Mazda CX-7

Mazda CX-7
mazdcx7pic11907s

Στο AUTO 24 οδηγούμε την SUV πρόταση της Mazda, το νέο CX-7 με τους 260 ίππους (video)

Η αλήθεια είναι ότι περίμενα αρκετό καιρό για να οδηγήσω το συγκεκριμένο μοντέλο, καθώς ήδη κυκλοφορεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στις Η.Π.Α. και οι κριτικές που έχει πάρει είναι αρκετά καλές.



Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το CX-7 όπως μας είπαν και οι άνθρωποι της εταιρείας, δε θεωρείται απόγονος του Tribute, όπως οι περισσότεροι υποθέταμε! Και αυτό γιατί έχει υιοθετήσει νέα χαρακτηριστικά που σε καμία περίπτωση δε θυμίζουν τη φιλοσοφία του προηγούμενου τετρακίνητου μοντέλου!



Για την ακρίβεια είναι μεγαλύτερη η συγγένεια του με το Mazda6 MPS, με το οποίο εκτός από τον ίδιο κινητήρα (2.3 lt Turbo) μοιράζονται και μερικά τμήματα από το ίδιο πλαίσιο.




SUV – Sports Car



Οπότε στην ουσία μιλάμε για ένα SUV με καμπίνα που πλησιάζει στην εξωτερική σχεδίαση με αυτή του sedan (μικρότερο συνολικό ύψος), αλλά με ελάχιστη μείωση της απόστασης από το έδαφος για να μπορεί να κρατά τα θετικά της SUV φύσης του. Έτσι, έχουμε άλλο ένα μοντέλο σε αυτή την κατηγορία που δημιουργείται ανάμεσα στα crossover και τα κλασσικά SUV!




Το «Γεράκι Της Πόλης» (Metropolitan Hawk)



Σχεδιαστής του CX-7 είναι ο ίδιος άνθρωπος που πριν από κάποια χρόνια είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο RX-Evolve, δηλαδή τον προπομπό του RX-8. Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι τυχαία το φουσκωμένα φτερά και η λεία επιθετική πρόσοψη του νέου SUV.



Ο ίδιος άνθρωπος ονόμασε το CX-7 «Γεράκι Της Πόλης» γιατί η νέα τάση δείχνει ότι τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσα στις πόλεις παρά σε εκτός δρόμου καταστάσεις. Με άλλα λόγια περισσότερες φορές θα δεις SUV να καβαλάνε πεζοδρόμια παρά κάποιο βράχο, εξού και ο παραπάνω χαρακτηρισμός!




Πρώτη επαφή



Μπαίνοντας για πρώτη φορά στην καμπίνα της πλήρους έκδοσης του CX-7 Grand Touring (€ 40.490), η εντύπωση που μου άφησε ήταν αρκετά θετική. Τα δερμάτινα καθίσματα ήταν μαλακά και άνετα για ταξίδι (με λιγότερο σπορ καταβολές στην πλευρική στήριξη), ενώ για την κεντρική κονσόλα έχει ακολουθηθεί η ίδια εργονομική λογική που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.



Παρόλο που τα περισσότερα πλαστικά μέρη δεν έχουν αφρώδη αίσθηση, είναι πολύ καλά συναρμολογημένα, γεγονός που μας επισήμαναν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Mazda, κάνοντας μας μια εκτενή αναφορά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τον ποιοτικό έλεγχο που διεξάγει η εταιρεία στη γραμμή παραγωγής που βρίσκεται στην Ιαπωνία.



Οι χώροι εμπρός και πίσω θα ικανοποιήσουν και τις πιο απαιτητικές οικογένειες, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση είναι 455 λίτρα (με πεσμένα φτάνει μέχρι και τα 1348 λτ)!!




Δε λασπώνει!!!



Ναι καλά διαβάσατε, με το νέο CX-7 δεν πρόκειται να δείτε τις κλασσικές χωμάτινες στάμπες στα μπατζάκια του παντελονιού σας! Η ειδική σχεδίαση του νέου σπόιλερ, φτάνει μέχρι αρκετά χαμηλά, αποτρέποντας κατά αυτό τον τρόπο στις λάσπες να εισχωρήσουν στο εσωτερικό της πόρτας.




Οδηγώντας το CX-7



Από τη Mazda είχε χαραχθεί μια διαδρομή 300 περίπου χιλιομέτρων στην οποία συμπεριλαμβανόταν και ένα χωμάτινο τμήμα. Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί ακολουθώντας το εθνικό οδικό δίκτυο Ηρακλείου Ρεθύμνου. Το αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση παρά την απόσταση του από το έδαφος δεν έδειχνε να ζορίζεται ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες.



Η επιλεκτική τετρακίνηση εμπλέκει τους πίσω τροχούς μέσω ενός μαγνητικού συμπλέκτη στον πίσω άξονα, συνεπικουρούμενη πάντα από το δεύτερο μικρό υδρόψυκτο διαφορικό (PTO) που βρίσκεται στην αρχή του εγκάρσιου άξονα (μετάδοσης ισχύος) που μεταφέρει την κίνηση πίσω. Τις περισσότερες φορές ειδικά στα ασφάλτινα κομμάτια η κίνηση στους πίσω τροχούς κάνει την εμφάνιση της μόνο στις κλειστές καμπές.



Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι αρκετά άνετη στο ταξίδι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για να υποστηρίξει τις ανάγκες των 260 ίππων που βρίσκονται κάτω από το καπό. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, αλλά κάπως θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και το σπορ κράτημα στο δρόμο.




Αριστερή λωρίδα



Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα δε θα ικανοποιηθεί κάποιος από τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Ο MZR 2.3 DISI Turbo κινητήρας αποδίδει 260 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 380 Nm. Με άλλα λόγια η ανταπόκριση του γκαζιού είναι αρκετά άμεση παρά το αυξημένο βάρος που καλείται πλέον να «σπρώξει» ο συγκεκριμένος κινητήρας. Και για να πούμε τα νούμερα που σας ενδιαφέρουν τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 8 δευτερόλεπτα και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 225 χλμ.




Κάνε κλικ




DSC Games



Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα γρήγορα μοντέλα της Mazda το σύστημα ελέγχου DSC δεν απενεργοποιείται στο CX-7. Μόνο το Traction Control απενεργοποιείται και αυτό για τα πρώτα 30 χιλιόμετρα, ώστε να μπορέσει να ξεκολλήσει από κάποιο αμμώδες κομμάτι. Το DSC λειτουργεί σε τέτοιο βαθμό που όπως είπαν και οι άνθρωποι της Mazda στην παρουσίαση, δεν πρόκειται να «γυρίσει» το αυτοκίνητο ακόμη και εάν τραβήξεις χειρόφρενο!



Αυτό φάνηκε και στην πράξη (όχι δεν τράβηξα χειρόφρενο), αλλά στους κλειστούς επαρχιακούς δρόμους της Κρήτης ακολουθώντας έναν σβέλτο ρυθμό, εκεί που νόμιζα ότι θα έκανε την εμφάνιση της η υπερστροφή, το DSC έκανε όλη τη δουλειά πριν από μένα για μένα, κρατώντας μια σταθερή τροχιά.



Θετική ήταν εντύπωση που απεκόμισα όταν βρεθήκαμε στο τραχύ χωμάτινο κομμάτι, βλέποντας το CX-7 να αντεπεξέρχεται θαυμάσια, παρόλο που φορούσε ασφάλτινα ελαστικά διάστασης 235/60 στις 18άρες ζάντες αλουμινίου.



Το ίδιο μπορώ να πω και για το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ουσιαστικά διαφέρει μόνο στην πρώτη σχέση (πιο κοντή) από το αντίστοιχο του 6 MPS. Επίσης, η θέση του λεβιέ είναι ειδικά τοποθετημένη ώστε να κουμπώνει κατευθείαν στη δεξιά παλάμη, όπως σε κάθε σπορ μοντέλο που σέβεται τον τίτλο του!



Όσον αφορά στα φρένα, με τις νέες δαγκάνες δύο εμβόλων τα οποία είναι τοποθετημένα από τη μια πλευρά κάθε δαγκάνας, δεν έδειξαν κάποια σημάδια κόπωσης, παρά τα απαιτητικά και γρήγορα χιλιόμετρα που διένυσα με το CX-7.




Πωλήσεις



Μέχρι στιγμής έχουν ήδη προπωληθεί στη χώρα μας κάτι παραπάνω από 100 μοντέλα. Η Mazda υπολογίζει ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2007 θα έχουν πωληθεί 250 με 300 μοντέλα. Το CX-7 με τους 260 ίππους και την αρχική τιμή 36.490 ευρώ, ουσιαστικά δεν έχει άμεσο αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία. Προς το παρόν δεν έχει ακουστεί κάποια πληροφορία για μικρότερο κινητήρα, ενώ του χρόνου θα καταφθάσει και κάποιος κινητήρας πετρελαίου.




Εκδόσεις



Υπάρχουν δύο εκδόσεις εξοπλισμού, η Touring και η Grand Touring.




Mazda CX-7 Touring – Τιμή € 36.490



– Κινητήρας 2.3 λίτρων με 4 κυλίνδρους, 16v DISI turbo

– Μέγιστη ισχύς – 260 ίπποι (191kW) στις 5,500 σ.α.λ.

– Μέγιστη ροπή – 380Nm στις 3,000 σ.α.λ.

– Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

– Ενεργό Σύστημα Κατανομής Ροπής – 4WD (Αυτόματη Τετρακίνηση)

– Αυτόματος Κλιματισμός

– ABS με EBA & EBD

– Δυναμικός Έλεγχος Ευστάθειας (DSC)

– Traction Control (TCS)

– Υπολογιστής Ταξιδιού (Trip computer)

– Cruise Control

– Μπροστινοί Αερόσακοι SRS (οδηγού & συνοδηγού)

– Πλαϊνοί Αερόσακοι SRS (εμπρός)

– Αερόσακοι οροφής (τύπου κουρτίνας)

– Ηχοσύστημα AM/FM με 4 ηχεία

– CD Player με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων τύπου MP3

– Τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος

– Δερμάτινη επένδυση τιμονιού & επιλογέα ταχυτήτων

– Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

– Εργοστασιακός Συναγερμός

– Ηλεκτρικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος

– Ηλεκτρικά παράθυρα με λειτουργία ‘one-touch’

– Προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος

– Αεροτομή οροφής

– Ζάντες αλουμινίου 18” με ελαστικά διαστάσεων 235/60




Mazda CX-7 Grand Touring – Τιμή € 40.490



Επιπλέον από την έκδοση Touring:



– Δερμάτινα καθίσματα

– Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού

– Θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού

– Σκουρόχρωμα πίσω τζάμια

– Χρωμιομένα εξωτερικά χερούλια

– Φώτα Xenon & Προβολείς ομίχλης

– Αισθητήρες ενεργοποίησης φώτων & καθαριστήρων

– Σύστημα «έξυπνης» εκκίνησης & εισόδου με κάρτα (Smart start)

– Προηγμένο ηχοσύστημα Bose Centerpoint Surround Sound με 9 ηχεία και 6 CD changer




Επιπλέον



Ηλεκτρική Ηλιοροφή €1,500

Μεταλλικό Χρώμα € 650




Service



Πρώτη προγραμματισμένη συντήρηση στα 5,000 χιλ.

Δεύτερη προγραμματισμένη συντήρηση στα 15,000 χιλ.

Όλες οι υπόλοιπες προγραμματισμένες συντηρήσεις κάθε 15,000 χιλ. ή ένα έτος

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα