Ferrari F60

Ferrari F60
Ferrari F60 sd

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια παρουσίασε το νέο της όπλο που ακούει στο όνομα Ferrari F60

Ο σχεδιασμός της F60 είναι προσανατολισμένος στο να κερδίσει από τον αέρα που υπάρχει πίσω από ένα προπορευόμενο μονοθέσιο παίρνοντας προβάρισμα στα προσπεράσματα. Από τις πρώτες εικόνες οι διαφορές είναι εμφανής με το σασί να είναι σαφώς πιο μακρύ και φαρδύ ενώ σου δίνει την εντύπωση πως το μπροστινό και το πίσω μέρος έχει σχεδιαστεί από δύο διαφορετικούς ανθρώπους.



Η μύτη του μονοθεσίου είναι πιο φαρδιά ενώ αμέσως μετά και πηγαίνοντας προς τα πίσω το σώμα στενεύει μέχρι να φτάσει στο κόπκιτ. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στο πίσω φτερό που ψήλωσε και στένεψε αισθητά για να κερδίσει από τον αέρα.



Αυτές οι δύο αλλαγές είναι οι εμφανέστερες ενώ δεν θα πρέπει κανείς να ξεχνά πως το 2009 επιστρέφουν τα slik ελαστικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτό συνεπάγεται αλλαγές στα φτερά του μονοθεσίου γύρω από τα ελαστικά και ίσως υπάρξουν εκπλήξεις στον πρώτο αγώνα.



Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ferrari είναι στο νέο σύστημα KERS αφού οι Ιταλοί δεν έχουν βρει τον σωστό τρόπο για να το εντάξουν στο πακέτο. Το θετικό είναι πως η χρησιμοποίησή του για το 2009 είναι προαιρετική και στο Μαρανέλο θα έχουν όλη τη χρονιά να δουλέψουν πάνω σε αυτό για να βρουν τη λύση.



Το F60 είναι το 55ο μονοθέσιο που κατασκευάζει η Ferrari ειδικά για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Το όνομα του αυτοκινήτου επιλέχθηκε για να τιμήσει τις συμμετοχές της Scuderia στις 60 εκδόσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος από το 1950. Το project με την κωδική ονομασία 660 εξελίχθηκε σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς οι οποίοι περιλαμβάνουν πολλά νέα στοιχεία.



Όσον αφορά στην αεροδυναμική, αυτές οι τροποποιήσεις είναι το αποτέλεσμα της εργασίας που εκτελείται από τη OWG σε συνεργασία με τις ομάδες για να παραγάγει ένα σύνολο κανόνων που στοχεύουν στην ενθάρρυνση της προσπέρασης στους αγώνες:



-Tο μπροστινό φτερό, που έχει ένα ουδέτερο κεντρικό σχεδιασμό και είναι κοινό για όλους, αναπτύσσεται κυρίως στα δευτερεύοντα στοιχεία του και είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ό, τι στο παρελθόν.



-Το αμάξωμα δεν μπορεί πλέον να φέρει τα αυλακωμένα ανοίγματα που είχαν χαρακτηρίσει τα αυτοκίνητα της Scuderia τα τελευταία χρόνια.



-Το οπίσθιο φτερό είναι υψηλότερο και στενότερο απ’ ό, τι στο παρελθόν και ο “διασκορπιστής αέρα” έχει μετακινηθεί προς τα πίσω.



Μετά τις αλλαγές, το σχεδιαστικό κομμάτι πέρασε σε δεύτερη μοίρα, αφού στόχος είναι να υπάρχει ένα μονοθέσιο που να εκμεταλλεύεται τον αέρα πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα.

Tα ανοίγματα έχουν μειωθεί στο μέγεθος και έχουν κινηθεί προς τα πίσω, ενώ τα ανώτερα και κατώτερα μέρη του μονοθεσίου είναι μεγαλύτερα για να βοηθήσουν την έξοδο του αέρα.



Οι νέοι κανόνες σχετικά με την αεροδυναμική έχουν οδηγήσει επίσης στις τροποποιήσεις των αναρτήσεων. Αυτές αλλά και ολόκληρο το σχεδιάγραμμα του αυτοκινήτου έχουν ξανασχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη τους νέους κανόνες προκειμένου να επιτευχθεί η σωστή διανομή βάρους.



Το σχέδιο λαμβάνει υπόψη επίσης δύο άλλες σημαντικές αλλαγές στους νέου κανονισμούς: η δυνατότητα χρησιμοποίησης ενός συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS) και η επιστροφή των λείων (slik) ελαστικών αυτοκινήτου.



Το KERS F60 σχεδιάστηκε από τη Ferrari σε συνεργασία με τη Magneti Marelli και τοποθετείται κεντρικά στη μηχανή στο πίσω μέρος των πλαισίων.



Η επιστροφή στα slik ελαστικά είναι ένα άλλο στοιχείο που είναι υπόκειται στις εργασίες του OWG. Ο οδηγός θα έχει την δυνατότητα ρύθμισης στο μπροστινό φτερό όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. Το λογισμικό για τη διαχείριση αυτού του νέου συστήματος καθώς επίσης και για το KERS, σχεδιάστηκε στο Maranello.



Η μετάδοση έχει ξανασχεδιαστεί για να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου ενώ το περίβλημα του κιβωτίου των ταχυτήτων είναι και πάλι σχεδιασμένο από ανθρακόνημα.




Σασί



Μονοκόματο από ανθρακονήματα

Κιβώτιο ταχυτήτων Ferrari τοποθετημένο κατά μήκος

Σειριακό ημιαυτόματο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο με quick shift

Επτά ταχύτητες + όπισθεν

Brembo αεριζόμενοι δίσκοι από ανθρακονήμα

Ανεξάρτητες αναρτήσεις με δυνατότητα κίνησης εμπρός και πίσω

Βάρος (με νερό, λιπαντικά και οδηγό) 605 κιλά

ΒΒS ζάντες (εμπρός και πίσω) 13”




Κινητήρας



Τύπος 056

Αριθμός κυλίνδρων 8

Μλποκ κυλίνδρων σε αλουμίνιο και γωνία V 90 μοιρών

Αριθμός βαλβίδων 32

Πνευματική κίνηση

Κυβικά 2398

Διάμετρος πιστονιού 98 χιλιοστά

Βάρος >95 κιλά

Magneti Marelli ψηφιακό ηλεκτρονικό injection

Magneti Marelli ανάφλεξη

Λιπαντικά Shell

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα