Οι εταιρικές πωλήσεις “σηκώνουν” την αγορά αυτοκινήτου – τα πιο δημοφιλή μοντέλα

Οι εταιρικές πωλήσεις “σηκώνουν” την αγορά αυτοκινήτου – τα πιο δημοφιλή μοντέλα
Αμάξια Shutterstock

Πάνω από 1 στα 2 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα, είναι μέσω μίσθωσης, βραχυχρόνιας (car rental) και μακροχρόνιας (leasing).

Στην εποχή της κρίσης, οι εταιρικές πωλήσεις ήταν αυτές που κράτησαν όρθια -όσο γινόταν- την αγορά του αυτοκινήτου. Η εκρηκτική άνοδος του ελληνικού τουρισμού, έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρείες ενοικιάσεων να ανανεώσουν τον στόλο τους ή και να τον αυξήσουν, αγοράζοντας καινούργια αυτοκίνητα, ενώ το άνοιγμα νέων ξενοδοχείων δημιούργησε επίσης τις προϋποθέσεις για ανάλογες αγορές, κυρίως van οχημάτων. Το γεγονός αυτό, αντιστάθμισε τις χαμηλές πωλήσεις λιανικής (retail), απευθείας, δηλαδή, σε ιδιώτες, οι οποίοι δυσκολεύτηκαν πολύ οικονομικά.

Σταδιακά, η οικονομία της χώρας ανακάμπτει, όχι όμως τόσο και τα οικονομικά των πολιτών, δημιουργώντας κάποιες συνθήκες ανέλιξης της αγοράς του αυτοκινήτου.

Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 114.109 νέα ΙΧ, ήτοι 10,3% παραπάνω σε σχέση με το 2018.

Από αυτά, τα 52.279 οχήματα (51,95%), αφορούσαν τις λεγόμενες εταιρικές πωλήσεις, είτε προς εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης (car rental) είτε προς μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing).

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι εταιρικές πωλήσεις παράμειναν ψηλά, παρά το γεγονός ότι άλλαξε ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων leasing, καθώς το αυτοκίνητο ενός πωλητή μιας εταιρείας ή ενός στελέχους της διοίκησης, θεωρείται εισόδημα για τον ίδιο.

Ωστόσο, σύμφωνα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, υπάρχει εξορθολογισμός των παροχών σε είδος, από τις εταιρείες προς τα στελέχη τους, με κλιμακωτή φορολόγηση και καλύτερους συντελεστές: 4%, για ΛΤΠΦ 0 – 14.000 ευρώ, 20% από 4.001 έως 17.000 ευρώ, 33% από 17.001 έως 20.000 ευρώ, 35% από 20.001 έως 25.000 ευρώ, 37% από 25.001έως 30.000 ευρώ και 20% από 30.001 ευρώ και άνω. Επίσης, η αξία του οχήματος μειώνεται ανάλογα την παλαιότητα, Την ίδια στιγμή, εξαιρούνται από τη φορολόγηση ως εισόδημα, όσα εταιρικά αυτοκίνητα παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς, με λιανική τιμή προ φόρων έως 17.000 ευρώ.

Πιθανότητα, αυτή η ρύθμιση, σε συνδυασμό με τα κίνητρα που δίνονται στο ίδιο νομοσχέδιο, για τα υβριδικά (ηλεκτροκίνητα) μοντέλα, ενδέχεται αν όχι να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις εταιρικές πωλήσεις, τουλάχιστον να τις βελτιώσει ποιοτικά, καθώς πολλοί θα κινηθούν σε ακριβότερα μοντέλα. Σύμφωνα με τη διάταξη, δεν θα υπολογίζεται ως εισόδημα στον εργαζόμενο μιας εταιρείας, η παραχώρηση ενός οχήματος με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 50 γρ./χλμ. και με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως 40.000 ευρώ. Κι είναι πολλά αυτά τα αυτοκίνητα.

Επιπλέον, έχουμε και ετήσια έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, η οποία προσαυξάνεται κατά 30% όταν μισθώνεται ένα αυτοκίνητο με εκπομπές έως 50 γρ./χλμ. Και με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ καθώς και για τη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων, με εκπομπές έως 50 γρ./χλμ.

Η πολιτική των εταιριών ως προς τις εταιρικές πωλήσεις

Το βάρος που δίνει η κάθε εισαγωγική εταιρία ή θυγατρική εργοστασίου στην Ελλάδα, όσον αφορά τις εταιρικές πωλήσεις, διαφέρει. Ολες οι εταιρείες θέλουν να έχουν συμμετοχή σε αυτό το τμήμα των πωλήσεων, που όμως αποφέρει λιγότερα κέρδη, λόγω των προσφορών που κάνουν, εντούτοις ορισμένες εταιρείες, κυρίως οι θυγατρικές των εργοστασίων (Toyota, Opel, Ford) θέτουν ένα όριο σε αυτές τις πωλήσεις. Στον αντίποδα βρίσκεται η Fiat, που ο μεγάλος της όγκος πωλήσεων είναι οι εταιρικές, όπως και οι premium μάρκες (Mercedes, BMW, Audi, Volvo.

Από τις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες, ο όμιλος Συγγελίδη (Peugeot, Citroen, Mazda) δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στις εταιρικές πωλήσεις. Μάλιστα η Peugeot, κατέλαβε την πρώτη θέση σε αυτόν τον τομέα. Το 2019 παρουσίασε αύξηση 26,4%, σε σχέση με το 2018, με 6.674 εταιρικές πωλήσεις, σε σύνολο 9.827 οχημάτων.

Πάντως, οι πωλήσεις είναι πωλήσεις και αυτό που ενδιαφέρει τις εταιρείες, είναι το κέρδος, το οποίο είτε μπορεί να προέρχεται από την πώληση είτε από το aftersales, καθώς ορισμένες εταιρείες θέλουν να κυκλοφορούν όσο το δυνατόν περισσότερα δικά τους αυτοκίνητα, προκειμένου να λειτουργεί σε υψηλό βαθμό και ο τομέας του σέρβις και των ανταλλακτικών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα