρείται σε φόρμα, το καθημερινό του πρόγραμμα περιλαμβάνει αρκετές ώρες προπόνησης.



22. Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι η απόλυτη συγκέντρωση σε αυτό που κάνει. Έχει πάρει μέρος σε περισσότερους εκατοντάδες αγώνες και δεν έχει τερματίσει, λόγω δικού του, οδηγικού λάθους, σε λιγότερους από 10. Αυτό δείχνει πως είναι απόλυτα δοσμένος σε αυτό που κάνει.








23. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, τιμήθηκε πρόσφατα από τον πρόεδρο της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, με το σημαντικότερο τίτλο που μπορεί να απονεμηθεί σε πολίτη. Αυτόν του «Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής». Ο τίτλος δόθηκε στο Γάλλο σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο παλάτι των Ιλισίων στο Παρίσι. Ο Λεμπ, σαφώς ευτυχής, δήλωσε: «
Η αναγνώριση που μου έγινε από τον πρόεδρο της δημοκρατίας είναι απίστευτα τιμητική».



24. Συχνά τον ρωτούν αν θεωρεί τον εαυτό του τον Σουμάχερ του WRC. Σε συνέντευξή του απάντησε: ”
Σίγουρα. Είναι κολακευτικό να σε συγκρίνουν με έναν τόσο μεγάλο πρωταθλητή…”



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα