Έτοιμη για το δύσκολο Σεπάνγκ

Η Panasonic Toyota Racing ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τη ζέστη και την υγρασία του Σεπάνγκ
- 20 Μαρτίου 2008 18:10
Μετά από μία τη διπλή εγκατάλειψη στον πρώτο γύρο της σεζόν, η ομάδα θα προσπαθήσει να πετύχει ισχυρές επιδόσεις στις γρήγορες, ομαλές συνεχόμενες στροφές του Σεπάνγκ που θα είναι το 10ο Grand Prix Formula 1 Μαλαισίας.
Η πίστα του Σεπάνγκ, που πρώτη φιλοξένησε αγώνα Grand Prix το 1999, είναι μία από τις μεγαλύτερες του ημερολογίου, με μήκος 5.543km και απαιτεί από τις ομάδες ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της ψύξης. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες συνήθως υπερβαίνουν τους 300 C, αναγκάζοντας την ομάδα να υιοθετήσει διαφορετικό πακέτο ψύξης γι’ αυτό τον αγώνα.
Το Sepang συνδέεται με ευτυχισμένες στιγμές για την Toyota καθώς εκεί η ομάδα πήρε την πρώτη της θέση στο πόντιουμ σε αγώνα Formula 1 και ο Γιάρνο, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος το 2005, είναι έτοιμος να διεκδικήσει ένα ακόμα αποτέλεσμα για να γιορτάσει η ομάδα.
Ο Τίμο, που γιόρτασε τα 26α γενέθλιά του την Τρίτη 18 Μαρτίου, θα προσπαθήσει να μεταφράσει τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του TF108, όπως και οι υπόλοιποι της ομάδας, σε χειροπιαστά αποτελέσματα αυτό το Σαββατοκύριακο.
Γιάρνο Τρούλι (Αυτοκίνητο 11): ”
Μου αρέσει να αγωνίζομαι στη Μαλαισία αλλά δεν συμπαθώ πολύ το κλίμα, γιατί η ζέστη και κυρίως η υγρασία με κάνουν να νιώθω λίγο άβολα. Είναι σίγουρα ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της χρονιάς εξαιτίας αυτού. Στην Αυστραλία είχαμε επίσης ένα πολύ ζεστό Σαββατοκύριακό, αλλά στη Μαλαισία θα υπάρχει πολύ περισσότερη υγρασία. Το Sepang είναι ένα σύγχρονο σιρκουί της Formula 1 και έχουμε πολύ καλές εγκαταστάσεις εκεί.
Είναι επίσης μία ασυνήθιστη και τεχνικά δύσκολη πίστα στην οδήγηση. Υπάρχουν μερικές απολαυστικές στροφές αλλά κατά την άποψή μου η καλύτερη στροφή είναι μετά τη φουρκέτα, η Νο 10, όπου υπάρχει διπλή αριστερή στροφή. Μου αρέσει αυτή η στροφή, είναι μία πρόκληση, αλλά και συναρπαστική στην οδήγηση. Στην Αυστραλία, είδαμε ότι το TF108 ασφαλώς έχει πολλές δυνατότητες, όπως το είχαμε ήδη διαπιστώσει στις δοκιμές, αλλά εδώ έχουμε ένα διαφορετικό είδος πίστας σε σχέση με το Albert Park, επομένως θα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά την Παρασκευή προκειμένου να επιτύχουμε το καλύτερο σετάρισμα για τον αγώνα.
Ήταν κρίμα που εγκαταλείψαμε στην Αυστραλία τη στιγμή που υπήρχαν οι προοπτικές για ένα τερματισμό στο πόντιουμ, αλλά πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί αυτό το Σαββατοκύριακο, γι’ αυτό και περιμένω να κερδίσω βαθμούς
“.
Τίμο Γκλοκ (Αυτοκίνητο 12): ”
Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στο Sepang επομένως αυτή θα είναι η πρώτη μου φορά. Ανυπομονώ γιατί θα είναι μία ενδιαφέρουσα πίστα, όπως διαπίστωσα οδηγώντας στα δοκιμαστικά της Παρασκευής το 2004. Από όσο θυμάμαι, η πίστα είναι φαρδιά αλλά ενέχει μεγάλες προκλήσεις για τον οδηγό -υπάρχουν μερικές δύσκολες στροφές και πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος για να αξιοποιείς άριστα το αυτοκίνητό σου. Θεωρείται πολύ δύσκολη πίστα για τον οδηγό, αλλά μου αρέσει να οδηγώ εκεί.
Είναι η μόνη περιοχή από τις οποίες επισκεπτόμαστε, που η ζέστη και η υγρασία φτάνουν σε τόσο ακραία επίπεδα. Πιστεύω ότι θα είναι ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες της σεζόν. Πρέπει να έχεις άριστη φόρμα στη F1, επομένως δε νομίζω ότι θα έχω καθόλου προβλήματα. Η ίδια η πίστα είναι άκρως ενδιαφέρουσα και αρκετά τεχνική, με πολλές γρήγορες, συνεχόμενες στροφές αλλά και με αρκετά αργά κομμάτια.
Ο αγώνας της Αυστραλίας ήταν αρκετά δύσκολος για μένα και κρίμα που κατέληξε έτσι, αλλά προσωπικά νιώθω μια χαρά και ευελπιστώ σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα το Σαββατοκύριακο
“.
Πασκουάλ Βασελόν– Ανώτερος Γενικός Διευθυντής Πλαισίου: ”
Το Grand Prix Μαλαισίας αποτελεί πάντα μία πρόκληση για όλους στις ομάδα λόγω των συνθηκών, αλλά πήραμε ήδη μία γεύση στην Αυστραλία.
Συνήθως περιμένουμε θερμοκρασίες περιβάλλοντος μεταξύ 32 και 360 C, αλλά η πιο εντυπωσιακή θερμοκρασία είναι αυτή της πίστας που φτάνει γύρω στους 550 C -τρομερά υψηλή για τα ελαστικά. Είναι επίσης δύσκολο και για άλλα εξαρτήματα του μονοθεσίου, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες ενέχουν πολλές απαιτήσεις από το σύστημα ψύξης και τα φρένα.
Στη Μαλαισία, θα έχουμε μία πιο σαφή εικόνα για το πού βρίσκεται κάθε ομάδα, επειδή η Μελβούρνη είναι μία πίστα μοναδική στο είδος της και δεν γίνεται πάντα αντιληπτό αν τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι αυτά που προκαλούν προβλήματα ή φταίει το ίδιο το αυτοκίνητο.
Επειδή ο αγώνας διεξάγεται συνεχόμενα από τον προηγούμενο, έχουμε το ίδιο πακέτο προδιαγραφών όπως στην Αυστραλία, εκτός εάν υπάρξουν απροσδόκητα προβλήματα. Παρ’ όλα αυτά, διαπιστώσαμε στη Μελβούρνη ότι το TF108 έχει πλείστες δυνατότητες, αν και δεν φέραμε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Επομένως, είμαι σίγουρος ότι έχουμε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και προσδοκώ ένα βαθμολογούμενο αποτέλεσμα
“.