Alfa Romeo MiTo

Με τη MiTo, η Alfa Romeo θέλει να προσφέρει στους Αλφίστι το πιο σπορ μικρό αυτοκίνητο
- 25 Ιουνίου 2008 00:36
Η Alfa Romeo MiTo που θα παρουσιαστεί σε όλες τις μεγάλες αγορές έως τα μέσα Ιουλίου, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα της εταιρείας, όσον αφορά στο στιλ της, την ιστορική και τεχνολογική ταυτότητά της:
για έναν αιώνα περίπου, η Alfa Romeo ήταν ένα αδιαμφισβήτητο σύμβολο στους τομείς της σχεδίασης, του ιταλικού στιλ και της μηχανολογικής υπεροχής. Αυτές, με λίγα λόγια, είναι και οι αρετές του ‘sportiest mini’. Της Alfa Romeo MiTo.
Σπορ και συμπαγές με ιταλικό στιλ
Η MiTo είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa Romeo μετά την 8C Competizione, από την οποία δανείζεται μερικά χαρακτηριστικά: το σχήμα στα πλαϊνά παράθυρα, στον εμπρός προφυλακτήρα, στα εμπρός φώτα και στα πίσω LED φώτα.
Η σχεδιαστική προσέγγιση των εμπρός και πίσω φωτιστικών τονίζει τη σπορτίφ ταυτότητα και την επιθετική όψη του αυτοκινήτου. Το υψηλής κομψότητας ταμπλό και τα καθίσματα στο εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo, που είναι ταυτόχρονα φιλόξενο αλλά και σπορ, αντιπροσωπεύουν την υψηλή έκφραση του ιταλικού στιλ και τα κορυφαία υλικά συνοδεύονται από εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια.
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου κολακεύουν το συμπαγές και δυναμικό σχήμα και ταιριάζουν όμορφα με το “downsizing”, που κυριαρχεί στο σημερινό ντιζάιν. Διότι φυσικά αυτή η επιλογή δεν αφορά μόνο τους κινητήρες, αλλά και τα βάρη και τις διαστάσεις. Στην πραγματικότητα downsizing σημαίνει αύξηση της ενεργειακής ικανότητας των κινητήρων, μείωση των επιπέδων CO2 και απλοποίηση της οδήγησης και του παρκαρίσματος σε αστικές συνθήκες. Αλλά, φυσικά, αυτή η νέα κατασκευαστική προσέγγιση δε μειώνει τη σπορτίφ ταυτότητα.
Οι αναλογίες του αυτοκινήτου δεν αφήνουν καμία εκκρεμότητα σχετικά με την απόλυτα σπορ ταυτότητά του είναι 4,06 μέτρα σε μήκος, 1,44 μέτρα σε ύψος και 1,72 μέτρα σε πλάτος? χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργούν την
παραμικρή παραχώρηση στην οδηγική άνεση.
Αλλά και οι εξαιρετικοί εσωτερικοί χώροι υπόσχονται κορυφαία άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών του νέου μοντέλου της Alfa Romeo εντυπωσιάζει με το
τετραγωνισμένο του σχήμα και προσφέρει χωρητικότητα 270 λίτρων.
Επιδόσεις και τεχνολογία για απολαυστική και ασφαλή οδήγηση
Στιλ, ντιζάιν, και πολλά άλλα ακόμη: οι επιδόσεις και η τεχνολογία πρέπει πάντοτε να βρίσκονται στην κορυφαία τους εφαρμογή σε μια Alfa Romeo. Ξεκάθαρα και ξέχωρα από οτιδήποτε άλλο, μια Alfa Romeo χαρακτηρίζεται
πάντα από την αίσθηση που σου δίνει πίσω από το τιμόνι κι ένα από τα σλόγκαν της μάρκας είναι ‘κίνηση και ευελιξία’. Και η Alfa MiTo δεν αποτελεί εξαίρεση: διαθέτει κορυφαία αίσθηση ελέγχου και οδηγικής ευχαρίστησης.
Η επιλεγμένη διάταξη έχει δοκιμαστεί και χρησιμοποιηθεί με εξαίρετη επιτυχία και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ και περιλαμβάνει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ρυθμισμένα ώστε να προσφέρουν και να εξασφαλίζουν κορυφαία πρόσφυση, τυπική για μια Alfa Romeo.
Παράλληλα χρησιμοποιούνται αμορτισέρ ανάδρασης με δεύτερα, εσωτερικά ελατήρια coilover που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές, αυξάνουν τη γραμμικότητα και αυξάνουν την ακρίβεια του πολύ άμεσου συστήματος διεύθυνσης (λόγος: 12.9:1). Με αυτή την τεχνολογία το εσωτερικό ελατήριο περιορίζει μόνο την έκταση του αμορτισέρ και όχι τη συμπίεση. Έτσι δεν επηρεάζεται η άνεση στη νορμάλ οδήγηση, ενώ αντίθετα στη σπορ οδήγηση οι μειωμένες κλίσεις αυξάνουν την ακρίβεια των ελιγμών.
Ένα πρόσθετο όφελος είναι η ασύμμετρη λειτουργία της ανάρτησης στις στροφές, καθώς δεν επηρεάζεται η λειτουργία της ανάρτησης στους εξωτερικούς τροχούς, οι οποίοι πατούν γερά στο οδόστρωμα προσφέροντας πρόσφυση, σε αντίθεση με την ανάρτηση των εσωτερικών, στις οποίες επεμβαίνει το δεύτερο ελατήριο, περιορίζοντας την έκταση της ανάρτησης και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για μεγαλύτερη σταθερότητα.
Τo σύστημα πέδησης αποτελείται σε όλες τις εκδόσεις από τέσσερα δισκόφρενα. Ειδικά στην έκδοση 1.4Τ 155 hp εμπρός υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες brembo με δίσκους 305 mm. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά: 34
μόλις μέτρα χρειάζονται για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο από 100 έως 0 km/h. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το σύστημα CBC (Corner Braking Control) το οποίο στις στροφές κατανέμει ξεχωριστά τη δύναμη πέδησης
στον κάθε τροχό (δεξιά-αριστερά και εμπρός πίσω), ώστε να περιορίσει την πιθανότητα υποστροφής ή υπερστροφής, επιτρέποντας έτσι αποτελεσματικότερο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, άρα μεγαλύτερη ταχύτητα
εισόδου.
Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται ιδανικά από τα τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα. Ξεκινώντας από το ολοκαίνουργιο σύστημα ‘Alfa D.N.A.’, η συμπαγής Alfa Romeo προσφέρει χαρακτηριστικά
πρωτόγνωρα για την κατηγορία. To D.N.A προσφέρει τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο για να καλύψουν το στιλ οδήγησης που προτιμάει ο κάθε οδηγός της MiTo: Σπορ (Dynamic), Κανονικό (Normal),
κορυφαία ασφάλεια στις πιο δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης (All weather).
Τέλος, η Alfa Romeo MiTo υιοθετεί μια ακόμη κορυφαία ηλεκτρονική εφαρμογή για κορυφαίο έλεγχο: το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) που συμπληρώνει το ηλεκτρικής υποβοήθησης σύστημα διεύθυνσης ως μέρος του συστήματος ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (VDC). Το DST αυξάνει την δύναμη επαναφοράς του τιμονιού αναλόγως των πλευρικών g, προσφέροντας εξαιρετική αίσθηση. Επιπρόσθετα μέσα από την εφαρμογή κατάλληλης δύναμης υποδεικνύει τη σωστή αντίδραση σε περίπτωση υπερστροφής και σε φρενάρισμα σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή τριβής.
Δυνατοί και φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες
Οδηγική ικανοποίηση σημαίνει επίσης να μπορείς να βασιστείς σε ζωντανούς, δυνατούς κι αξιόπιστους κινητήρες. Αυτοί που κινούν την Alfa MiTo είναι μοντέρνοι και απολύτως κορυφαίοι μηχανολογικά σε θέματα τεχνολογίας, επιδόσεων και σεβασμού προς το περιβάλλον.
Οι κινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι κατά το επίσημο λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo με ισχύ 155 ίππων και ο ντίζελ 1.6 με ισχύ 120 ίππων. Κάθε ένας έχει διαφορετικές αξίες και προτεραιότητες, και όλοι συνεργάζονται ιδανικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, που ξεχωρίζει επίσης για την απόδοση και την τεχνολογία του. Η προγραμματισμένη συντήρηση είναι κάθε 30.000 χιλιόμετρα, χωρίς καμία άλλη ενδιάμεση απαίτηση.
Για την ακρίβεια, ο 1.6 JTDM των 120 ίππων είναι ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία του στους τομείς της ειδικής απόδοσης, της ροπής στις χαμηλές στροφές (320 Nm στις μόλις 1750 στροφές) και των μειωμένων ρύπων (126gr CO2 / EURO 5).
Στην ίδια λογική, ο πιο δυνατός της γκάμας είναι ο βενζινοκινητήρας 1.4 turbo με τους 155 ίππους, ο οποίος προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις για τη χωρητικότητά του (η τελική ταχύτητα είναι
215 km/h και η επιτάχυνση από 0 σε 100 km/h χρειάζεται 8,0 δευτερόλεπτα) με παράλληλη μείωση κατά 30% της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 (153 gr) συγκρινόμενος με τους κινητήρες της προηγούμενης γενιάς.
Κι εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητήρες εκτός των παραπάνω προσφέρουν φυσικά και τον χαρακτηριστικό βαθύτονο ήχο της Alfa Romeo.
Τα κιβώτια είναι σε κάθε περίπτωση έξι ταχυτήτων με τριπλό συγχρονιζέ, που απαιτεί 40% λιγότερη δύναμη εμπλοκής σε σχέση με ένα απλό συγχρονιζέ.
Κορυφαία ασφάλεια και οδική συμπεριφορά στην κατηγορία
Η Alfa Romeo MiTo κατασκευάστηκε για να αποσπάσει την κορυφαία βαθμολογία στις δοκιμές Euro NCAP στο μέλλον. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί τις καλύτερες ηλεκτρονικές εφαρμογές για έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς.
Η Alfa Romeo MiTo προσφέρει επίσης πλήρη παθητική ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες του, όπως αποδεικνύουν οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ (οι δυο πολλαπλών σταδίων), οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες, το σύστημα ενεργών προσκέφαλων S.A.H.R. (Self Aligning Head Restraint) και το σύστημα αντιβύθισης των καθισμάτων. Συνολικά στη MiTo έχουν γίνει πάνω από 500 Crash Test, 100 προσομοιώσεις σε ΗyGE και 200 τεστ σε υποσυστήματα.
Επιπρόσθετα, στο βασικό εξοπλισμό της MiTo συμπεριλαμβάνεται ένα κιτ με 3 αλκοτέστ, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Alfa Romeo να προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, όχι μόνο ενεργητική και παθητική, αλλά και προληπτική!
Σπορ ταυτότητα και στιλ για το εσωτερικό
Όπως συμβαίνει και με το εξωτερικό σχήμα, έτσι και το εσωτερικό της Alfa Romeo MiTo είναι σπορ και έχει το δικό του εκπληκτικό στιλ, όπως όλων των Alfa Romeo. Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί από το σχεδιαστικό κέντρο
της Alfa Romeo, έχει σε απόλυτη προτεραιότητα τη σωστή θέση οδήγησης και κάνει τον οδηγό το κέντρο της προσοχής: η εξαιρετική απόσταση μεταξύ των πεντάλ, του καθίσματος, του τιμονιού και του επιλογέα επιτρέπουν την αίσθηση πλήρους ελέγχου, μια τυπική αίσθηση για τα δεδομένα της Alfa Romeo και της οδηγικής ικανοποίησης που προσφέρει.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος, του ραδιοφώνου, του συστήματος πλοήγησης, τον επιλογέα και το σύστημα Alfa D.N.A. Το κυκλικό αναλογικό ταχύμετρο και το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων έχουν τέλειο φωτισμό (κόκκινο ή άσπρο, ανάλογα με την έκδοση) εξασφαλίζοντας κορυφαία αναγνωσιμότητα.
Το soft-touch ταμπλό είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές ανάλογα με την έκδοση. Sprint με κλασική εμφάνιση απομίμησης δέρματος και δύο διαθέσιμα χρώματα (μαύρο & κόκκινο), και Competizione με εμφάνιση
ανθρακονημάτων σε τρία χρώματα (μαύρο, κόκκινο και μπλε).
Η μεγάλη και ανοιγόμενη πανοραμική οροφή κάνει ευχάριστη κάθε διαδρομή με τη MiTo, ενώ για την ηχητική κάλυψη φροντίζει το προηγμένο ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, δύο κεραίες και διπλό δέκτη που εγγυάται 80% καλύτερη δυνατή λήψη. Προαιρετικά διατίθεται και Hi-Fi της Bose με τετρακάναλο ενισχυτή, ενεργό subwoofer και συνολική ισχύ 690 watt.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
KINHTHPAΣ
1.4 TB 155 BHP
Χωρητικότητα (κ.εκ.)
1368
Κύλινδροι/διάταξη
4 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι)
155
Σ.α.λ.
5500
Ροπή (kgm)
23.5
Σ.α.λ.
3000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Δίσκοι 305 mm με τετραπίστονες Brembo
Πίσω
Δίσκοι 251 mm
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
4063x1720x1446
Μεταξόνιο (mm) 2511
Εμπρός / πίσω μετατρόχιο 1483/1475
Βάρος (kg) 1145
Χώρος αποσκευών (dm3) 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 215
Επιτάχυνση (1 άτομο + 30 kg) 0-100 km/h (s) 8.0
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
(l/100km)
Αστικός κύκλος 8.5
Εκτός πόλης 5.3
Μεικτός κύκλος 6.5
Εκπομπές CO2 (g/km) 153
Euro 5
KINHTHPAΣ
1.6 JTDM 120 BHP
Χωρητικότητα (κ.εκ.) 1598
Κύλινδροι/διάταξη 4 εν σειρά
Iσχύς (ίπποι) 120
Σ.α.λ. 3750
Ροπή (kgm) 32.6
Σ.α.λ. 1750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα MacPherson
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Δίσκοι 281 mm
Πίσω
Δίσκοι 251 mm
ΔΙΑΣΤAΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm)
4063x1720x1446
Μεταξόνιο (mm) 2511
Εμπρός / πίσω μετατρόχιο 1483/1475
Βάρος (kg) 1205
Χώρος αποσκευών (dm3) 270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 198
Επιτάχυνση (1 άτομο + 30 kg) 0-100 km/h (s) 9.9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
(l/100km)
Αστικός κύκλος 5.9
Εκτός πόλης 4.1
Μεικτός κύκλος 4.8
Εκπομπές: CO2 (g/km) 126 – Euro 5