Fiat 500 Abarth

Με 135 ίππους και εξαιρετικές επιδόσεις δεν είναι παρά ένας λύκος με προβιά προβάτου
- 06 Ιανουαρίου 2009 21:36
Η αλήθεια είναι πως όταν απέκτησα το πρώτο μου αυτοκίνητο, εκεί , στα μέσα της 10ετίας του 1980, «απέκτησα» και ένα μεγάλο απωθημένο. Γιατί, είχα αγοράσει ένα Autobianchi (ίσως το πιο must και πιο αγαπητό, μεταξύ των νέων της εποχής, μοντέλο), αλλά στην πιο αδύναμη εκδοχή του. Έτσι λοιπόν, το ό,τι κυκλοφορούσα με το Junior –ούτε καν με Elegance- και με … περνούσαν σαν σταματημένο τα A112 Abarth, δεν το κρύβω, μου έχει αφήσει ένα νεανικό τραύμα.
Την ευκαιρία που μου έδωσε η Fiat Ελλάς να οδηγήσω για μια εβδομάδα το ολοκαίνουργιο πυραυλάκι 500 Abarth , με τα σήματα του σκορπιού , κατατεθέν της Abarth –που έχουν αντικαταστήσει αυτά της Fiat- ευδιάκριτα σε όλες τις επιφάνειες, την εξέλαβα και ως μιας πρώτης τάξης περίπτωση να ξεπεράσω εκείνο το τραύμα.
Όταν όμως επέστρεφα το αυτοκίνητο, αναρωτιόμουνα αν τελικά το τραύμα επουλώθηκε ή έγινε πιο βαθύ. Γιατί; Μα επειδή αν κάποιος οδηγήσει την απλή έκδοση του Fiat 500 και στη συνέχεια και το 500 Abarth, διαπιστώνει πως η διαφορά είναι τεράστια. Σκέψου λοιπόν την διαφορά μεταξύ A112 Junior και Abarth…
Το πρώτο πράγμα που σε εξιτάρει στο 500 Abarth είναι τα στιλιστικά στοιχεία που το διαφοροποιούν από την απλή έκδοση. Έτσι λοιπόν ο εμπρός προφυλαχτήρας είναι πιο ογκώδης, για να χωρέσει το turbo. Τεράστιοι αεραγωγοί φροντίζουν για την ψύξη του κινητήρα προσδίδοντας παράλληλα πιο σπορτιβ εικόνα. Τόσο εμπρός, όσο και στο πλάι και πίσω, το σήμα της Abarth , ο σκορπιός, είναι μεγάλο και ευδιάκριτο.
Στο πίσω μέρος, κυριαρχούν οι δύο –τεράστιες σε σχέση με τον όγκο του αυτοκινήτου- απολήξεις της εξάτμισης τοποθετημένες στις άκρες του αμαξώματος και το σπόιλερ που φροντίζει ώστε το μικρό διαβολάκι να «πατάει» σταθερά στο έδαφος ακόμη και όταν κινείται σε οριακές ταχύτητες (φθάνοντας ή ξεπερνώντας τα 200 χλμ. / ώρα). Τέλος, στο πλάι τα ογκώδη μαρσπιέ , οι ζάντες από κράμα αλουμινίου στο χρώμα του τιτάνιου αλλά και οι κόκκινες δαγκάνες των αεριζόμενων δισκόφρενων συμπληρώνουν την επιθετική εικόνα.
Αυτό όμως που πραγματικά προκαλεί τις αισθήσεις είναι ο μπάσος ήχος του κινητήρα. Και αποκαλύπτει, ακόμη και στους πιο αδαείς, πως αυτό το 500σαράκι είναι διαφορετικό από τα άλλα. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου «ζει» το γνωστό μοτέρ T-Jet του γκρούπ Fiat, το οποίο έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές εκδόσεις. Στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 135 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 21 χλγμ. ροπής μόλις από τις 3.000 σ.α.λ. στη λειτουργία Sport, κατά την οποία η πίεση του τούρμπο ανεβαίνει στιγμιαία κοντά στα 1,2 bar από τα 0,8 bar, που βρίσκεται σε νορμάλ λειτουργία.
Το όλο σύνολο συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων (αρκετά μακριών είναι αλήθεια) και από τέσσερα δισκόφρενα, τα εμπρός αεριζόμενα, που φροντίζουν για την απρόσκοπτη ακινητοποίηση του μικρού πύραυλου.
Και αν ο ήχος του κινητήρα απλώς σε προϊδεάζει για τις δυνατότητες του μοντέλου, όταν βρεθείς στα καλοσχεδιασμένα τύπου μπάκετ καθίσματα, πίσω από το δερμάτινο τιμόνι, διαπιστώνεις πως οι υποσχέσεις που δίνει ο ήχος του κινητήρα κινούνται στην σφαίρα του πραγματικού.
Το 500σαράκι της Abarth επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,1’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 205 χλμ. / ώρα. Τιμές πολύ καλές για την κατηγορία του αυτοκινήτου. Παράλληλα το 500 Abarth διαθέτει πολύ καλές τιμές επιτάχυνσης εν κινήσει, κάτι που θα το εκτιμήσει ο οδηγός κινούμενος σε μικρούς επαρχιακούς δρόμους, με κάποιο φορτηγό μπροστά να τον «κλείνει».
Για όσους αποφασίσουν να κινηθούν σβέλτα σε δρόμους με πολλά στροφιλίκα, το 500σαράκι θα αποδειχθεί ένας άξιος … παίχτης. Στρίβει με ασφάλεια, ενώ οι όποιες υποστροφικές τάσεις εμφανισθούν, περιορίζονται στο ελάχιστο από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (TTC), το οποίο περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμ΄του αυτοκινήτου.
Ο κάτοχος του 500 θα διαπιστώσει στο κεντρικό ταμπλό την ύπαρξη ενός μπουτόν με την ένδειξη «SPORT». Με απενεργοποιημένο τον διακόπτη, το μοντέλο συμπεριφέρεται σαν ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης. Και μάλιστα με πολύ χαμηλή κατανάλωση , ελαφρύ τιμόνι. Με το μπουτόν ενεργοποιημένο στην ένδειξη SPORT, η εικόνα του αυτοκινήτου αλλάζει. Το τιμόνι γίνεται πιο σκληρό, το γκάζι αποκτά μεγαλύτερη αμεσότητα, το σετάρισμα του αυτοκινήτου αλλάζει, η πίεση υπερπλήρωσης αυξάνεται από τα κανονικά 0,8 bar στα 1,2 bar και η ροπή ανεβαίνει στα 21 χλγμ. από τις 3.000 σ.α.λ. . Έτσι το αυτοκίνητο από … πρόβατο, μετατρέπεται σε …λύκο που εκπλήσσει με τον τρόπο που στρίβει με σύμμαχο τα φαρδιά ελαστικά (205/40 R17).
Το σαλόνι του τα αλουμινένια πεντάλ, το δερμάτινο τιμόνι με τον σκορπιό της Abarth στο κέντρο, τα τύπου μπάκετ καθίσματα και το μπαρόμετρο (κρυμμένο είναι αλήθεια πίσω από τον μοχλό των φώτων) είναι στοιχεία που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Εν κατακλείδι
Το 500 Abarth είναι ένα αυτοκίνητο που το χαίρεσαι, από όποια σκοπιά και αν το δεις. Κατ΄ αρχήν λόγω εμφάνισης. Και κατά δεύτερον λόγω του ξεχωριστού σπορ χαρακτήρα του. Αυτή η διαφοροποίηση, σε σχέση με το απλό 500, κάνει το Abarth ένα μοντέλο που απευθύνεται κυρίως σε άνδρες και νέους οδηγούς. Σε αντίθεση με το Fiat 500 που έχει τους περισσότερους φαν μεταξύ του γυναικείου πληθυσμού. Είναι ευχάριστο και ευέλικτο στην πόλη ενώ μπορεί να ικανοποιήσει αυτούς που ζητούν το κάτι παραπάνω, κινούμενοι σε γρήγορους ρυθμούς.
Στα συν
Όμορφος σχεδιασμός
Σπορτίβ οδική συμπεριφορά
Ήχος κινητήρα
Καλό στήσιμο στο δρόμο
Καλές επιδόσεις κινητήρα
Όμορφο σαλόνι με πλούσιο εξοπλισμό
Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός
Στα μείον
«Τσιμπημένη» τιμή πώλησης
Σκληρές αναρτήσεις με περιορισμένο επίπεδο άνεσης
Fiat 500 Abarth
Τιμή
18.400 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 3,657 μ.
Πλάτος: 1,627 μ.
Υψος: 1,485 μ.
Κινητήρας: 1.368 κ.εκ., τετρακύλινδρος turbo
Ιπποδύναμη: 135 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 21 Kgm στις 3.000 σαλ.
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 8,1 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα μικτή ανά 100 χλμ. *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Δύο αερόσακοι κεφαλής τύπου κουρτίνας
Αερόσακος γονάτων οδηγού
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων) με ΕΒD
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (TTC)
Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός
Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.
Ράδιο CD RDS με MP3
Υπολογιστής ταξιδιού