H ώρα της στέψης

default image

Το AUTO 24 αναλύει τα δεδομένα για το τελευταίο GP της χρονιάς. Κερδίστε 2 καπέλα Ferrari!

Μάσα και Χάμιλτον κονταροχτυπιούνται για τον τίτλο του πιο γρήγορου οδηγού του κόσμο, με τον Βρετανό να έχει το προβάδισμα, ενώ Ferrrari και McLaren αναμετρούνται για τον την αίγλη της κορυφαίας ομάδας με τους Ιταλούς να πρέπει να αυτοκτονήσουν για να χάσουν το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.



Τα σενάρια δεν είναι πολλά ώστε να “ζαλίζουν” αλλά είναι αρκετά και σε συνδυασμό με τα όσα μπορούν να επηρεάσουν τον αγώνα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Το
AUTO 24 θα προσπαθήσει να βάλει τα δεδομένα σε μία σειρά και οι προβλέψεις περνούν στους αναγνώστες.



Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών-κατασκευαστών
ΕΔΩ




Ο Χάμιλτον πρωταθλητής…



Ο Χάμιλτον για να καταφέρει να κερδίσει τον πολυπόθητο τίτλο που κυνηγάει από πέρυσι θα χρειαστεί να κάνει ότι και πριν ένα χρόνο αλλά αυτή τη φορά με επιτυχία. Ο Βρετανός θα πρέπει να τερματίσει από πρώτος μέχρι και πέμπτος για να στεφθεί πρωταθλητής ανεξάρτητα από τι θα κάνει ο Μάσα. Τέλος, θα πρέπει να κερδίσει μέχρι 3 βαθμούς λιγότερους από τον αντίπαλό του, χωρίς όμως νίκη του Βραζιλιάνου.



Σε αντίθετη περίπτωση ο “μικρός” θα πρέπει να περιμένει ένα… δώρο από τον Βραζιλιάνο. Αξίζει να σημειωθεί πως και την περασμένη σεζόν ο Χάμιλτον ζητούσε ακριβώς τα ίδια πράγματα, στην ίδια πίστα, αλλά τελικά κατετάγη 6ος χάνοντας τον τίτλο από τον Κίμι Ραϊκόνεν, με την βοήθεια του Φερνάντο Αλόνσο. Το όνομα του Ισπανού αξίζει να το συγκρατήσετε γιατί θα σας χρειαστεί…




Ο Μάσα πρωταθλητής…



Ο έμπειρος Φελίπε Μάσα είναι αισιόδοξος για την κατάκτηση τους τίτλου αν και τα προγνωστικά είναι σίγουρα υπέρ του αντιπάλου του. Ο Βραζιλιάνος τρέχει εντός έδρας με την προϊστορία της πίστας τα τελευταία δύο χρόνια να ευνοεί τον ίδιο αλλά και την Ferrari. Το 2007 ο Μάσα πήρε την Pole αλλά τη νίκη πήρε ο ομόσταυλός του, Κίμι Ραϊκόνεν, που την… χρειαζόταν για να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Το 2006 ο Μάσα ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος της πίστας κερδίζοντας Pole και αγώνα!



Για να πάρει όμως τον τίτλο ο Βραζιλιάνος δεν χρειάζεται απλά να τερματίσει στην κορυφή. Στο πρώτο σενάριο ο Μάσα θέλει νίκη δική του και ο Χάμιλτον να τερματίσει από την 6η θέση και πίσω, ενώ στο δεύτερο θέλει την δεύτερη θέση για τον ίδιο και τον Βρετανό να βρεθεί από την 8η θέση και πίσω. Σε περίπτωση που ο Βραζιλιάνος δεν καταφέρει να πάρει μία από τις πρώτες δύο θέσεις τότε ο τίτλος καταλήγει στα χέρια του Λιούις Χάμιλτον.



* Θα πρέπει να σημειωθεί πως σε περίπτωση ισοπαλία τον τίτλο κατακτά ο Φελίπε Μάσα




Οι λεπτομέρειες που ίσως κάνουν την διαφορά



Ο Μάσα με τον Χάμιλτον όμως δεν είναι οι μόνοι δύο πιλότοι που θα βρεθούν στην πίστα και τα υπόλοιπα μονοθέσια σίγουρα θα παίξουν ηθελημένα (σε αγωνιστικά και νόμιμα πλαίσια) ή όχι τον ρόλο τους. McLaren και Ferrari σίγουρα θα προσπαθήσουν να πλασάρουν αρκετά ψηλά τους Κοβαλάινεν και Ραϊκόνεν ώστε να παίξουν τον ρόλο τους και να δημιουργήσουν όποια σύχγηση μπορούν στο grid.



Εκτός βέβαια των δύο πιλότων που έχουν και άμεση σχέση με την μάχη της Κυριακής υπάρχει ακόμα ένας οδηγός που έχει δηλώσει ανοιχτά ποιον θα βοηθήσει. Άλλωστε για τον Φερνάντο Αλόνσο, για τον οποίο γίνεται η κουβέντα δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα το πράξει.



Ο Ισπανός όντας μάλιστα Teammate του Χάμιλτον την περασμένη σεζόν πίεσε όσο μπορούσε τον Βρετανό στην αρχή του αγώνα βάζοντας και αυτός ένα λιθαράκι στα μετέπειτα λάθη του νεαρού και άπειρου Βρετανού ώστε να χάσει θέσεις και μαζί τον τίτλο. Ο Αλόνσο έχει δηλώσει πως θα βοηθήσει τον Φελίπε Μάσα κάτι που σημαίνει πως αν ο Χάμιλτον βρεθεί πίσω από το μονοθέσιο του Φερνάντο δύσκολα θα τον περάσει, σε μία περίοδο μάλιστα που η Renault έχει ανεβάσει κατακόρυφα την απόδοσή της.



Ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν είναι οι κινητήρες των μονοθεσίων. Ο Φελίπε Μάσα θα χρησιμοποιήσει καινούργιο όπως του επιτρέπει ο κανονισμός, ενώ ο Χάμιλτον θα έχει αυτό που είχε στην Κίνα ο οποίος είναι ήδη καταπονημένος. Σε μία χρονιά που τα προβλήματα δεν έλειψαν η συγκεκριμένη παράμετρος είναι ιδιαίτερα σημαντική με τους υπεύθυνους της McLaren να δηλώνουν πως ο κινητήρα του Βρετανού δεν θα δουλέψει στο φουλ των δυνατοτήτων του, προσπαθώντας να μειώσουν τον κίνδυνο.



*** Αν ο Χάμιλτον κατακτήσει τον τίτλο θα γίνει ο νεότερος πιλότος στην ιστορία της Formula 1. Ο Βρετανός θα είναι 23 ετών και 301 ημερών ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο που κατέχει αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο ρεκόρ ήταν 24 και 58 ημερών όταν έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής.




Τι έγινε πέρυσι:

Νικητής: Κίμι Ραϊκόνεν

Pole Position: Φελίπε Μάσα

Ταχύτερος γύρος: Κίμι Ραϊκόνεν




Οι τίτλοι που κρίθηκαν στο… νήμα

Στα 58 χρόνια ιστορίας της Formula 1, ο εκάστοτε παγκόσμιος πρωταθλητής έχει κριθεί 24 φορές στο τελευταίο Grand Prix. Ο φετινός τίτλος κρίνεται στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, με διεκδικητές τον Βρετανό Λιούις Χάμιλτον της McLaren-Mercedes και τον “οικοδεσπότη” Φελίπε Μάσα της Ferrari.



Στο παρελθόν, σε εννέα περιπτώσεις που τρεις πιλότοι διεκδικούσαν το παγκόσμιο πρωτάθλημα πριν τον τελευταίο αγώνα, τις έξι ο τίτλος δεν κατέληξε στα χέρια του προπορευόμενου. Αντίστοιχα, σε 15 περιπτώσεις που ο τίτλος κρίθηκε ανάμεσα σε δύο οδηγούς, μόλις τρεις φορές ο δεύτερος έκανε την υπέρβαση στον τελευταίο αγώνα. Αυτό συνέβη το 1976, το 1997 και το 1999.




Η πρώτη φορά που ο προπορευόμενος έχασε τον τίτλο μέσα από τα χέρια του ήταν το 1950. Ο Χουάν Μανουέλ Φάντζο αντιμετώπισε πρόβλημα στις βαλβίδες και το μόνο που κατάφερε ήταν να πάρει ένα βαθμό, λόγω ταχύτερου γύρου. Μετά την αποχώρηση του Αργεντινού, ο Ιταλός Τζουζέπε Φαρίνα που ακολουθούσε, κινδύνευσε να βρεθεί εκτός πίστας, αλλά τελικά κέρδισε τον αγώνα και μαζί το πρωτάθλημα.








Το 1964, το φινάλε ήταν δραματικό. Στην πίστα του Μεξικού, ο Βρετανός Γκρέιαμ Χιλ πήγε με τον αέρα του πρωτοπόρου, έχοντας μάλιστα διαφορά πέντε βαθμών από τον συμπατριώτη του Τζον Σέρτις και εννέα βαθμών από τον έτερο Βρετανό Τζιμ Κλαρκ. Ο Χιλ εγκατέλειψε νωρίς, όταν συγκρούστηκε με τον ομόσταυλο του Σέρτις, Λορέντζο Μπαντίνι. Ο Κλαρκ είχε την πρωτοπορία για 63 γύρους και η νίκη του εξασφάλιζε τον τίτλο, αλλά στον τελευταίο γύρο, το μονοθέσιό του πάτησε πάνω σε λάδια, με συνέπεια να χάσει τον έλεγχό του και ταυτόχρονα τις ελπίδες του για τον τίτλο. Ο Σέρτις ακολούθησε και τερμάτισε για να φτάσει τους οκτώ παγκόσμιους τίτλους, επτά εκ των οποίων σε αγώνες μοτοσικλέτας.




Άλλη μία κόντρα ανάμεσα σε τρεις πιλότους συνέβη το 1981. Στην πίστα του Λας Βέγκας, που βρισκόταν στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου “Caesar’s Palace”, ο Βραζιλιάνος Νέλσον Πικέ με Brabham-Ford τερμάτισε στην πέμπτη θέση, κράτησε πίσω του τον Γάλλο Ζακ Λαφίτ, ενώ εκμεταλλεύτηκε και τα προβλήματα της Williams-Ford του Αργεντινού Κάρλος Ρόιτεμαν, για να “στεφθεί” παγκόσμιος πρωταθλητής.








Ο Πικέ επανέλαβε το θρίαμβό του δύο χρόνια αργότερα. Η μονομαχία του με τον Γάλλο Αλέν Προστ στη Νότια Αφρική ήταν μυθική, αλλά η ατυχία χτύπησε την πόρτα του “καθηγητή”, ο οποίος είδε τον κινητήρα της Renault του να σπάει στον 35ο γύρο, με συνέπεια να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ο Πικέ, που είχε το προβάδισμα μέχρι εκείνη την ώρα, κατέβασε ταχύτητα, άφησε τους Ιταλούς Ρικάρντο Πατρέζε και Αντρέα Ντε Τσέζαρις να τον προσπεράσουν, για να καταλάβει τελικά την τρίτη θέση, η οποία ωστόσο του χάριζε το παγκόσμιο πρωτάθλημα.




Το 1986, ο Προστ μονομάχησε και πάλι με τον Πικέ, με τον Βρετανό Νάιτζελ Μάνσελ να παλεύει και αυτός για τον τίτλο. Μάλιστα ο Μάνσελ προηγείτο στη βαθμολογία και είχε τον τίτλο στο “τσεπάκι”. Στον τελευταίο αγώνα, που διεξήχθη στην Αυστραλία, ο Πικέ βρισκόταν μπροστά, ακολουθούσε ο Προστ, ενώ τρίτος ήταν ο Μάνσελ, θέση που του έδινε τον τίτλο. Τότε, το πίσω αριστερό λάστιχο της Γουίλιαμς του Βρετανού έσκασε, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και έμεινε εκτός αγώνα. Ο Προστ προσπάθησε να αρπάξει την ευκαιρία και άρχισε να κυνηγάει τον Πικέ, ο οποίος ήταν εκείνη τη στιγμή ο διαφαινόμενος πρωταθλητής. Ο Βραζιλιάνος φοβήθηκε από το ατύχημα του ομόσταυλού του και μπήκε στα pits για να αλλάξει λάστιχα. Ο Προστ εκμεταλλεύθηκε την αργοπορία του Πικέ, ενώ ρίσκαρε, αγνοώντας την εντολή της ομάδας του να μπει στα pits για βενζίνη και συνέχισε με όση είχε προς τον τερματισμό, για να κατακτήσει τελικά τον τίτλο και να δικαιωθεί για αυτή του την επιλογή.




Το περιστατικό του 2007 είναι λίγο-πολύ γνωστό. Ο Αλόνσο δεν επέτρεψε στον ομόσταυλό του, Λιούις Χάμιλτον να τον προσπεράσει, με συνέπεια ο εκνευρισμένος Βρετανός να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου, μόλις τρεις στροφές πριν τον τερματισμό και να “δωρίζει” τον τίτλο στον Κίμι Ραϊκόνεν. Μάλιστα η Ferrari έκανε το 1-2 στο συγκεκριμένο αγώνα, γεγονός που της έδωσε τον τίτλο και στους κατασκευαστές.




Διαγωνισμός AUTO 24



To AUTO 24 διοργανώνει διαγωνισμό ενόψει του τελευταίου αγώνα της χρονιάς στην Formula 1 με δώρο δύο αυθεντικά καπέλα της Ferrari – Formula 1.



Απαντήστε σωστά τις τρεις παρακάτω ερωτήσεις και στείλτε τις απαντήσεις σας με e-mail στο [email protected] , μαζί με το ονοματεπώνυμο σας.



Ο διαγωνισμός ισχύει μέχρι την Κυριακή (2/11) 17:00. Οι νικητές θα ανακοινωθούν μετά από κλήρωση που θα διεξαχθεί την Δευτέρα 3/11/2008.




Ερωτήσεις:



1. Πόσα πρωταθλήματα κατασκευαστών έχει η Ferrari;



2. Ποιος έχει τα περισσότερα πρωταθλήματα οδηγών στην ιστορία της Formula 1;



3. Πότε ήταν η τελευταία φορά που η McLaren κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών;

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα