MINI E

MINI E
MINI E

Το νέο ηλεκτροκίνητο ΜΙΝΙ θα προσφέρει οδηγική απόλαυση με μηδενικές εκπομπές ρύπων

Το MINI E θα αντλεί ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 hp) που θα τροφοδοτείται από μία υψηλής απόδοσης επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου, μεταφέροντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς μέσω ελικοειδούς κιβωτίου ενός σταδίου, αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.



Ειδικά εξελιγμένη για χρήση σε αυτοκίνητο, η τεχνολογία της μπαταρίας θα παρέχει αυτονομία περίπου 200 χλμ. Το ΜΙΝΙ Ε, αρχικά, θα διατίθεται σε επιλεγμένους ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες, στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος στις πολιτείες California, Νέας Υόρκης και New Jersey. Το ΜΙΝΙ Ε θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles στις 19 και 20 Νοεμβρίου, 2008.



Ο ηλεκτροκινητήρας του ΜΙΝΙ Ε παράγει μέγιστη ροπή 220 Nm, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,5 δεύτερα και χωρίς καμία διακοπή ροής ισχύος. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 152 km/h. Με σύστημα ανάρτησης προσαρμοσμένο στην κατανομή βάρους του, το ΜΙΝΙ Ε προβάλλει την παροιμιώδη ευελιξία και την έξοχη οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της μάρκας.








Βγάζοντας στο δρόμο περίπου 500 αυτοκίνητα, υπό πραγματικές, καθημερινές οδικές συνθήκες θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μια ευρέως φάσματος, ρεαλιστική εμπειρία. Το BMW Group στοχεύει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μεσοπρόθεσμα. Η εξέλιξη καινοτομικών τεχνολογιών για κινητικότητα (Mobility) σε προάστια μεγαλουπόλεων στο πλαίσιο του “project i” έχει παρόμοιο θέμα, καθώς στοχεύει επίσης στην αξιοποίηση ενός πλήρως ηλεκτρικού συστήματος παραγωγής ισχύος.




Η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας: τεχνολογία αιχμής μπαταριών ιόντων λιθίου που εξελίχθηκαν ειδικά για χρήση στο ΜΙΝΙ

Βασισμένο στο τρέχον MINI, το αυτοκίνητο θα διατίθεται αρχικά σαν διθέσιο. Ο χώρος που προορίζεται για τους πίσω επιβάτες στο μοντέλο παραγωγής, χρησιμοποιείται για τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Στο ΜΙΝΙ μηδενικών εκπομπών ρύπων, η μονάδα της μπαταρίας συνδυάζει την υψηλή ισχύ με την άφθονη χωρητικότητα και ένα μικρό μέγεθος για αναλογίες κιλών/ίππο πρωτοφανείς σ’ αυτό το πεδίο εφαρμογής μέχρι τώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου θα έχει μέγιστη χωρητικότητα 35 κιλοβατώρες (kWh) και θα τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με συνεχές ρεύμα υπό ονομαστική τάση 380 volt. Η επαναφορτιζόμενη μπαταρία αποτελείται από 5088 κυψέλες ομαδοποιημένες σε 48 μονάδες.



Οι μπαταρίες αυτές συσκευάζονται σε τρεις μονάδες και είναι διατεταγμένες χωρίς να καταλαμβάνουν πολύ χώρο στο εσωτερικό του ΜΙΝΙ Ε. Τα κύρια εξαρτήματα της μονάδας αποθήκευσης ενέργειας βασίζονται στην τεχνολογική αρχή που έχει δοκιμαστεί στην πράξη για τη φόρτιση κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ΜΙΝΙ Ε μπορεί να συνδεθεί σε όλες τις στάνταρ πρίζες παροχής ρεύματος. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από την τάση και την ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος που ρέει στο δίκτυο.



Στην Αμερική, οι χρήστες μπορούν να επαναφορτίσουν μία μπαταρία που έχει αδειάσει τελείως σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρολογικό πίνακα (wallbox) που θα προσφέρεται στάνταρ με όλα τα ΜΙΝΙ Ε. To wallbox θα τοποθετείται στο γκαράζ του πελάτη, θα επιτρέπει υψηλότερη ένταση ρεύματος και επομένως θα προσφέρει εξαιρετικά σύντομους χρόνους φόρτισης – πλήρης επαναφόρτιση σε δυόμισι ώρες μόνο.




Λειτουργία μέσω ηλεκτρισμού: αξιόπιστα, προσιτά και χωρίς εκπομπές ρύπων

Μία πλήρης επαναφόρτιση απαιτεί μάξιμουμ 28 κιλοβατώρες ηλεκτρισμού από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού. Ανάλογα με την αυτονομία του αυτοκινήτου, μία κιλοβατώρα μεταφράζεται σε 4,4 μίλια. Εκτός από το πλεονέκτημα των μηδενικών εκπομπών ρύπων, το ΜΙΝΙ Ε προσφέρει σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που αντλεί ισχύ από συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.








Η μπαταρία βαρέως τύπου προσφέρει την ισχύ της σε έναν ηλεκτροκινητήρα, που τη μετατρέπει σε εκπληκτική ευελιξία. Τοποθετημένος εγκάρσια κάτω από το καπό του ΜΙΝΙ Ε, απελευθερώνει όλη την ισχύ του από στάση. Σ’ αυτό οφείλεται η εντυπωσιακή ικανότητα εκκίνησης του αυτοκινήτου. Στην οδηγική εμπειρία του ΜΙΝΙ Ε συντελεί η δυναμική του ικανότητα επιβράδυνσης, που επίσης συνδέεται άμεσα με το πεντάλ του γκαζιού. Μόλις ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ισχύς πέδησης, και η ισχύς που ανακτάται από την κινητική ενέργεια να επιστρέφει στη μπαταρία.



Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά άνετη οδήγηση – κυρίως στις μεσαίες ταχύτητες με συχνές αλλά αισθητές χιλιομετρικές διαφορές (δηλαδή όχι πολύ σύντομα φρεναρίσματα). Σε συνθήκες πόλης, περίπου το 75% της επιβράδυνσης μπορεί να γίνει χωρίς τα φρένα. Η ουσιαστική χρήση αυτής της δυνατότητας ανάκτησης ενέργειας επεκτείνει την αυτονομία του αυτοκινήτου μέχρι 20%.




Νέα εμφάνιση

Τα 1.465 κιλά MINI E κατανέμονται ομοιόμορφα στους 4 τροχούς του. Οι ελάχιστες τροποποιήσεις που έγιναν στην ανάρτηση διασφαλίζουν ασφαλή συμπεριφορά σε όλες τις περιπτώσεις. Το σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Ευστάθειας (DSC) έχει προσαρμοστεί στα συγκεκριμένα φορτία ανά τροχό του μοντέλου.



Το σύστημα φρένων του MINI E συνοδεύεται από μία νέα ηλεκτρική αντλία υποπίεσης. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση – Electrical Power Assisted Steering (EPS) είναι το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται στα MINI μαζικής παραγωγής. Η υποβοήθηση πέδησης και διεύθυνσης προσαρμόζονται στις οδηγικές συνθήκες, και επομένως είναι εξαιρετικά αποδοτικές. Ακόμα και ο ηλεκτρικός συμπιεστής του κλιματιστικού λειτουργεί μόνον όταν θέλει ο οδηγός ή όταν κρίνεται απαραίτητο.



Με την πρώτη ματιά, το ΜΙΝΙ Ε φέρει τα στοιχεία της ταυτότητας της μάρκας. Ωστόσο, η σχεδίασή του φέρει επιπρόσθετα κάποια στοιχεία τα οποία τονίζουν την επαναστατική φιλοσοφία λειτουργίας του. Όλες οι μονάδες του πιλοτικού προγράμματος θα βάφονται στην ίδια απόχρωση και θα φέρουν το σειριακό αριθμό παραγωγής στα εμπρός φτερά τους.








Το αμάξωμα του ΜΙΝΙ Ε βάφεται σε έναν αποκλειστικό συνδυασμό μεταλλικής απόχρωσης Dark Silver σε όλα τα πάνελ πλην της οροφής, η οποία είναι βαμμένη σε Pure Silver. Αυτό που ξεχωρίζει το ΜΙΝΙ μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο λογότυπο σε Interchange Yellow, που απεικονίζει μία τυποποιημένη πρίζα ρεύματος σε σχήμα “Ε”, με ασημί φόντο.



Το λογότυπο τοποθετείται στην οροφή, σε μικρότερες διαστάσεις μπροστά και πίσω, στο καπάκι του φορτιστή, στην επένδυση του ταμπλό, και – σε συνδυασμό με το λογότυπο ΜΙΝΙ – στην κολόνα της πόρτας σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή. Το χρώμα του περιγράμματος της οροφής, των υποδοχών των καθρεπτών, των στυλιστικών στοιχείων του εσωτερικού και των ραφών των καθισμάτων θα ταιριάζουν και με τους κίτρινους τόνους του λογότυπου.



Επιπλέον, το κεντρικό όργανο και ο δείκτης της φόρτισης της μπαταρίας πίσω από το τιμόνι του ΜΙΝΙ Ε, που αντικαθιστά το στροφόμετρο ΜΙΝΙ, έχει κίτρινους χαρακτήρες σε σκούρο γκρι φόντο. Η φόρτιση της μπαταρίας απεικονίζεται σε ποσοστιαία νούμερα. Ο κεντρικός δείκτης περιλαμβάνει μία ένδειξη LED που απεικονίζει την κατανάλωση ισχύος σε κόκκινο και την ανάκτηση ισχύος σε πράσινο.




Ειδικός σταθμός φόρτισης και πλήρες service για όλα τα ΜΙΝΙ Ε

Τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν χέρια βάσει μιας μονοετούς μίσθωσης με δυνατότητα επέκτασης. Οι μηνιαίες δόσεις μίσθωσης θα καλύπτουν την όποια απαιτούμενη τεχνική υποστήριξη, συμπεριλαμβανόμενης όλης της απαραίτητης συντήρησης και της αντικατάστασης των φθαρμένων εξαρτημάτων. Στο τέλος της μίσθωσης, όλα τα οχήματα που ανήκουν στο πρόγραμμα θα επιστραφούν στο στόλο μηχανολογικών δοκιμών του BMW Group, όπου θα υποβληθούν σε συγκριτικά τεστ.








Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ΜΙΝΙ Ε μπορεί να φορτίζεται μέσω του wallbox που θα προσφέρεται στάνταρ στους πελάτες ΜΙΝΙ. Μόνο κλειστά γκαράζ (που κλειδώνουν) ή αντίστοιχα κτίρια θεωρούνται επαρκή ως “βάσεις φόρτισης” για το MINI E.




Συντήρηση από έμπειρους ειδικούς

Η τεχνολογία υψηλής τάσης του συστήματος κίνησης απαιτεί εργασίες συντήρησης από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, με τη χρήση ειδικών εργαλείων που δεν περιλαμβάνονται στις στάνταρ εργαλειοθήκες των Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών ΜΙΝΙ.



Λόγω αυτού, θα οργανωθεί μία βάση τεχνικής υποστήριξης και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, επανδρωμένη με μηχανικούς service που είναι ειδικά εκπαιδευμένοι για να εκτελούν εργασίες συντήρησης και επισκευές στα ηλεκτρικά εξαρτήματα του ΜΙΝΙ Ε.



Σε περίπτωση βλάβης στα εξαρτήματα κίνησης, οι ειδικοί αυτοί θα παρέχουν επαγγελματική υποστήριξη στον τοπικό έμπορο ΜΙΝΙ ή στο ειδικά εξοπλισμένο συνεργείο της βάσης τεχνικής υποστήριξης. Τεχνικοί έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν μετά από περίπου 5.000 χιλιόμετρα και τουλάχιστον μετά από έξι μήνες.

Παραγωγή σε Οξφόρδη και Μόναχο.








Το MINI E έχει ήδη περάσει από σημαντικές φάσεις προϊοντικής εξέλιξης για οχήματα μαζικής παραγωγής και έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμα crash tests όλο αυτό το διάστημα. Τα θέματα που διερευνήθηκαν, πέραν της προστασίας των επιβατών, ήταν οι επιπτώσεις των δυνάμεων σύγκρουσης στη μπαταρία ιόντων λιθίου και μία ασφαλής θέση της στο αυτοκίνητο. Η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας του ΜΙΝΙ Ε ανασύρθηκε εντελώς ανέπαφη από όλα τα crash tests τα οποία υπαγόρευαν τα Αμερικανικά – και ιδιαίτερα αυστηρά – πρότυπα.



Η παραγωγή περίπου 500 αυτοκινήτων θα γίνει στα εργοστάσια της εταιρίας στην Οξφόρδη και το Μόναχο και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2008. Το εργοστάσιο της ΜΙΝΙ στη Βρετανία θα είναι υπεύθυνο για την κατασκευή ολόκληρου του αυτοκινήτου, με εξαίρεση τα εξαρτήματα κίνησης και τη μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ μοντέλα μαζικής παραγωγής θα συναρμολογούνται ταυτόχρονα στις γραμμές παραγωγής. Στη συνέχεια, οι μονάδες θα μεταφέρονται σε ένα ειδικά εξοπλισμένο συγκρότημα που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW όπου θα ενσωματώνονται ο ηλεκτροκινητήρας, οι μονάδες της μπαταρίας, τα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος και το κιβώτιο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα