Lewis the King
Glory days για τον Λιούις Χάμιλτον που παρά την πίεση του Ραΐκόνεν πήρε την νίκη στην Ουγγαρία
- 05 Αυγούστου 2007 16:40
Aπόλυτη διακαίωση για τον Λιούις Χάμιλτον που μετά τα όσα συνέβησαν εις βάρος του το Σαββατοκύριακο, κατάφερε να κατακτήσει την νίκη στο γκραν πρι της Ουγγαρίας δίνοντας “πληρωμένη” απάντηση.
Το παιδί θαύμα της McLaren δεν επηρεάστηκε απο τον πρέσινγκ του Κίμι Ραΐκόνεν καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα και με ώριμη οδήγηση πήρε την τρίτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα, αυξάνοντας κι’ άλλο την διαφορά απο τους υπόλοιπους διεκδικητές.
Δεύτερος τερμάτισε ο Φινλανδός της “σκουντερία” Κίμι Ραΐκόνεν, καθώς οι απέλπιδες προσπάθειες να περάσει τον Χάμιλτον, δεν απέδωσαν καρπούς και αρκέστηκε στους 8 πόντους που του έδωσε η δεύτερη θέση. Το πόντιουμ συμπλήρωσε ο Νικ Χάιντφιλντ με το μονοθέσιο της BMW, που με σταθερή οδήγηση κατάφερε να διατηρήσει χωρίς να πιεστεί ιδιαίτερα την τρίτη θέση.
Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο που μετά την απογοητευτική εκκίνηση όπου έχασε δύο θέσεις (απο 6ος έπεσε στην 8η θέση) κατάφερε να καλύψει το χαμένο έδαφος κερδίζοντας συνολικά τέσσερις θέσεις.
Πέμπτος είδε την καρό σημαία του τερματισμού ο Πολωνός πιλότος της BMW, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ενώ πολύ καλή επίδοση απο τον Ραλφ Σουμάχερ της Toyota που τερμάτισε στην έκτη θέση.
Έβδομος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ με την Williams, ενώ την βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσε ο Χέικι Κοβαλάινεν με το μονοθέσιο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Renault.
Η καλή μέρα (για Χάμιλτον) απο την εκκίνηση φάνηκε
Τα φώτα έσβησαν και ο Λιούις Χάμιλτον πραγματοποιώντας πολύ καλή εκκίνηση κατάφερε να διατηρήσει τον προβάδισμα της pole position παραμένοντας στην πρώτη θέση. Η κατάσταση δεν ήταν ανάλογη για τον Νικ Χάιντφιλντ που δεν ξεκίνησε καλά και έχασε την δεύτερη θέση απο τον Κίμι Ραΐκόνεν.
Άσχημη εκκίνηση έκανε και ο Φερνάντο Αλόνσο που απο τη δίψα του να πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις, απο έκτος κατέληξε όγδοος χωρίς βέβαια αυτό να κρατήσει για πολύ. Παρόμοια κατάσταση και για τον Βραζιλιάνο πιλότο της Ferrari Φελίπε Μάσα που δεν μπόρεσε να κλέψει κάποιες θέσεις και διατηρήθηκε αρκετά πίσω.
Αμετάβλητη η κατάσταση μέχρι και το τέλος
Όσο περνούσαν οι γύροι μετά την εκκίνηση, η διαφορά του Χάμιλτον με τον Ραΐκόνεν αυξανόταν, με τον Βρετανό ρούκι της McLaren να κάνει επίδειξη δύναμης αφήνοντας αρκετά πίσω τον Κίμι. Ίδια η κατάσταση μέχρι και το πρώτο πιτ στοπ όπου Χάμιλτον και Ραΐκόνεν μπήκαν στον ίδιο γύρο για ανεφοδιασμό (19ο γύρο) με τον Φινλαδό να πραγματοποιεί λίγο ταχύτερο pit stop χωρίς αυτό να αλλάζει τα δεδομένα.
Στον 26ο γύρο ο Ραΐκόνεν ξεκίνησε την αντεπίθεση του ρίχνοντας την διαφορά στο 1.1 δευτερόλεπτα κάτι που είχε να συμβεί απο τους πρώτους γύρους, όμως ο Λιούις Χάμιλτον δεν φάνηκε να προβληματίστηκε παρά το γεγονός πως ένιωθε την “καυτή ανάσά” του Κίμι.
Δύο γύρους αργότερα (28ο γύρο) η διαφορά έπεσε κάτω απο το δευτερόλεπτο και για αρκετή ώρα παρακολουθήσαμε μια δυνατή μάχη, με νικητή τον 22χρονο πιλότο της McLaren που με ώριμη οδήγηση και διατηρώντας την γραμμή του κατάφερε να αφήσει τον Ραΐκόνεν πίσω του.
Η στρατηγική τόσο του Χάμιλτον όσο και του Ραΐκόνεν ήταν ξεκάθαρη για δύο πιτ στοπ και ο πρώτος που μπήκε για ανεφοδιασμό ήταν ο 26χρονος Φινλανδός στον 46ο γύρο. Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Λιούις Χάμιλτον που προτίμησε να μείνει τέσσερις γύρους παραπάνω στην πίστα προκειμένου να αυξήσει την διαφορά (κάτι που πέτυχε εν τέλει) και στο 50ο γύρο μπήκε στα pit.
Η διαφορά που έχτισε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λιούις Χάμιλτον, μετά το δεύτερο pit stop ήταν αρκετή για να του δώσει την τρίτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα καθώς η τελευταία προσπάθεια για αντεπίθεση του Ραΐκόνεν δεν απέφερε καρπούς και το παιδί θαύμα της McLaren πανηγύρισε με την ψυχή του μια πανάξια νίκη στο γκραν πρι της Ουγγαρίας. Το μόνο που κατάφερε ο Ραΐκόνεν ήταν να πετύχει το ταχύτερο γύρο του αγώνα στο 70ο γύρο με χρόνο 1:20.047.
Η τελική κατατάξη του γκραν πρι της Ουγγαρίας
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1 | Λιούις Χάμιλτον | McLaren | 1:35:52.991 |
2 | Κίμι Ραΐκόνεν | Ferrari | +0.715 |
3 | Νικ Χάιντφιλντ | BMW | +43.129 |
4 | Φερνάντο Αλόνσο | McLaren | +44.858 |
5 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | BMW | +47.616 |
6 | Ραλφ Σουμάχερ | Toyota | +50.669 |
7 | Νίκο Ρόζμπεργκ | Williams | +59.139 |
8 | Χέικι Κοβαλάινεν | Renault | +1:08.104 |
9 | Μαρκ Γουέμπερ | Red Bull | +1:16.331 |
10 | Γιάρνο Τρούλι | Toyota | +1 γύρο |
11 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | Red Bull | +1 γύρο |
12 | Τζιανκάρλο Φισικέλα | Renault | +1 γύρο |
13 | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +1 γύρο |
14 | Άλεξ Βούρτζ | Williams | +1 γύρο |
15 | Τακούμα Σάτο | Super Aguri | +1 γύρο |
16 | Σεμπάστιαν Βέτελ | Toro Rosso | +1 γύρο |
17 | Άντριαν Σούτιλ | Spyker | +2 γύροι |
18 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | Honda | +2 γύροι |
19 | Βιταντόνιο Λιουίτζι | Toro Rosso | Εγκατέλειψαν |
20 | Άντονι Ντάβιντσον | Super Aguri | Εγκατέλειψαν |
21 | Τζέισον Μπάτον | Honda | Εγκατέλειψαν |
22 | Σακόν Γιαμαμότο | Spyker | Εγκατέλειψαν |
Η βαθμολογία των οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Λιούις Χάμιλτον | 80 |
2 | Φερνάντο Αλόνσο | 73 |
3 | Κίμι Ραΐκόνεν | 60 |
4 | Φελίπε Μάσα | 59 |
5 | Νικ Χάιντφιλντ | 42 |
6 | Ρόμπερτ Κούμπιτσα | 28 |
7 | Τζιανκάρλο Φισικέλα | 17 |
8 | Χέικι Κοβαλάινεν | 16 |
9 | Άλεξ Βούρτζ | 13 |
10 | Μαρκ Γουέμπερ | 8 |
11 | Ντέιβιντ Κούλθαρντ | 8 |
12 | Γιάρνο Τρούλι | 7 |
13 | Νίκο Ρόζμπεργκ | 7 |
14 | Ραλφ Σουμάχερ | 5 |
15 | Τακούμα Σάτο | 4 |
16 | Τζέισον Μπάτον | 1 |
17 | Σεμπάστιαν Βέτελ | 1 |
18 | Ρούμπενς Μπαρικέλο | 0 |
19 | Βιταντόνιο Λιουίτζι | 0 |
20 | Άντονι Ντάβιντσον | 0 |
21 | Άντριαν Σούτιλ | 0 |
22 | Σκοτ Σπιντ | 0 |
23 | Κρίστιαν Άλμπερς | 0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών
ΘΕΣΗ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | McLaren-Mercedes* | 138 |
2 | Scuderia Ferrari | 119 |
3 | BMW-Sauber | 71 |
4 | Renault | 33 |
5 | Williams | 20 |
6 | Red Bull | 16 |
7 | Toyota | 12 |
8 | Super Aguri | 4 |
9 | Honda | 1 |
10 | Toro Rosso | 0 |
11 | Spyker | 0 |
* Η ΜcLaren δεν βαθμολογήθηκε στον αγώνα της Ουγγαρίας ύστερα απο τιμωρία. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η έφεση που έχει κάνει η εταιρία της McLaren, η βαθμολογία αλλάζει.