Προβλέπεται “βουτιά” των πωλήσεων

Προβλέπεται “βουτιά” των πωλήσεων
buying_car_new_sd

Με πτώση 4,5% έκλεισε το 2008, δυσοίωνες προβλέψεις για το 2009. Μείωση πάνω από 20% «βλέπουν» οι ειδικοί.

Από τα 279.794 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2007, η αγορά καινούργιων ΙΧ περιορίσθηκε το 2008 στα 267.242 κομμάτια παρουσιάζοντας πτώση της τάξης του 4,5%.



Η πτώση αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί λογική ή και άνευ σημασίας ακόμη, αν δεν υπήρχε η δραματική μείωση των πωλήσεων του Δεκέμβρη, που σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007 παρουσίασε πτώση 23,8% (από τις 10414 αυτοκίνητα στις 7938).



Και αυτό το μεγάλο ποσοστό πτώσης του τελευταίου μήνα του 2008 είναι που προβληματίζει, αφού κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σχετική έστω βεβαιότητα το πώς θα κινηθεί η αγορά το 2009. Και μέχρι ποιου σημείου θα επηρεάσει η οικονομική κρίση και βεβαίως ποιος θα είναι ο αντίκτυπος.




ΠΤΩΣΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20% ΤΟ 2009!



«
Για το 2009 προβλέπω την αγορά να μην ξεπερνά τις 210.000 αυτοκίνητα. Κάτι που σημαίνει πως θα υπάρξει πτώση της τάξης του 21,4% σε σχέση με το 2008», αναφέρει μιλώντας στο AUTO 24” ο κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης, εμπορικός διευθυντής της «ΒΙΑΜΑΡ», επίσημης αντιπροσωπείας των αυτοκινήτων Skoda στην Ελλάδα.



– Τι θα σημάνει μια τέτοια εξέλιξη για την αγορά; Ρωτήσαμε τον κ. Χριστοφορίδη.

– «
Έχουμε στον χώρο τις εισαγωγικές εταιρίες και τους ντίλερς. Σε περίπτωση λοιπόν που η αγορά παρουσιάσει αυτή την πτώση, θα υπάρξουν, όπως είναι εύκολο να καταλάβει ο καθένας, οικονομικές ζημιές. Παράλληλα θα πρέπει να αναμένονται ανακατατάξεις στην αγορά. Ντίλερς που βρίσκονταν σε οριακή κατάσταση από πλευράς κερδοφορίας θα αναγκασθούν να κλείσουν. Ενώ δεν θα είναι έκπληξη αν δούμε συγχωνεύσεις. Ισχυροί ντίλερς δηλαδή, να παίρνουν την αντιπροσώπευση και άλλων μαρκών. Όπως εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε, αν οι προβλέψεις για μείωση των πωλήσεων πάνω από 20%, θα υπάρξει και ένας μεγάλος αριθμός ανέργων».



– Πριν λίγο καιρό είχε διατυπωθεί η άποψη, πως αυτή η περίοδος είναι η καλύτερη προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές οι καταναλωτές, δεδομένου ότι υπήρχαν εκπτώσεις, προσφορές κλπ.

– «
Πράγματι, αυτή εξακολουθεί να είναι η επικρατούσα άποψη το τελευταίο διάστημα. Όμως θεωρώ πως θα είναι δύσκολο να διατηρηθεί αυτή η κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Και αυτό γιατί από την στιγμή που μειώνεται ο τζίρος, είναι λογικό να «κόβεις» τις προσφορές, τις εκπτώσεις, τις μειώσεις των τιμών, προκειμένου να καταφέρεις να μειώσεις, όσο αυτό είναι δυνατόν, τις απώλειες».



– Ποια είναι τα γεγονότα που έχουν φέρει την αγορά του αυτοκινήτου σε αυτή την δύσκολη θέση;

– «
Κατ΄ αρχήν υπάρχει κρίση στην χρηματοπιστωτική αγορά. Οι τράπεζες δεν χρηματοδοτούν πλέον τους καταναλωτές με τους ρυθμούς που ακολουθούσαν πριν να ξεσπάσει η κρίση. Μετά υπάρχει η αβεβαιότητα και η αγωνία του κόσμου για το αύριο. Και αυτά «οδηγούν» στην ματαίωση ή αναβολή της αγοράς αυτοκινήτου».



– Ποιοι είναι οι στόχοι της Skoda για το 2009, στην ελληνική αγορά;

– «
Να διατηρήσει τα κεκτημένα, το 4% στην αγορά, που στο τέλος της χρονιάς θα αντιπροσωπεύει πωλήσεις 8.000 αυτοκινήτων. Και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε με τα Superb 1.4 TSi, τα καινούργια Octavia5 τα οποία λανσάρονται στο τέλος του πρώτου τριμήνου και φυσικά την Fabia».




ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ



Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν στις πωλήσεις του 2008, είναι τα εξής:



• Η Toyota, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της παρουσίασαν μείωση 4,5% σε σχέση με το 2007, διατηρήθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Η γιαπωνέζικη εταιρία μπορεί να ευελπιστεί πως θα κρατηθεί και το 2009 στην κορυφή, δεδομένου πως αυτή τη χρονιά έχει αρκετά «όπλα» να ρίξει στην αγορά, όπως τα ολοκαίνουργια iQ και Avensis, αλλά και τα ανανεωμένα Auris και Rav4.



• H Opel, της οποίας οι πωλήσεις παρουσίασαν πτώση το 2008 (σε σχέση με το 2007) της τάξης του 10,6%, έχασε την δεύτερη θέση στον πίνακα των πωλήσεων από την VW που περιόρισε τις απώλειές της μόλις στο 4,5%.



• Στην 4η θέση του πίνακα βρίσκουμε την Hyundai. Η οποία είναι και η μόνη από τις εταιρίες που έχουν πλασαριστεί στην πρώτη 5άδα, που παρουσιάζει θετικό πρόσημο στις πωλήσεις της. Έτσι αυτές αυξήθηκαν κατά 7,7% το 2008 και η κορεάτικη φίρμα κέρδισε μια θέση.



• Η Ford με πτώση στις πωλήσεις 17,4% έχασε μια θέση και βρέθηκε στην 5η.



• Το μεγάλο άλμα ανήκει στην Fiat. Η ιταλική φίρμα με του κινητήρες τούρμπο (T-Jet) είχε αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 19% και από την 9η θέση αναρριχήθηκε στην 6η.



• Η Skoda βρέθηκε το 2008 στην 10η θέση του πίνακα των πωλήσεων, ενώ έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι μια μάρκα με μαζικές πωλήσεις τα προηγούμενα χρόνια, όπως η Citroen, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 30% και έμεινε εκτός πρώτης 10άδας.



• Από τις εταιρίες μαζικών πωλήσεων, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε το 2008 η Mazda με ποσοστό 48%.



• Στον αντίποδα, από τις εταιρίες μαζικών πωλήσεων, η Renault είχε πτώση 39,5% , που είναι η μεγαλύτερη συγκρινόμενη με φίρμες που έχουν ανάλογη εικόνα με αυτή την γαλλικής.



• Εντυπωσιακή η αύξηση της Lexus. Από τα 499 αυτοκίνητα το 2007, πέρσι έφθασε τα 765 , που μεταφράζεται σε ποσοστό της τάξης του 53,3%. Σημαντικό ρόλο στην άνοδο «έπαιξε» και το γεγονός ότι ο στόλος των αυτοκινήτων των βουλευτών αλλάχθηκε με οικολογικά μοντέλα, με αποτέλεσμα τα διάφορα Lexus να έχουν τον πρώτο λόγο.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα