SSC Ultimate Aero

Το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο «πιάνει» 434 χλμ. / ώρα και τα 0-100 σε 2.5 δευτερόλεπτα
- 02 Ιανουαρίου 2009 22:35
Ένας μύθος της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Bugatti Veyron κατείχε για κάποια χρόνια τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο. Το super car των 7.993 κ.ε. και των 1001 ίππων, φθάνει σε τελική ταχύτητα τα 407 χλμ. / ώρα, ενώ για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Χρόνος που στην κυριολεξία ακινητοποιεί τον οδηγό στο κάθισμα!
Όμως, αυτές οι εξωτικές επιδόσεις δεν είναι πλέον ικανές να διατηρήσουν τον τίτλο του “World’s Fastest Production Car” για λογαριασμό της Bugatti. Τα σκήπτρα ανήκουν πια σε έναν θρύλο της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, την Shelby.
Το ξεκίνημα της προσπάθειας της Shelby, έγινε το 2006. Τότε ήταν η πρώτη έκδοση του Ultimate Aero. Με κινητήρα 6,35 λ. με 1062 ίππους . Την αμέσως επόμενη χρονιά, το διθέσιο σπορ μοντέλο εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο. Η ιπποδύναμη του twin – turbo κινητήρα «εκτοξεύθηκε» στα 1.183 άλογα και το αυτοκίνητο ανέπτυξε τελική ταχύτητα 413 χλμ. /ώρα εκθρονίζοντας την Bugatti από τον θρόνο της.
Όμως, η πρόκληση για την Shelby δεν σταμάτησε εκεί. Νέες βελτιώσεις στον κινητήρα «ανεβάζουν» την ιπποδύναμη κατά 15% για την έκδοση του 2009 . Έτσι πλέον το μοτέρ του Ultimate Aero αποδίδει 1.287 (!!!) ίππους και δίνει στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 434 χλμ. / ώρα.
Βεβαίως για να μπορέσει το αυτοκίνητο να … μείνει στον δρόμο, οι μηχανικοί της Shelby προχώρησαν σε περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξη της αεροδυναμικής του μοντέλου. Ο κινητήρας στην Ultimate Aero είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με 6 σχέσεις.
Το αμάξωμα του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Η εμφάνιση δεν εντυπωσιάζει, όπως συμβαίνει με την Bugatti και δίχως άλλο … προδίδει τις αμερικανικές καταβολές της. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω, σε σχήμα πεταλούδας ενώ στην πλαϊνή εμφάνιση κυριαρχούν οι τεράστιοι αεραγωγοί από ανθρακονήματα, οι οποίοι φροντίζουν για την ψύξη του κινητήρα. Μάλιστα, σε σχέση με το μοντέλο του 2007, η αύξηση της ψύξης έχει φθάσει το 20%.
Στο εμπρός μέρος έχει επανασχεδιασθεί το ρύγχος επιτυγχάνοντας καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ο διαχύτης και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Μάλιστα τα τελευταία βοηθούν αφενός για να αυξάνουν τις δυνάμεις που ασκούνται προκειμένου να πιέζουν το αυτοκίνητο να παραμένει «κολλημένο» στο δρόμο και αφετέρου ενεργοποιούνται σε 8 δέκατα του δευτερολέπτου από την στιγμή που θα πατηθεί το πεντάλ του φρένου. Έτσι συμβάλουν για την άμεση και χωρίς προβλήματα επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
Πάντως, μπορεί το Ultimate Aero να είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο (η έκδοση του 2007 «βγήκε» σε μόλις 25 αντίτυπα), δεν είναι όμως και το ακριβότερο. Κι αυτό γιατί το μοντέλο της Shelby κοστολογείται σε περίπου 700.000 -800.000 δολάρια ΗΠΑ, την στιγμή που η Bugatti Veyron φθάνει ή ξεπερνά το 1.500.000 $.
Θέλετε να μάθετε ποια είναι αα άλλα τρία αυτοκίνητα παραγωγής που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα, πίσω από την Ultimate Aero και την Bugatti Veyron στην λίστα των “World’s Fastest Production Cars” ;
Έχουμε και λέμε, λοιπόν:
• Koenigsegg CCX. Κατασκευασμένο στην Σουηδία, φθάνει τελική ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.
• Ένα ακόμη δημιούργημα από τις ΗΠΑ, το Saleen S7 Twin Turbo που έχει μετρηθεί στα 397 χλμ/ώρα.
• Και τέλος, το βρετανικό Bristol Fighter T με 360 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.