Βέλγιο – Σπά

Το καλύτερο και συναρπαστικότερο GP του κόσμου υποδέχεται την F1 και υπόσχεται συγκινήσεις
- 05 Σεπτεμβρίου 2008 15:39
Εκτός από την φήμη αλλά και την ιστορία το Σπα είναι μια από τις πιο δύσκολες αλλά και συναρπαστικές πίστες της Formula 1. Οι μεγάλες ευθείες αλλά και οι γρήγορες στροφές καθιστούν το έργο των οδηγών ακόμα πιο δύσκολο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πίστα του Βελγίου βρίσκεται και μια από τις πιο δύσκολες στροφές του πρωταθλήματος η Eau Rouge, αφου σ’ αυτήν οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και την απότομη αλλαγή του υψομέτρου.
Η Σπά είναι η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος και οι προκλήσεις που περιλαμβάνει την κάνουν πολή αγαπητή όχι μόνο στους θεατές αλλά και σε πολλούς πιλότους.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν είναι ο απόλυτος άρχοντας της πίστας καθώς έχει κερδίσει τα τρία τελευταία GP. Aν ο Φινλανδός μπορεί να κάνει το come back θα φανεί στο Βέλγιο…
Το καλύτερο σιρκουί του κόσμου!
Οι περισσότεροι πιλότοι λατρεύουν την πίστα του Σπα και όχι άδικα. Η πίστα συνδυάζει αργές και γρήγορες στροφές δεδομένο που κάνει εξαιρετικά δύσκολο το στήσιμο του μονοθεσίου. Στο σύμπλεγμα των στροφών συμπεριλαμβάνεται και το πιο γρήγορο “εσάκι” του πρωταθλήματος με τους πιλότους να περνούν πάνω από τα κερμπ με 300 χιλιόμετρα!
Για την “διάσημη” Eau Rouge που αναφέραμε και παραπάνω είναι το κορυφαίο σημείο του πρωταθλήματος. Τα μονοθέσια… κατεβαίνουν τον δρόμο και αμέσως μετά ακολουθεί μία τρομακτική ανηφόρα. Ο μόνος και ο καλύτερος τρόπος για να περάσει κανείς από την Eau Rouge είναι να έχει το δεξί του πόδι πατημένο στο γκάζι, αφού πρώτα βέβαια έχει μελετήσει άριστα την στροφή που δεν βλέπει!
Φόβο προκαλεί επίσης και η La Source στην οποία τα μονοθέσια φτάνουν με περίπου 290 χιλιόμετρα και αναγκάζονται να κόψουν στα 80 χλμ και πρώτη σχέση στο κιβώτιο. Οι συναρπαστικές στροφές όμως δεν στέρησαν ποτέ από το Σπα την ταχύτητα. Οι πιλότοι περνούν από πολλά σημεία με τέρμα γκάζι και οι δείκτες σταματάνε σε πολλά κομμάτια της πίστας στα 300+.
Ο καιρός είναι ένα ακόμα συστατικό που κάνει τον αγώνα του Βελγίου απρόβλεπτο. Ασφαλή πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για το Σαββατοκύριακο αλλά ακόμα και αν γίνει τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν από λεπτό σε λεπτό. Στο Σπα δεν είναι περίεργο να βρέχει στο ένα κομμάτι της πίστας και στο άλλο να επικρατεί ηλιοφάνεια καθώς η βροχή είναι απρόβλεπτη λόγω του σημείου που είναι κατασκευασμένη η πίστα.
Η καταπόνηση του κινητήρα είναι έντονη στο Βέλγιο αφού εκτός του ότι δουλεύει στα “κόκκινα” για πάνω από το μισό του γύρου, θα πρέπει να προβλεφθεί και η περίπτωση βροχής. Σε μία τέτοια περίπτωση απαιτείται η χρήση ειδικών φίλτρων αέρα ώστε να μην απορροφηθεί νερό.
Όσον αφορά τα ελαστικά οι σκληρότερες γόμες προσφέρουν περισσότερη σταθερότητα που απαιτείται για τις γρήγορες στροφές, όμως δεν πρέπει να είναι πάρα πολύ σκληρές εξαιτίας της ανάγκης πρόσφυσης των μονοθεσίων στο λείο οδόστρωμα.
Τέλος, όσον αφορά το στήσιμο του μοονοθεσίου οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών είναι ο… πραγματικός αντίπαλος για μηχανικούς και οδηγούς. Είναι πολύ σημαντικό να βρουν το κατάλληλο set-up και την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου για τον άστατο καιρό του Spa.
Τι έγινε το 2007
Νικητής: Κίμι Ραϊκόνεν
Pole Position: Κίμι Ραϊκόνεν
Ταχύτερος γύρος: Φελίπε Μάσα