Εσπερίδα Περιβάλλοντος

Εσπερίδα Περιβάλλοντος
fiatfusikoaerio1607small

Την Τρίτη 29 Μαΐου πραγματοποιήθηκε εσπερίδα με θέμα «Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Οχήματα Φυσικού Αερίου», με χορηγό την Fiat

Διοργανωτές ήταν η μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική, περιβαλλοντική οργάνωση Ecocity και το Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ). Χορηγός της εσπερίδας ήταν η Fiat Group και η Fiat Natural Power.



Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Dr. Μιχάλης Πετράκης, Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Ecocity και Διευθυντής Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Ανανεώσιμης Ανάπτυξης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, ο Καθηγητής Παναγιώτης Σίσκος, Αντιπρόεδρος Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, κου Σίμου Σιμόπουλου, κ. Ελευθέριος Ανδριτσάκης και ο κ. Jérôme Monce, Διευθύνων Σύμβουλος Fiat Auto Hellas.



O κ. Monce ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Είμαι περήφανος που αντιπροσωπεύω μία εταιρία της οποίας η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι απόλυτα συνεπής με την αειφορία και την περιβαλλοντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2006, η FIAT είναι η απόλυτα πρώτη μάρκα με τις λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2, στα 139 γρ./χλμ. ».

Σκοπός της εσπερίδας ήταν η ενημέρωση των Επιστημόνων, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των ειδικών Φορέων για την πρόοδο και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας στα οχήματα φυσικού αερίου καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους με τη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα.




Το πρόγραμμα περιελάμβανε τις εξής ομιλίες

– « Η ρύπανση στην ατμόσφαιρα από τα οχήματα», Dr. Μιχάλης Πετράκης, Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Ecocity και Διευθυντής Ινστιτούτου Ερευνών Περιβάλλοντος και Ανανεώσιμης Ανάπτυξης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.



Στην ομιλία του ο κύριος Πετράκης παρουσίασε το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και ανέφερε πως σύμφωνα με έρευνες τα αιωρούμενα σωματίδια (PM 10) και οι φωτοχημικοί ρύποι αποτελούν σήμερα το σημαντικότερο πρόβλημα του αστικού ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος. Ως πιθανά μέτρα μείωσης των εκπομπών ανέφερε την αντιμετώπιση της νοθείας των καυσίμων, την εντατικοποίηση των ελέγχων στα οχήματα, την λήψη μέτρων από την πολιτεία ώστε οι πολίτες να στραφούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τέλος την καλλιέργεια κυκλοφοριακής αγωγής.



– «Εφαρμογές Φυσικού Αερίου στην Αυτοκίνηση», Καθ. Αναστάσιος Σταματέλλος, Πρόεδρος τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Βιομηχανίας, Καθηγητής Θερμοδυναμικής και Θερμικών Μηχανών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ο κύριος Σταματέλλος παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής της τεχνολογίας του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση και ανέφερε παραδείγματα από χώρες του εξωτερικού όπου ήδη εφαρμόζεται η τεχνολογία αυτή. Οι ρύποι μειώνονται δραστικά και το κόστος καυσίμου ύλης επίσης.



– «Το Φυσικό αέριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», Aραπατσάκος Χαράλαμπος, Δ/νων Σύμβουλος ΕΘΕΛ Α.Ε. Ηδη από το 2001 στην Αττική κυκλοφορούν 416 λεωφορεία φυσικού αερίου και αποτελούν τον μεγαλύτερο στόλο μεταξύ των Ευρωπαικών πρωτευουσών.



– «Τα επιβατικά οχήματα Φυσικού Αερίου», Κωνσταντίνος Βαφείδης, Director, Transmissions & Alternative Propulsion – Fiat Powertrain . Ο κύριος Βαφείδης παρουσίασε τον τρόπο εφαρμογής της τεχνολογίας του φυσικού αερίου στα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο κ. Βαφείδης ανέφερε μεταξύ άλλων: « Το φυσικό αέριο είναι άμεσα διαθέσιμο, εναλλακτικό καύσιμο με χαρακτηριστικά ποιο κοντά σε αυτά του υδρογόνου απ’ ό,τι όλα τα άλλα καύσιμα. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο σαν καύσιμο βρίσκονται ήδη σε ψηλό βαθμό βιομηχανικής ανάπτυξης. Η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου. Η Fiat Group θεωρεί το φυσικό αέριο ως το καύσιμο που θα κάνει τη γέφυρα απ΄τα συμβατικά καύσιμα του σήμερα στο υδρογόνο του αύριο » .



Πολύ ενδιαφέρουσες ήταν και οι παρεμβάσεις του Dr Ezio Volpi, Υπεύθυνου Μηχανών Φυσικού αερίου Fiat Powertrain-Research&Technology , ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως το φυσικό αέριο είναι πολύ πιο «ασφαλές» καύσιμο από τη βενζίνη.



Σημαντική παρέμβαση έκανε ο κύριος Σγουράκης Αυγουστίνος, Διευθυντής Αεριοκίνησης της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) , ο οποίος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της ΔΕΠΑ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμφωνίες με χρήστες για την ίδρυση και συντήρηση σταθμών CNG και η γνωστοποίηση και επίδειξη των πλεονεκτημάτων των οχημάτων αερίου σε εν δυνάμει χρήστες, αλλά και στο ευρύ κοινό.



Πριν και μετά την εκδήλωση πραγματοποιήθηκαν test drive με το αυτοκίνητο με διπλό σύστημα καυσίμου βενζίνης/μεθανίου Fiat Panda Panda.



Η Fiat Professional και η Fiat Natural Power είναι χορηγός της εσπερίδας «Ατμοσφαιρική Ρύπανση και Οχήματα Φυσικού Αερίου» στο πλαίσιο της επικείμενης εισαγωγής στην ελληνική αγορά των μοντέλων της που θα διαθέτουν διπλό σύστημα καυσίμου βενζίνης/μεθανίου.



Ολοκληρωμένες τις παρουσιάσεις μπορείτε να τις βρείτε στο site
www.ecocity.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα