Geneva Concepts

default image

Το AUTO 24 παρουσιάζει τα 5 πιο εντυπωσιακά concept από την έκθεση της Γενεύης

Τata Nano




Το Τata Nano μπορεί να μην έχει εντυπωσιακή εμφάνιση, μεγάλη τελική ταχύτητα αλλά έκλεψε καρδιές στην έκθεση της Γενεύης και τράβηξε όλα τα βλέμματα πάνω του.



Κοστίζει μόλις 1.690 ευρώ και κατασκευάστηκε για να δώσει τη δυνατότητα στις χαμηλόμισθες οικογένειες της Ινδίας, να αποκτήσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Το μικρό τετράθυρο μοντέλο έχει μήκος 3,1 μέτρα, πλάτος 1,5 μέτρα και ύψος 1,6 μέτρα ενώ ο κινητήρας των 623 κυβικών εκατοστών αποδίδει 33 ίππους.



Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται εμπρός, μαζί με την μπαταρία και το υγρό για τον ένα και μοναδικό υαλοκαθαριστήρα. Φυσικά η τιμή του δεν επιτρέπει χαρακτηριστικά που θεωρούνται βασικά σε όλα τα νέα μοντέλα όπως υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιόφωνο, σύστημα ABS, αερόσακοι, a/c και προστατευτικοί δοκοί ασφαλείας.



Αλλά όταν αγοράζεις αυτοκίνητο του… κουτιού με 1.690 ευρώ δεν πρέπει να έχεις και πολλές απαιτήσεις. Μην υποτιμάτε όμως το Nano γιατί είναι το μοναδικό τετράτροο στον κόσμο που μπορεί να αλλάξει ένα ολόκληρο έθνος. Καθόλου μικρό κατόρθωμα για ένα αυτοκίνητο.




RinSpeed sQuba Car



Τριάντα χρόνια χρειάστηκαν για να γίνει η φαντασία ενός σεναριογράφου πραγματικότητα. Όταν ο Ρότζερ Μουρ οδηγούσε τη Lotus κάτω από το νερό σε ταινία του Τζέιμς Μποντ κάποιοι έμεινα άφωνοι και άλλοι είπαν πως αυτά γίνονται μόνο στις ταινίες. Λάθος…



Η ελβετική εταιρία Rinspeed αποφάσισε να κάνει πραγματικότητα την φαντασία κάθε επίδοξου κατασκόπου. Το sQuba ένα διθέσιο roadster, βασισμένο στη Lotus Elise μπορεί να κινεί με την ίδια ευχέρεια τόσο στο δρόμο όσο και και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.



Είναι το πρώτο υποβρύχιο αυτοκίνητο και με τον απαραίτητο καταδυτικό εξοπλισμό η βόλτα στην θάλασσα μπορεί να συνεχιστεί και μετά την αμμουδιά. Το ηλεκτροκίνητο sQuba μπορεί να φτάσει μέχρι τα δέκα μέτρα βάθος με την βοήθεια από δύο προπέλες και δυο υδροπροωθητήρες.



Φυσικά μπορεί να κινηθεί και στην επιφάνεια του νερού χωρίς να τα κάνετε… μούσκεμα. Η καμπίνα του προσφέρει το απαραίτητο οξυγόνο για τις καταδύσεις σας και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο ιδιοκτήτης είναι να βάλει την φαντασία του να οργιάσει.




Morgan LIFEcar




Υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση αντάξια των Roadster της Morgan. Το νέο “πράσινο” Aero-8 της Morgan ακούει στο όνομα LIFEcar.



Μηδέν εκπομπές, 160 χ.α.ω τελική ταχύτητα και 0-100 χ.α.ω σε μόλις 7 δευτερόλεπτα! Εντυπωσιακά νούμερα και ακόμη εντυπωσιακή εμφάνιση. Είναι κατασκευασμένο από ελαφρά υλικά και αξιοποιώντας τη διαθέσιμη υβριδική τεχνολογία και κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου το νέο roadster θα προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων ανά δεξαμενή υδρογόνου.



Η κίνηση του LIFEcar παράγεται από ένα κινητήρα κυψελών υδρογόνου που αναπτύχθηκε από την βρετανική εταιρεία αμυντικών συστημάτων Qinetiq. Οι κυψέλες υδρογόνου παράγουν 22 κιλοβάτ, περίπου το 20 τοις εκατό ενός βενζινοκινητήρα ενώ όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή ανεβαίνει ένα λόφο αντλεί επιπλέον ενέργεια από μια διάταση υπέρ-συσσωρευτών στο κέντρο του οχήματος.



ΤΟ LIFEcar είναι αθόρυβο με την κυριολεκτική έννοια της λέξης. Δεν έχει μειωμένη παραγωγή ήχων από την μηχανή του αλλά μηδενική! Ο δρόμος παρόλα αυτά προς την ηλεκτροκίνηση και τις κυψέλες υδρογόνου είναι γεμάτος εμπόδια. Εμάς όμως δεν μας ενοχλεί. Πρόκειται για ένα concept car που μας άφησε με το στόμα ανοιχτό.




Sbarro Pendolauto




Μοτοσικλέτα ή αυτοκίνητο; Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση και ακούει στο όνομα Sbarro Pendolauto. Πρόκειται για μία τετράτροχη μοτοσικλέτα που έκανε τη εμφάνισή της στο σαλόνι της Γενεύης και φέρει την υπογραφή του Ελβετού σχεδιαστή Φράνκο Σμπάρο.



Οι εμπρός με τις πίσω αναρτήσεις λειτουργούν ανεξάρτητα και η Pendolauto μπορεί να στρίβει σαν μηχανή εκμηδενίζοντας έτσι το πρόβλημα των αντίστοιχων μοντέλων στις στροφές. Ζάντες δεν υπάρχουν ή καλύτερα δεν φαίνονται να υπάρχουν.



Ο Σμπάρο τις έκανε διαφανείς με αποτέλεσμα να δείχνουν πως απουσιάζουν. Είναι μία νέα πρόταση στο τρόπο μετακίνησης και το γεγονός πως συνδυάζει τους τέσσερις τροχούς με την οδική εμπειρία μιας μηχανής την κάνει να ξεχωρίζει.



Το σίγουρο είναι πως δεν θα είναι εύκολη η απόκτησή τη καθώς η υπογραφή του σχεδιαστή είναι… βαριά.




Brabus McLaren/Smart Combo



Πόσο πιο όμορφη μπορεί να γίνει μία SLR; Η απάντηση είναι πολύ και την έδωσε η Γερμανική εταιρία στην έκθεση της Γενεύης σε ένα συνδυασμό 2 σε 1. Αν όλα αυτά ακούγονται μπερδεμένα μάλλον δεν έχετε ιδέα τι παρουσίασε η Mercedes στο σαλόνι της στην Ελβετία.



H Brabus πήρε στα χέρια της την Mercedes McLaren SLR Roadster και το Smart Fortwo Cabrio και έφτιαξε δύο αυτοκίνητα τόσο ίδια αλλά και τόσο διαφορετικά. Η… νέα SLR δείχνει πιο εξωτική, διατηρώντας την κομψότητα και ανεβάζοντας παράλληλα τις αποδόσεις του κινητήρα. Συγκεκριμένα ο compressor 8κύλινδρος κινητήρας της βελτιωμένης SLR είναι 5.5 λίτρων και αποδίδει 24 ίππους παραπάνω, δηλαδή 650 ίππους.



Οι επιδόσεις του κινητήρα μαρτυρούν πως η Brabus έκανε πολύ καλή δουλειά, αφού για να πιάσει τα 100 χ.α.ώ χρειάζεται μόλις 3.6 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 337 χ.α.ώ.



Το Brabus Ultimate 112 που είναι βασισμένο στο Smart Fortwo Cabrio το οποίο είναι βαμμένο στο λευκό της SLR ενώ διαθέτει νέο πολύ πιο άγριο και κακό bodykit, με… πατούμενα 18αρες ζάντες!



Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 112 ίππους και 15 kgm ροπής από τις 3.330 μέχρι τις 3.900 rpm. Έχει 0-100 km/h σε 9,5 δεύτερα, ενώ η τελική του φτάνει τα 170 km/h.



Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ημιαυτόματου κιβωτίου με δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles στο τιμόνι.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα