Η επιλογή του αυτοκινήτου

Η επιλογή του αυτοκινήτου
whichcar3107s

Ποιά κρυφή δύναμη μας ωθεί στην επιλογή ενός αυτοκινήτου; Οι απαντήσεις είναι εδώ!

Η σκοπιά της επιλογής



Η σκοπιά της επιλογής ενός αυτοκινήτου έχει τρεις οπτικές. Η οπτική της επιλογής αυτοκινήτου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες πρώτον και δεύτερον η επιλογή αυτοκινήτου για τους άντρες. Τρίτον και όχι τόσο ξεκάθαρο είναι ο τρόπος επιλογής αυτοκινήτου για τις γυναίκες. Μάλλον είναι φαντάζομαι ξεκάθαρο, αλλά μόνο στις γυναίκες και στους επιστήμονες. Οπότε ίσως και να μην είμαι ο κατάλληλος για να σχολιάσω έπ’ αυτού.




Η σκοπιά της βιομηχανίας

Η βιομηχανία από τότε που οργανώθηκε και ωρίμασε δεν υποτίμησε ποτέ την αξία της γνώσης και ανάλυσης της αγοράς. Για αυτό το λόγο σε όλες της τις επιλογές λαμβάνει υπόψη, την αγορά αφού η επιβίωσή της εξαρτάται από αυτή. Πέρα λοιπόν από τις μελέτες για την πιθανότητα επιτυχίας που έχει ένα νέο προϊών υπάρχει και ένα εργαλείο για την εδραίωση της επιτυχίας του. Η διαφήμιση.




Το όργανο του διαβόλου

Οι διαφημίσεις έχουν από πίσω επιτελεία και στρατιές έμπειρων δολοπλόκων ειδικών της αγοράς, οι οποίοι ως αντικείμενο μελέτης έχουν την εξονυχιστική ανάλυση της ψυχολογίας του καταναλωτή, με σκοπό την όσο καλύτερη υποβολή και προβολή ψυχολογικών συνειρμών, ασκώντας πίεση προς μία επιλογή. Αλλιώς αυτό το λέμε marketing.



Έχουν μελετήσει τόσο καλά τις λειτουργίες της επιλογής, ώστε πλέον έχουν τη δύναμη να μεταδώσουν ψυχολογικές πιέσεις προς κάθε κατεύθυνση. Η εναπόθεση άγχους είναι μία πρακτική που χρησιμοποιείται κατά κόρον, αφού σχεδόν όλες οι διαφημίσεις σήμερα έχουν σαν κύριο θέμα εικόνες και ήχους που αποσκοπούν στην εσωτερική αναστάτωση. Το άγχος που προκαλούν δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό, γιατί είναι κρυμμένο σε φυσικά στοιχεία που κυνηγάνε ένα αυτοκίνητο, γυναίκες που γρατζουνάνε και καταστρέφουν το χρώμα, ασύνδετες ιστορίες με ανεκπλήρωτο ή ανεπιτυχές τέλος, αυτοκίνητα φαντάσματα, αυτοκίνητα ζώα, αυτοκίνητα transformers, αυτοκίνητα που περπατάνε στο νερό, ότι βάζει ο νους του καθένα.



Με λίγα λόγια δεν μας φτάνει το άγχος που εναπόκειται στο γεγονός ότι πρέπει να ξοδέψουμε ένα μεγάλο ποσό αλλά πρέπει και να αντέξουμε στην επιλογή μας ανεπηρέαστοι από τις πιέσεις των διαφημίσεων. Αυτό φυσικά αν υπάρχει λογική κρίση από τη μεριά μας, διότι όσον αφορά το πάθος ένα είναι σίγουρο, δεν πάει χέρι χέρι με τη λογική. Και εάν είναι κάτι το αυτοκίνητο για πολλούς, είναι θέμα πάθους.




Η σκοπιά του «απλού» καταναλωτή

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν απασχοληθεί με το λαβυρινθώδες ερώτημα. Ποια τελικά είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή; Αν και οι επιλογές είναι αμέτρητες και έχουν διαφορετικά κριτήρια, όλες όμως διακατέχονται από παρόμοιους μηχανισμούς τους οποίους χρησιμοποιούμε για να επιλέξουμε.



Υπάρχουν τύποι ανθρώπων με διαφορετική αντίληψη ως προς τη επιλογή αυτοκινήτου. Αν και κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι υπάρχουν τρεις τύποι ανθρώπων, οι οποίοι διακρίνονται μεταξύ τους από τις επικρατούσες συνισταμένες δυνάμεις ως προς την επιλογή τους.




Υπάρχει ο λογικός, ο αισθηματίας και ο φιλόδοξος.

Ο λογικός είναι απλός και έχει συγκεκριμένους σκοπούς, ο αισθηματίας είναι ορκισμένος στην αγαπημένη του οικογένεια τόσο, όσο να νυμφεύεται μόνο από αυτήν και ο φιλόδοξος ο οποίος νυμφεύεται για να βελτιώσει τις πιθανότητές του να νυμφευθεί πραγματικά, καμιά φορά βελτιώνοντας το αυτοκίνητο, πιστεύοντας ότι θα βελτιώσει τις ήδη «βελτιωμένες» πιθανότητες του.




Ο λογικός

Ο πιο απλός και ορθολογικός μηχανισμός είναι να ορίσουμε το χρηματικό επίπεδο το οποίο έχουμε αποφασίσει. Ερευνούμε την αγορά να δούμε τι έχει να προσφέρει σε αυτό το επίπεδο τιμής. Μετά φτιάχνουμε λίστες και κάνουμε διεξοδική ανάλυση των θετικών και αρνητικών, αντικειμενικά χωρίς προκαταλήψεις και προδιαθέσεις.



Όλα τα αυτοκίνητα είναι εν δυνάμει επιλογές και δεν μας απασχολεί το παρελθόν και η παράδοση. Αναγκαστικά συμβιβαζόμαστε με μερικές ποιότητες και απορρίπτουμε αυτοκίνητα που έχουν κάτι καλύτερο να προσφέρουν σε κάποιον τομέα (λόγω κόστους). Η συγκεκριμένη νοοτροπία αποτελεί το μοναδικό τρόπο ώστε να επιλέξουμε λογικά και διεξοδικά το σωστό αυτοκίνητο στο οικονομικό επίπεδο που μπορούμε να αντέξουμε. Εάν επιλέξουμε με αυτό το σκεπτικό, πιθανότατα θα έχουμε στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας με το βέλτιστο τρόπο, δεδομένης της οικονομικής δυνατότητάς μας.



Αυτός ο αγοραστής βλέπει το αυτοκίνητο ως ένα εργαλείο που σκοπό έχει να τον εξυπηρετεί στις καθημερινές μεταφορικές του ανάγκες οικονομικά και αποδοτικά.




Ο αισθηματίας

Άλλοι επιλέγουν με βάση το συναίσθημα. Είτε είναι άνθρωποι που ακόμα πιστεύουν στον έρωτα με πρώτη ματιά, είτε είναι άνθρωποι αρχών. Είναι χωρισμένοι σε φατρίες. Έχουν μία αδυναμία σε συγκεκριμένους κατασκευαστές ή σε συγκεκριμένους τύπους αυτοκινήτων και άλλοι σε συγκεκριμένες χώρες και μπλοκ κατασκευαστών.



Η εμμονή τους είναι τόσο μονοδιάστατη ώστε ενσωματώνουν στο αυτοκίνητο την ιδέα της δογματικής υπεροχής, η οποία απλώς δεν έχει επιχειρήματα. Είναι η αγάπη και η στοργή που αναπτύσσει κανείς από τις αναμνήσεις του, που δε θέλει να τις αποχωριστεί ποτέ. Η επιλογή τους είναι πάντοτε υποκειμενική και δεν βασίζεται σε τίποτε άλλο από την ανάγκη της αρμονικής συμβίωσης, με το όνειρο και την ιδέα.



Διατηρεί λοιπόν με την επιλογή του το ανάλαφρο συναίσθημα της λατρείας, για τα ελαττώματα και τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου, και επιβεβαιώνει στην επιλογή του την σταθερότητά του, μακριά από κάθε προδοσία, στην ιερή ψυχή της αυτοκινητιστικής του πίστης.




Ο φιλόδοξος

Μετά μπορούμε απλώς να επιλέξουμε με σκοπό ικανοποιήσουμε τις ορμές μας και τις πρωταρχικές ανάγκες. Επειδή πιστεύουμε ότι ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι υλιστικός, και αυτοπροβάλλεται ως τέτοιος, τότε οι δυνατότητες που έχουμε για αυτοβελτίωση, ώστε να μπορέσουμε να γίνουμε ότι καλύτερο μπορούμε σε αυτόν, είναι και μέσω του καλύτερου δυνατού αυτοκινήτου.



Μπορούμε να επιλέξουμε ένα αυτοκίνητο που υπερέχει, είναι κομψό και τραβάει τα βλέμματα με καμιά τετραετία δόσεις παραπάνω. Να μπορούμε πιο εύκολα και χωρίς ντροπή να λέμε τι αυτοκίνητο έχουμε αλλά και να προβάλουμε τον εαυτό μας καλύτερα, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και τις προσωπικές μας επιδιώξεις. Με λίγα λόγια να τραβάμε πιο εύκολα τα βλέμματα των αβυσσαλέων και αδίστακτων γυναικών στα φανάρια.




Η επιλογή μας

Ο άντρας είναι ον σκληρό και δυνατό, με κρυφές αδυναμίες. Μπορεί να αντιμετωπίσει τα πάντα εκτός από τα συναισθήματά του. Είναι ατρόμητος, σκληρός, δυνατός αλλά μπορεί να καταβληθεί από τα ίδια του τα πάθη. Δύο πράγματα μπορούν να ισοπεδώσουν τον άντρα σήμερα, η λάθος επιλογή αυτοκινήτου και η λάθος γυναίκα.



Διότι ποιος ερωτευμένος άντρας δεν ονειρεύτηκε την αφή και το χρώμα του δέρματος, την αίσθηση της αγκαλιάς, τις θεϊκές αρμονικές καμπύλες, την υπόσχεση καυτών στιγμών πάθους, την λάμψη της κλάσης, την αξιοπιστία, την ομορφιά, την οικογένεια και την ιθαγένεια πριν μπει σε μία μόνιμη σχέση;



Οι φαντασιώσεις είναι μέσα στη φύση του ανθρώπου. Για αυτό πριν αποφασίσει ποια ερωμένη να επιλέξει πρέπει να σκεφτεί καλά, γιατί όταν βάζει το κλειδί του για να ξεκινήσει πρέπει να έχει τη μέγιστη ικανοποίηση και σιγουριά για την επιλογή του. Αλλά όπως γίνεται σε όλες τις περιπτώσεις στις οποίες κυριαρχεί το πάθος, οι επιλογές μας δε στηρίζονται σε καμία λογική αξία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα