Ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία – Τι αλλάζει

Διαβάζεται σε 3'
Ηλεκτρονικά ραντεβού στα νοσοκομεία – Τι αλλάζει
UNSPLASH

Τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών, που περνάνε πολύ χρόνο περιμένοντας στο τηλέφωνο, για να κλείσουν ραντεβού σε κάποιο νοσοκομείο του ΕΣΥ, υπόσχονται να βάλουν τα ηλεκτρονικά ραντεβού.

Η νέα μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες. Βασίζεται σε ένα διαλειτουργικό σύστημα, που θα διευκολύνει τους πολίτες και θα ενημερώνει κεντρικά για τις αναμονές, ώστε και οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται και το Υπουργείο Υγείας να έχει εικόνα ανά πάσα στιγμή για το πώς κινούνται οι διαδικασίες.

Η νέα, πολλά υποσχόμενη μεταρρύθμιση εντάσσεται στην ανάπτυξη ενός Κεντρικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία. Ως τώρα τρεις είναι οι τρόποι για να κλείσει κάποιος ραντεβού σε γιατρό διαδικτυακά.

«Στόχος είναι να υπάρξει μια ενιαία εφαρμογή, που θα απλουστεύει ακόμα περισσότερο τη διαδικασία», αναφέρει ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

UNSPLASH

Πιο συγκεκριμένα οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού στα Κέντρα Υγείας και στον προσωπικό τους γιατρό δωρεάν στην πλατφόρμα http://finddoctors.gov.gr/p-appointment/#/patients/main-menu.

Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ραντεβού με γιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ, με ένα κλικ στο https://gov.gr/ipiresies/ugeia-kai-pronoia/episkepse-kai-noseleia-se-nosokomeio/diathesimoteta-rantebou-me-giatrous-tou-eopuu.

Όσοι πολίτες θέλουν να επισκεφθούν τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία ή κάποιο από τα απογευματινά ιατρεία, μπαίνουν στην πλατφόρμα https://1535.gr.

Έρχονται τα ενιαία ηλεκτρονικά ραντεβού

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ανακοινώσει την πρόθεση χρηματοδότησης του φορέα υλοποίησης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ), με τη δημόσια δαπάνη (ΕΠΑ), που διατίθεται, να ανέρχεται σε 6.705.176 ευρώ.

UNSPLASH

Μέχρι τώρα τα ραντεβού στα διάφορα νοσοκομεία είναι ασύνδετα μεταξύ τους και δεν διευκολύνουν την ομαλή ροή των ασθενών, ειδικά τις μέρες της εφημερίας. Σε αυτό συντελεί και η έλλειψη πληροφοριακών υποσυστημάτων για την «εσωτερική» συνεννόηση των νοσοκομείων. Επιπλέον οι αναμονές δεν έχουν ελαχιστοποιηθεί, ενώ πολλές φορές ο πολίτης αναγκάζεται να προσέρχεται ο ίδιος στο νοσοκομείο, για να βγάλει άκρη και να κλείσει το ραντεβού του, όποτε τον εξυπηρετεί. Βέβαια υπάρχει δυσκολία έως και αδυναμία να ελεγχθεί, εάν κάποιος προσήλθε στην ώρα του στο ραντεβού. Όλες αυτές τις παθογένειες του συστήματος έρχεται να επιλύσει η πολλά υποσχόμενη μεταρρύθμιση.

Τα 4+2 πλεονεκτήματα για τους πολίτες

UNSPLASH

Όπως ανακοινώθηκε, με το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού θα δοθεί η δυνατότητα:

  1. Μείωσης των χρόνων αναμονής των πολιτών.
  2. Κατάργησης των υπέρογκων χρεώσεων των πολιτών για τηλεφωνικές κλήσεις.
  3. Άυλης και αμεσότερης επικοινωνίας με τον πολίτη-ασθενή αλλά και με τρίτους φορείς/οργανισμούς ή μεταξύ των τμημάτων του ίδιου του νοσοκομείου.
  4. Εξοικονόμησης από τον περιορισμό διακίνησης χαρτιού.
  5. Ορθότερης διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων του συστήματος υγείας.
  6. Διαχείρισης των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία και τα οποία πρέπει να επιλυθούν, με στόχο την ετοιμότητα του συστήματος υγείας για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού στα νοσοκομεία είναι ένα ακόμη βήμα προς την κεντρική διαχείριση και παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με την πρόσβαση σε υπηρεσίες του ΕΣΥ, που πέρα από τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών, μπορεί να αποτελέσει και «πυξίδα» για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, εκτιμά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα