911 GT3 και GT3 RS

911 GT3 και GT3 RS
porssche911GT323507s

Ο κινητήρας της νέας 911 GT3 είναι ο γρηγορότερος στην κατηγορία των 3,6 λίτρων

Με τα ασυμβίβαστα δυναμικά του χαρακτηριστικά, το μοντέλο αυτό εντυπωσιάζει όχι μόνο στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και στην πίστα. Ο κινητήρας μπόξερ των 415 ίππων με τη διπλή σειρά κυλίνδρων αποδίδει 115,3 ίππους ανά λίτρο κυβισμού. Με μια τέτοια απόδοση, η νέα γενιά της GT3 τίθεται στην κορυφή των σπορ αυτοκινήτων παραγωγής με ατμοσφαιρικό κινητήρα, στη συγκεκριμένη κατηγορία κυβισμού.




Κινητήρας



Ο εξακύλινδρος κινητήρας φτάνει στην ονομαστική του απόδοση στις 7.600 σ.α.λ. Στις 8.400 σ.α.λ., το όριο στροφών του κινητήρα βρίσκεται και πάλι 200 στροφές υψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το γεγονός αυτό φέρνει την GT3 στην πρώτη θέση παγκοσμίως, με βάση την κατηγορία κινητήρα. Εκτός από την εν λόγω φιλοσοφία λειτουργίας σε υψηλές στροφές, η βελτιστοποιημένη ταχύτητα ροής του αέρα επίσης βελτιώνει τις επιδόσεις. Αυτό επιτυγχάνεται με το σύστημα μεταβλητής εισαγωγής, στο οποίο οι διαστάσεις της βαλβίδας γκαζιού έχουν αυξηθεί από τα 76 τα 82 mm, με τις βελτιστοποιημένες κυλινδροκεφαλές και με ένα σύστημα εξαγωγής που λειτουργεί με χαμηλή πίεση ανάσχεσης.




Μετάδοση

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ανασχεδιασμένο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εντυπωσιάζει με τις πολύ μικρές διαδρομές του μοχλού ταχυτήτων και, χάρη στις μικρότερες σχέσεις μετάδοσης από τη 2η έως την 6η ταχύτητα, συμπληρώνει ιδανικά τον αγωνιστικού χαρακτήρα κινητήρα.




Επιδόσεις

Μια νέα λειτουργία στην GT3 είναι η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, η οποία ανάβει στο στροφόμετρο λίγο πριν ο κινητήρας φτάσει στο όριο στροφών κάθε σχέσης. Η ένδειξη αυτή παρέχει πρόσθετη ενημέρωση στον οδηγό σχετικά με την καλύτερη στιγμή για την αλλαγή σχέσης. Οι τιμές των μετρήσεων αποδεικνύουν πόσο αρμονικά συνδυάζονται ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων, η GT3 επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, ενώ για να φτάσει από τα 0 στα 160 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 8,7 δευτερόλεπτα. Η τελική της ταχύτητα είναι 310 χλμ./ώρα.




Its alive…

Για πρώτη φορά τοποθετείται στη νέα 911 GT3 ενεργό πλαίσιο. Με την ενεργή ανάρτηση της Porsche (PASM) εξασφαλίζονται δύο σπορ πλαίσια σε ένα, η βασική διαμόρφωση είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια με αυτήν του προηγούμενου μοντέλου και είναι κατάλληλη για οδήγηση σε εναλλασσόμενα οδοστρώματα. Στο σπορ πρόγραμμα, το σύστημα επιλέξει σκληρότερες ρυθμίσεις για τα αμορτισέρ, επιτρέποντας έτσι ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό στην πίστα.



Για την καλύτερη δυνατή μετάδοση της ισχύος του κινητήρα στο δρόμο, η GT3 είναι εξοπλισμένη με ένα περιεκτικό πακέτο ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο περιλαμβάνει όχι μόνο τα σπορ ελαστικά 19 ιντσών του βασικού εξοπλισμού, αλλά και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Επίσης, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης – προσαρμοσμένο από το σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων, την Carrera GT – εξασφαλίζει ασφαλή πρόσφυση σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης. Διαθέτει λειτουργίες ελέγχου της ολίσθησης και της ροπής του κινητήρα, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως εάν χρειαστεί.




Τιμή της 911 GT3: 155.000 ευρώ




Δύο επιπλέον γράμματα κάνουν τη διαφορά! 911 GT3 RS

Τον Οκτώβριο του 2006, η Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG παρουσίασε τη νέα 911 GT3 RS στην ευρωπαϊκή αγορά. Αυτή η καθαρά αγωνιστική έκδοση της GT3 είναι κατάλληλη ειδικά για χρήση στην πίστα. Η GT3 RS ξεχωρίζει για τις επιδόσεις της και τη γνήσια οδηγική εμπειρία που προσφέρει ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, καλύπτοντας όμως παράλληλα και όλες τις απαιτήσεις που ισχύουν για τα σπορ αυτοκίνητα δρόμου.




Ίδιος κινητήρας, πιο κοντή κλιμάκωση

Ο εξαιρετικά ζωντανός κινητήρας της έχει κυβισμό 3,6 λίτρων και αποδίδει 415 ίππους στις 7.600 σ.α.λ. ενώ οι μέγιστες στροφές της φτάνουν τις 8.400 σ.α.λ. Έτσι, η ισχύς της ανά λίτρο διαμορφώνεται στους 115,2 ίππους. Τα νούμερα αυτά είναι ουσιαστικά ίδια με αυτά της GT3. Η RS, όμως, έχει να προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Χάρη στην “κοντή” κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων και το κατά 20 κιλά ελαφρύτερο βάρος του αυτοκινήτου, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές ακόμα πιο ελεύθερα, επιτρέποντας έτσι στην 911 GT3 να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα. Δηλαδή, κατά ένα δέκατο του δευτερολέπτου γρηγορότερα από την GT3. Τα 200 χλμ./ώρα έρχονται μόλις σε 13,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 310 χλμ./ώρα.




Παράδοση

Το διακριτικό “RS” συνεπάγεται για τους γνώστες της Porsche έντονες συγκινήσεις. Μοντέλα όπως η θρυλική Carrera RS 2.7 του 1972 και η 964 911 RS (1991) ήταν επίσης σπορ αυτοκίνητα που ξεχώριζαν για την εκπληκτική κατευθυντικότητα και το κράτημά τους. Η παράδοση αυτή συνεχίζεται με τη νέα 911 GT3 RS. Όπως και οι προκάτοχοί της, αποτελεί ένα βασικό μοντέλο για περαιτέρω ανάπτυξη και χρήση σε διάφορους αγώνες.




Πιο γυμνασμένη

Ένα χαρακτηριστικό της νέας “RS” είναι το αμάξωμά της το οποίο είναι κατά 44 mm φαρδύτερο πίσω (κληρονομιά από τα μοντέλα Carrera 4) σε σύγκριση με την 911 GT3. Στο μυώδες πίσω μέρος κρύβεται ένα φαρδύτερο μετατρόχιο που όχι μόνο βελτιώνει την κατευθυντική σταθερότητα αλλά και αυξάνει τις δυνατότητες εγκάρσιας επιτάχυνσης αυτού του διθέσιου κουπέ.



Παρά το ειδικών προδιαγραφών αμάξωμά της, η “RS” είναι κατά 20 kg ελαφρύτερη από την GT3, αφού ζυγίζει μόλις 1375 kg. Αυτή η εξοικονόμηση βάρους επιτεύχθηκε – μεταξύ άλλων λύσεων – με τη χρήση μιας ρυθμιζόμενης αεροτομής από ανθρακονήματα, ενός πλαστικού πίσω καπό και ενός επίσης πλαστικού πίσω παρμπρίζ, μειωμένου βάρους. Η αντίστοιχη εξοικονόμηση βάρους φτάνει τα 4,5 kg/kW.




Έτοιμη για αγώνες

Όσον αφορά στους κανονισμούς συμμετοχής στα σημαντικά πρωταθλήματα Gran Tourismo για τα οποία προορίζεται το μοντέλο, η έκδοση δρόμου της GT3 RS αξιοποιεί τεχνολογικές λύσεις οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν και στην αγωνιστική έκδοση. Οι λύσεις αυτές θα περιλαμβάνουν ολόκληρο το φορέα στήριξης του τροχού και τα ανεξάρτητα ψαλίδια στον πίσω άξονα, καθώς και τα τμήματα του αμαξώματος από ανθρακονήματα.




Καμπίνα επιβατών

Το εσωτερικό επίσης ανταποκρίνεται στις σπορ προσδοκίες που έχει κανείς από το αυτοκίνητο, δύο μειωμένου βάρους καθίσματα μπάκετ από ανθρακονήματα περιλαμβάνονται τόσο στο βασικό εξοπλισμό όσο και στο επίπεδο εξοπλισμού Club Sports. Υπάρχει επίσης ένα βιδωμένο roll cage και προεγκατάσταση για κεντρικό διακόπτη μπαταρίας, όπως και ζώνη ασφαλείας έξι σημείων για τον οδηγό και πυροσβεστήρας. Οι εσωτερικές επενδύσεις είναι μαύρου χρώματος, ενώ στην επένδυση του ουρανού, στο τιμόνι και στο μοχλό ταχυτήτων χρησιμοποιούνται επενδύσεις αλκαντάρα υψηλής ποιότητας.



Τα διαθέσιμα χρώματα είναι το μεταλλικό ασημί Arctic Silver ή το μαύρο – προαιρετικά η GT3 διατίθεται και σε πορτοκαλί ή πράσινο. Όλα τα σήματα του αυτοκινήτου αλλά και οι τροχοί είναι χρώματος πορτοκαλί ή μαύρου, ώστε να υπάρχει αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος.




Τιμή της 911 GT3 RS: 183.700 ευρώ

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα