Mini Cooper Crash Test

Mini Cooper Crash Test
minicrash23407small

Το νέο Mini Cooper βαθμολογήθηκε με Πέντε Αστέρια στο θεσμό Euro NCAP Crash Test

Στο Euro NCAP Crash Test, το νέο Mini Cooper συμπεριφέρθηκε υποδειγματικά, τόσο σε μετωπικές όσο και σε πλευρικές συγκρούσεις με άλλο όχημα ή κολόνα, ενώ ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών του νέου Mini Cooper υπολογίστηκε πολύ μικρός σε όλες τις περιπτώσεις.




Βαθμολογία



Οι δοκιμαστές έδωσαν στο νέο Mini Cooper 13 βαθμούς με άριστα το 16, για τα χαρακτηριστικά παραμόρφωσης του αυτοκινήτου σε μία μετωπική σύγκρουση, και 16 με άριστα το18 στην πλευρική σύγκρουση με άλλο όχημα ή κολόνα (εκλαμβάνονται και οι δύο σαν μία κατηγορία). Η ασφάλεια παιδιών στο νέο Mini Cooper βαθμολογήθηκε πάνω από το μέσο όρο, κάτι που ομοίως θεωρείται υποδειγματικό.



Αυτή η έξοχη συνολική απόδοση οφείλεται στην άριστη φιλοσοφία σφαιρικής ασφάλειας του Mini, που ξεκινά από τη δομή του αμαξώματος με τις προσεκτικά μελετημένες ζώνες παραμόρφωσης και τον εξαιρετικά άκαμπτο κλωβό επιβατών και φτάνει μέχρι τα συστήματα συγκράτησης επιβατών που ελέγχονται από ηλεκτρονικές μονάδες.




Αερόσακοι και ζώνες ασφαλείας

Όπως όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις Mini νέας γενιάς, το νέο Mini Cooper προσφέρεται στάνταρ με έξι αερόσακους, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και στα τέσσερα καθίσματα, και συστήματα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISOFIX πίσω.



Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός προστατεύονται από εμπρόσθιους και πλευρικούς αερόσακους. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι ενσωματωμένοι στα πλαϊνά μαξιλάρια των εμπρός καθισμάτων και προσφέρουν αποτελεσματικά το θώρακα από τραυματισμό.



Οι XL μεγέθους αερόσακοι τύπου κουρτίνας που διογκώνονται από την επένδυση οροφής, όποτε είναι απαραίτητο, παρέχουν στους εμπρός και πίσω επιβάτες προστασία από τραυματισμό της κεφαλής. Οι ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων, τέλος, εφοδιάζονται επιπρόσθετα με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου.



Αυτά τα ενεργά στοιχεία συγκράτησης (προεντατήρες ζωνών, αερόσακοι) ελέγχονται από ένα κεντρικό ηλεκτρικό σύστημα ασφαλείας. Η κατεύθυνση και η σφοδρότητα μιας σύγκρουσης καθορίζονται από αισθητήρες σύγκρουσης που βρίσκονται στις κολόνες Β και σε ένα κεντρικό σημείο στο πάτωμα του αυτοκινήτου: τα δεδομένα που λαμβάνονται με αυτό τον τρόπο, εξυπηρετούν σε κάθε περίπτωση για την ενεργοποίηση του κατάλληλου συστήματος συγκράτησης και ασφάλειας, με βέλτιστη αποτελεσματικότητα, ανάλογα με τις συνθήκες της συγκεκριμένης σύγκρουσης.



Το νέο Mini εφοδιάζεται επίσης με ενδεικτικές λυχνίες ζωνών ασφαλείας για όλα τα καθίσματα, που δηλώνουν κατά πόσον οι ζώνες είναι δεμένες. Ένα ακόμα οπτικό σήμα ενεργοποιείται, μόλις ο αερόσακος του συνοδηγού έχει απενεργοποιηθεί, για παράδειγμα, σε περίπτωση που έχει τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα ασφαλείας μπροστά, δίπλα στον οδηγό.




Euro NCAP Crash Test

Κερδίζοντας την βέλτιστη βαθμολογία των πέντε αστεριών στο Euro NCAP Crash Test, το νέο Mini Cooper για μία ακόμα φορά επιβεβαιώνει το υψηλό πρότυπο ασφάλειας που χαρακτηρίζει την εξέλιξη των οχημάτων του BMW Group.



Η διαδικασία δοκιμών NCAP (New Car Assessment Programme) θεωρείται ένα από τα πιο απαιτητικά προγράμματα του είδους, στο οποίο υποβάλλονται τα καινούργια αυτοκίνητα από όλο τον κόσμο. Το Euro NCAP Test αναγνωρίζεται ως σημείο αναφοράς για την ασφάλεια στις συγκρούσεις σε όλη την Ευρώπη, από κυβερνήσεις, λέσχες αυτοκινήτου και οργανισμούς προστασίας καταναλωτών. Crash Tests, εφάμιλλα του NCAP πραγματοποιούνται σε ΗΠΑ και Ιαπωνία.



Τα σημαντικότερα κριτήρια του Euro NCAP Crash Test είναι η μετωπική και πλευρική σύγκρουση, υπό ειδικά διαμορφωμένες συνθήκες. Στη λεγόμενη μετωπική έκκεντρη (offset) σύγκρουση, το όχημα προσκρούει σε μία παραμορφούμενη μπαριέρα με ταχύτητα 64 km/h, με 40% επικάλυψη.



Κάτω από τέτοιες συνθήκες, οι δυνάμεις κρούσης ενεργούν μόνο σε τμήμα της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου, ενώ η ενέργεια κρούσης πρέπει να διαχέεται και να απορροφάται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση από όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.




Μετωπική και πλευρική σύγκρουση

Το νέο Mini επιτυγχάνει με ακρίβεια αυτό το αποτέλεσμα, εκτρέποντας και απορροφώντας τις δυνάμεις που επενεργούν στο αυτοκίνητο κατά μήκος προκαθορισμένων διαδρομών.



Για να γίνει κάτι τέτοιο εφικτό, οι δομές που φέρουν τα φορτία, στο πάτωμα, τα πλαϊνά τοιχώματα, το τορπέτο, το εμπρός τμήμα, το πίσω τμήμα και την οροφή, καθώς και οι διαστάσεις και θέσεις των στοιχείων παραμόρφωσης (crash boxes) του αυτοκινήτου, έχουν συντονιστεί με ακρίβεια και εναρμονιστεί σαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα.



Ο σημαντικότερος στόχος κατά τη δημιουργία αυτής της διάταξης, είναι η διατήρηση της ακεραιότητας του σχήματος και των διαστάσεων του κλωβού επιβατών, ως χώρου επιβίωσης σε μία σοβαρή σύγκρουση.



Το ίδιο ισχύει και για τις απαιτήσεις μιας πλευρικής σύγκρουσης που εξομοιώνεται στο Euro NCAP Crash Test με πρόσκρουση σε παραμορφούμενη μπαριέρα, με ταχύτητα 50 km/h.



Σαν πρόσθετο σενάριο σύγκρουσης, αυτό το ειδικό τεστ περιλαμβάνει μία πλευρική πρόσκρουση του αυτοκινήτου πάνω σε ατσάλινη κολόνα με ταχύτητα 29 km/h, με την κολόνα διαμέτρου 25 εκατοστών να φτάνει μέχρι το ύψος του κέντρου της κεφαλής των επιβατών.



Και πάλι, το νέο Mini Cooper αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση με υποδειγματικά αποτελέσματα, όσον αφορά την παραμόρφωση και τον ελάχιστο κίνδυνο τραυματισμού.




Ενεργητική ασφάλεια

Για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην ενεργητική ασφάλεια από την αρχή της εξέλιξης του νέου Mini, πέρα από την παθητική ασφάλεια.



Το πολύ αποδοτικό σύστημα πέδησης που περιλαμβάνει ABS, Brake Assistant, Cornering Brake Control (CBC) – Έλεγχο Φρεναρίσματος στις Στροφές, και Electronic Brake Force Distribution (EBFD) – Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης, στο νέο Mini Cooper συμπληρώνεται προαιρετικά από ένα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ενεργοποιείται κατά βούληση (ASC+T) και Σύστημα Ελέγχου Δυναμικής Ευστάθειας – Dynamic Stability Control (DSC) με υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα – uphill start-off assistance.




Δείκτης Βλάβης Ελαστικών

Όλες οι εκδόσεις του νέου Mini εφοδιάζονται περαιτέρω με Δείκτη Βλάβης Ελαστικών – Tyre Defect Indicator που μετρά συνεχώς την πίεση του ελαστικού συγκρίνοντας την ταχύτητα των τροχών του αυτοκινήτου.



Στη συνέχεια, ο οδηγός προειδοποιείται αυτόματα με ένα οπτικό σήμα, μόλις η πίεση του αέρα σε ένα συγκεκριμένο ελαστικό αποκλίνει από την κανονική, περισσότερο από 30%, επομένως ενημερώνεται έγκαιρα για οποιαδήποτε ξαφνική, υπερβολική απώλεια πίεσης. Αυτό, όπως είναι φυσικό, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος λόγω κλαταρισμένου ή ελαττωματικού ελαστικού.



Όλες οι εκδόσεις του νέου Mini διατίθεται προαιρετικά με ένα ακόμα στοιχείο που αναβαθμίζει τον τομέα της ασφάλειας: πρόκειται για τα ελαστικά runflat, τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει το ταξίδι με πλήρως κλαταρισμένο ελαστικό. Αυτά προσφέρονται στάνταρ στο Mini Cooper S.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα