Γλωσσάριο Τεχνολογικών Όρων & Καινοτομιών

Γλωσσάριο Τεχνολογικών Όρων & Καινοτομιών
opeldiction5207s

CDC, ESP Plus, HSA... αυτά τα αρχικά σας θυμίζουν κάτι; Εάν όχι, τότε συμβουλευτείτε το γλωσσάριο τεχνικών όρων της Opel

Τι σημαίνουν στην ουσία όλα αυτά τα αρχικά που χαρακτηρίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του κάθε αυτοκινήτου; Την απάντηση για τα μοντέλα της Opel, δίνει η ίδια η εταιρεία με την παρουσίαση των επεξηγήσεων των τεχνολογικών όρων και καινοτομιών.




Active Head Restraints – Ενεργά Προσκέφαλα



Χαρακτηριστικό ασφαλείας που περιορίζει τον κίνδυνο τραυματισμού από τράνταγμα σε περίπτωση οπίσθιων συγκρούσεων. Σε μία σύγκρουση, το πάνω τμήμα του σώματος πιέζει το μοχλικό σύστημα στην πλάτη του καθίσματος, αυτό ενεργοποιεί το προσκέφαλο και το πάνω τμήμα της πλάτης του καθίσματος να κινηθούν προς τα πάνω και προς τα εμπρός. Επομένως προστατεύει το κεφάλι πολύ νωρίτερα στην προς τα πίσω κίνησή του.




AFL (Adaptive Forward Lighting) – Προσαρμοζόμενος Εμπρόσθιος Φωτισμός

Κατευθυνόμενο από το τιμόνι, σύστημα προβολέων bi-Xenon. Στο Astra, το AFL περιλαμβάνει ‘δυναμικό φωτισμό στροφής’ και ‘προσαρμοζόμενο φωτισμό αυτοκινητόδρομου’. Ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη θέση του τιμονιού, οι προβολείς περιστρέφονται προς την κατεύθυνση της στροφής. Σε υψηλότερες ταχύτητες οδήγησης σε μία ευθεία, ένας αυτόματος ρυθμιστής πλάτους δέσμης εμποδίζει το φως να τυφλώνει τους οδηγούς από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, επιτρέποντας στη μεσαία σκάλα να φωτίζει ακόμα πιο μακριά.




BID (Board Info Display) – Οθόνη Πολλαπλών Ενδείξεων

Βελτιωμένη έκδοση της οθόνης τριών ενδείξεων που προσφέρεται στάνταρ στο Astra. Η BID έχει μεγαλύτερη, μονόχρωμη οθόνη στην κεντρική κονσόλα που συνεργάζεται με το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας CD 30 MP3 ή τον υπολογιστή ταξιδιού. Απεικονίζεται η ώρα, η ημερομηνία και η εξωτερική θερμοκρασία, καθώς και δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού και του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας.




CBC (Cornering Brake Control) – Σύστημα Ελέγχου Φρεναρίσματος στις Στροφές

Με ακριβή κατανομή της πίεσης πέδησης σε κάθε τροχό, αυτή η λειτουργία του ABS εξουδετερώνει τις όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης (περιστροφή αμαξώματος ως προς τον κατακόρυφο άξονα) κατά το φρενάρισμα σε μία στροφή.




CDC (Continuous Damping Control) – Σύστημα Συνεχούς Ελέγχου Απόσβεσης

Ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης που βασίζεται σε τέσσερις αποσβεστήρες ελεγχόμενους από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και μεταβάλει συνεχώς και με ακρίβεια το συντελεστή απόσβεσης σύμφωνα με τις συνθήκες του οδοστρώματος, τις κινήσεις του αυτοκινήτου και το στυλ οδήγησης. Λαμβάνοντας σήματα από τους αισθητήρες επιτάχυνσης, ο εγκέφαλος του CDC υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο, μέσω χαρτογράφησης τα επίπεδα απόσβεσης για κάθε τροχό. Σαν αποτέλεσμα, οι διαμήκεις κλίσεις στο φρενάρισμα και οι εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές ή τις ανωμαλίες μειώνονται σημαντικά. Ενσωματωμένο στοιχείο του IDSPlus, το CDC βελτιώνει επίσης τη συμπεριφορά του Astra σε οριακές συνθήκες οδήγησης.




Continuous Variable Camshaft Phasing – Συνεχής Μεταβλητός Έλεγχος Εκκεντροφόρων

Συνεχής μεταβλητός έλεγχος και των δύο εκκεντροφόρων σε τετρακύλινδρο, τετραβάλβιδο κινητήρα. Χάρη σ’ αυτή την τεχνολογία που βασίζεται στη φιλοσοφία TWINPORT, ο χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο για βέλτιστες επιδόσεις ή κατανάλωση. Οι συμπαγείς, ελαφριές υδραυλικές μονάδες χρονισμού τύπου πτερυγίων, περιστρέφουν τους εκκεντροφόρους σε πραγματικό χρόνο ώστε να παραμένουν στη βέλτιστη θέση σε σχέση με το στρόφαλο (χρονισμός).




Easytronic Automated Manual Transmission – Αυτοματοποιημένο Μηχανικό Κιβώτιο

Αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο που αλλάζει τις ταχύτητες αυτόματα (στο automatic mode) ή μηχανικά. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση του συμπλέκτη μέσω πεντάλ δεν είναι πλέον απαραίτητη. Το κιβώτιο Easytronic αυξάνει τη λειτουργική άνεση και μειώνει την κατανάλωση, ακόμα και συγκριτικά με τα συμβατικά, μηχανικά κιβώτια.




ESP Plus (Electronic Stability Program Plus) – Βελτιωμένο Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας

Νέο σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας. Η προσθήκη «Plus» στο όνομα του προϊόντος δηλώνει το πρωταρχικό πλεονέκτημα του προγράμματος σε σχέση με τα προηγούμενα συστήματα, σε περίπτωση υποστροφής ή υπερστροφής, το ESP Plus παρεμβαίνει με επιλεκτικό φρενάρισμα σε μέχρι τρεις τροχούς. Αυτό επιτρέπει πιο ομαλή και πιο αποτελεσματική διόρθωση της πορείας και μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο παρέκκλισης.




HSA (Hill Start Assist) – Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα

Σύστημα που βασίζεται στο ESP Plus και διευκολύνει την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε μία ανηφόρα, εμποδίζοντας την προς τα πίσω ολίσθηση χωρίς τη χρήση χειρόφρενου. Μετά το λύσιμο του χειρόφρενου, η πίεση πέδησης διατηρείται για 1.5 δευτερόλεπτο, δίνοντας στον οδηγό αρκετό χρόνο προκειμένου να επιλέξει μία σχέση και να πατήσει το γκάζι. Επίσης, εμποδίζει το αυτοκίνητο να ολισθήσει προς τα εμπρός όταν προσπαθεί να ανέβει με όπισθεν μία ανηφόρα.




IDS (Interactive Driving System) – Σύστημα πλαισίου IDS

Στάνταρ σύστημα πλαισίου του νέου Astra, με ακόμα πιο εξελιγμένα γόνατα McPherson και υποπλαίσιο ανάρτησης μπροστά. Ένας πατενταρισμένος ημιάκαμπτος άξονας με προφίλ σχήματος U διπλού τοιχώματος χρησιμοποιείται πίσω. Το πλαίσιο IDS περιλαμβάνει ABS, Brake Assist, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESPPlus, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCPlus και σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές CBS. Το προαιρετικό IDS Sport με διακόπτη Σπορ Λειτουργίας (SportSwitch) έχει πιο σπορ ρυθμισμένους εμπρός και πίσω άξονες (αναρτήσεις).




IDSPlus (Interactive Driving System Plus) – Βελτιωμένο Σύστημα Πλαισίου IDSPlus

Προαιρετικό, high-tech σύστημα πλαισίου με ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης CDC και δικτύωση όλων των οδηγικών δυναμικών συστημάτων για άριστη ισορροπία οδηγικής άνεσης, δυναμικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.




SAFETEC Safety System – Σύστημα Ασφαλείας SAFETEC

Ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας του Astra που ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η ενεργητική ασφάλεια βασίζεται στο πλαίσιο IDS, ενώ ο υψηλής αντοχής κλωβός ασφαλείας αποτελεί τη βάση της παθητικής ασφάλειας. Η προστασία επιβατών διασφαλίζεται με χαρακτηριστικά όπως αποσπώμενα πεντάλ (PRS), ενεργά προσκέφαλα μπροστά Active Head Restraints, εμπρόσθιους αερόσακους, Αερόσακους Προστασίας Θώρακα & Οσφυϊκής Χώρας και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα.




TC Plus (Traction Control Plus) – Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης

Βασικό στοιχείο του ελέγχου ανάρτησης του Astra, το TCPlus ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ολίσθησης των ελαστικών. Εκτός από την προσωρινή μείωση της ροπής του κινητήρα, η ενεργοποίηση των φρένων περιορίζει την ολίσθηση του ελαστικού.




TSA (Trailer Stability Assist) – Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας Τρέιλερ

Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας τρέιλερ – Trailer Stability Assist (TSA) συνεργάζεται με το ESPPlus και παρακολουθεί την ένταση των τάσεων αποσταθεροποίησης (ταλαντώσεις) του συνδυασμού αυτοκινήτου-τρέιλερ, οι οποίες μπορεί να προκληθούν από πλευρικούς ανέμους ή αυλάκια στο οδόστρωμα.



Η ισορροπία αποκαθίσταται με προηγμένα, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην κατηγορία) φρενάροντας το εμπρός αριστερό ή δεξιό τροχό. Στο επόμενο επίπεδο αντίδρασης, ρυθμιζόμενη πέδηση εφαρμόζεται σε όλους τους τροχούς να χρειαστεί, και η κινητήρια ισχύς μειώνεται. Με αυτές τις άμεσες και σε πραγματικό χρόνο διορθώσεις του νέου TSA, αυξάνεται η ενεργητική ασφάλεια και η οδηγική άνεση σε συνδυασμούς αυτοκινήτου-τρέιλερ. Αυτό το σύστημα ελέγχου τοποθετείται όταν υπάρχει κοτσαδόρος από το εργοστάσιο.




TWINPORT

Έξυπνη τεχνολογία οικονομίας καυσίμου για τετραβάλβιδους βενζινοκινητήρες με κυβισμό μέχρι 1.6 λίτρα. Χρησιμοποιεί μεταβλητό έλεγχο πολλαπλής εισαγωγής και μία πεταλούδα σε καθένα από τους δύο αυλούς εισαγωγής καθώς και υψηλή αναλογία ανακυκλωμένων καυσαερίων για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 10% σε συνήθεις καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Ενώ σε συνθήκες μερικού φορτίου μέχρι το 25% της πλήρωσης του κυλίνδρου αποτελείται από ανακυκλωμένα καυσαέρια που μεταφέρονται μέσω μιας πρόσθετης γραμμής, η παραγωγή ισχύος και η κατανάλωση καυσίμου δεν επηρεάζονται σε συνθήκες πλήρους φορτίου.




UCL (Understeer Control Logic) – Σύστημα Ελέγχου Τάσης Υποστροφής

Σε περίπτωση υποστροφής, η ταχύτητα του αυτοκινήτου καταρχήν μειώνεται με το κλείσιμο της πεταλούδας γκαζιού και στη συνέχεια με την ενεργοποίηση του φρένου στους εμπρός τροχούς. Αν το όριο παρέμβασης του ESPPlus τείνει να ξεπεραστεί, τότε η πίεση πέδησης στον εξωτερικό εμπρός τροχό μειώνεται και αυξάνεται παράλληλα στον εσωτερικό πίσω τροχό, έως ότου αποκατασταθεί η ευστάθεια του αυτοκινήτου.




Diesel

CDTI (Common Rail Diesel Turbo Injection)

Στο Astra, οι προηγμένοι κινητήρες turbo-diesel τεχνολογίας common-rail με κυβισμό 1.3, 1.7 και 1.9 λίτρα, υιοθετούν μεταβλητό πολλαπλό ψεκασμό, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα σωματιδίων πετρελαίου χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, στάνταρ. Η Opel επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο της μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών πετρελαιοκινητήρων με τις οικονομικές και ισχυρές μονάδες CDTI ECOTEC.




DPF (Diesel Particulate Filter) – Φίλτρο Σωματιδίων Πετρελαίου

Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες του Astra διατίθενται στάνταρ με Φίλτρο Σωματιδίων Πετρελαίου – Diesel Particulate Filter, χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, το οποίο, αντίθετα με άλλα συστήματα, δεν απαιτεί πρόσθετα. Το φίλτρο αποτελείται από ένα συμπαγές κεραμικό σώμα κυψελοειδούς σχήματος, με μικροσκοπικά κανάλια. Τα σωματίδια της αιθάλης συγκεντρώνονται στην επιφάνεια αυτών των καναλιών και καίγονται τακτικά, αυτόματα, για να μη φράξει το φίλτρο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα