Start your engines…

Start your engines…
σιρκουι

Το AUTO 24 στις 18 πίστες που θα υποδεχθούν τον βασιλιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Στο φετινό ημερολόγιο της FIA έχουν προστεθεί δύο νέα σιρκουί, τα οποία θα προσφέρουν νέες εικόνες στους φιλάθλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και θυμίζουν κάτι από… Μονακο.



Πρόκειται για το ευρωπαϊκό γκραν πρι, το οποίο από το Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας μεταφέρεται στη Βαλένθια (24 Αυγούστου) και πιο συγκεκριμένα στους δρόμους γύρω από το λιμάνι της ισπανικής πόλης.



Παράλληλα, στις 28 Σεπτεμβρίου θα… γραφτεί ιστορία, αφού μέσα στην πόλη της Σιγκαπούρης και στους ειδικά διαμορφωμένους δρόμους της θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων το πρώτο νυχτερινό (!) γκραν πρι. Η σεζόν θα ολοκληρωθεί στο Ιντερλάγος της Βραζιλιάς.




1) ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ – ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ 16/3 (6.30 π.μ)

Γύροι: 58

Μήκος: 5,303 χλμ

Απόσταση αγώνα: 307,574 χλμ

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.grandprix.com.au



Στη Μελβούρνη οι οδηγοί συνήθως επιστρέφουν στους αγώνες μετά τις διακοπές τους και εκεί έχουν την ευκαιρία να… ξεμπουκώσουν, αφού η συγκεκριμένη πίστα θεωρείται γρήγορη και περιλαμβάνει ανοικτές στροφές.



Από το 1996 όπου το γκραν πρι της Αυστραλίας έκανε το ντεμπούτο του έχει μετατραπεί σε μια από τις πιο αγαπημένες πίστες των πιλότων. Ωστόσο η απειλή του αφεντικού της FIA, Μπέρνι Εκλεστοουν, («του χρόνου, η διοργανώνουμε νυχτερινό αγώνα ή αποχαιρετάτε…») έχει στεναχωρήσει τους φιλάθλους στην χώρα των «καγκουρό».




2) ΜΑΛΑΙΣΙΑ – ΣΕΠΑΝΓΚ 23/3 (9 π.μ)

Γύροι: 56

Μήκος: 5,543 χλμ

Απόσταση αγώνα: 310,408

Νικητής 2007: Αλόνσο

Site:
www.malaysiangp.com.my



Είναι μια από τις πιο σύγχρονες πίστες και οι οδηγοί, παρότι οι συνθήκες που επικρατούν είναι αντίξοες (συνήθως υπάρχει καύσωνας και υγρασία), δεν δυσανασχετούν όταν φτάνουν στη Μαλαισία. Εξάλλου αρκετοί από αυτούς κάνουν διακοπές στα κοντινά νησιά Πουκέτ προκειμένου να συνηθίσουν το κλίμα. Στον περυσινό αγώνα της Κουάλα Λουμπούρ οι ΜακΛάρεν έκαναν το 1-2 (Αλόνσο- Χάμιλτον).




3) ΜΠΑΧΡΕΪΝ – ΣΑΧΙΡ 6/4 (2.30 μ.μ)

Γύροι: 57

Μήκος: 5,412 χλμ

Απόσταση αγώνα: 308,238 χλμ

Νικητής 2007: Μάσα

Site:
www.bahraingp.com



Οι τέσσερις μεγάλες ευθείες της πίστας στο Μπαχρέιν βάζουν σε μια ιδιαίτερη δοκιμασία τους κινητήρες των ομάδων, καθώς το στροφόμετρο στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα είναι στο… κόκκινο. Παράλληλα, οι πιλότοι οφείλουν να είναι ψύχραιμοι και να μην παρασυρθούν, αφού το υπόλοιπο μέρος του σιρκουί κρύβει επικίνδυνες στροφές. Πάντως, με το πέσιμο της καρό σημαίας οι νικητές πάνω στο βάθρο δεν απολαμβάνουν σαμπάνια (λόγω θρησκείας), αλλά τον ειδικό χυμό «Warrd»!




4) ΙΣΠΑΝΙΑ – ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ 27/4 (3 μ.μ)

Γύροι: 66

Μήκος: 4,655 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,526 χλμ

Νικητής 2007: Μάσα

Site:
www.circuitcat.com



Στην πίστα της Βαρκελώνης οι ομάδες πραγματοποιούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών τους. Έτσι οι οδηγοί γνωρίζουν με «κλειστά μάτια» τη συγκεκριμένη διαδρομή. Τα σημεία προσπέρασης είναι ελάχιστα και οι πάντες στα δοκιμαστικά του Σαββάτου δίνουν «μάχη» για την καλύτερη θέση εκκίνησης. Παράλληλα, στον κυριακάτικο αγώνα απαγορεύεται και το παραμικρό λάθος από τους μηχανικούς στα πιτς, αφού κάθε δευτερόλεπτο είναι πολύτιμο.




5) ΤΟΥΡΚΙΑ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 11/5 (3 μ.μ)

Γύροι: 58

Μήκος: 5,338 χλμ

Απόσταση αγώνα: 309,356 χλμ

Νικητής 2007: Μάσα

Site:
www.formula1-istanbul.com



Το «Otodrom» της Κωνσταντινούπολης βρίσκεται στην ασιατική πλευρά της Πόλης και απέχει περίπου μια ώρα (υπό νορμάλ συνθήκες) από το κέντρο. Η πίστα είναι υπερσύγχρονη και δημιουργήθηκε το 2005 από τον Γερμανού αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.



Οι εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής είναι πολλές, αφού περιλαμβάνει αρκετά ανηφορικά και κατηφορικά σημεία. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι Έλληνες επισκέπτονται τους… γείτονές μας προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά τη μαγεία της Φόρμουλα 1.




6) ΜΟΝΑΚΟ – ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ 25/5 (3 μ.μ)

Γύροι: 78

Μήκος: 3,340 χλμ

Απόσταση αγώνα: 260,520 χλμ

Νικητής 2007: Αλόνσο

Site:
www.acm.mc



Το όνειρο κάθε οδηγού είναι ανέβει στο βάθρο του Μονακό, καθώς εκεί έχουν πατήσει το πόδι τους μόνο οι κορυφαίοι του αθλήματος (το ρεκόρ κατέχει ο Αϊρτον Σένα με 6 πρωτιές και ακολουθούν οι Μίχαελ Σουμάχερ και Γκράχαμ Χιλ με 5).



Για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα η μάχη ξεκινάει από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Εκεί οι πιλότοι ρισκάρουν, περισσότερο και από τον αγώνα, με στόχο την pole position, καθώς γνωρίζουν ότι παραδοσιακά οι εκκινήσεις της Κυριακής κρύβουν μικροατυχήματα στα στενά δρομάκια του Μονακό. Μόλις για 510 μέτρα δηλαδή περίπου 8 δευτερόλεπτα οι οδηγοί πιάνουν το μέγιστο της ταχύτητας (286 χλμ/ώρα).






7) ΚΑΝΑΔΑΣ – ΜΟΝΤΡΕΑΛ 8/6 (8 μ.μ)

Γύροι: 70

Μήκος: 4,361 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,270 χλμ

Νικητής 2007: Χάμιλτον

Site:
www.grandprix.ca



Στο γκραν πρι του Καναδά η ομάδα με τον πιο ισχυρό κινητήρα έχει προβάδισμα, αφού στο 65% της διαδρομής οι οδηγοί έχουν το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα. Πάντως, στα δοκιμαστικά τόσο της Παρασκευής, όσο και του Σαββάτου όλοι είναι πιο προσεχτικοί, αφού η πίστα χρησιμοποιείται μόλις μια φορά το χρόνο και είναι αρκετά σκονισμένη.




8) ΓΑΛΛΙΑ – ΜΑΝΙ ΚΟΥΡ 22/6 (3 μ.μ)

Γύροι: 70

Μήκος: 4,411 χλμ

Απόσταση αγώνα: 308,586 χλμ

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.mgnyf1.com



Η πίστα δεν προσφέρεται για προσπεράσεις, όμως όποιος οδηγός αντέξει στις συνεχόμενες αριστερές και δεξιές στροφές τότε θα επιβραβευτεί με ταχύτερους γύρους, αφού το σιρκουί διαθέτει και αρκετές ευθείες. Τα τελευταία χρόνια οι απότομες αλλαγές καιρού έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο Γαλλικό γκραν πρι.




9) ΒΡΕΤΑΝΙΑ – ΣΙΛΒΕΡΣΤΟΟΥΝ 6/7 (3 μ.μ)

Γύροι: 60

Μήκος: 5,141 χλμ

Απόσταση αγώνα: 303,214 χλμ

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.silverstone.co.uk



Το Σίλβερστόουν είναι η έδρα της McLaren και μια από τις πιο ιστορικές πίστες (ντεμπούτο το 1950) της Φόρμουλα 1. Οι ευθείες του σιρκουί καταλήγουν σε… ενοχλητικές για τους οδηγούς στροφές, οι οποίοι παρακαλάνε για την όσο καλύτερη συμπεριφορά των ελαστικών τους. Ο Βρετανικός καιρός αρκετές φορές κρύβει δυσάρεστες αλλά και ευχάριστες εκπλήξεις (εξαρτάται από τα ελαστικά που έχουν επιλέγει) για τις ομάδες.




10) ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΧΟΚΕΝΧΑΪΜ 20/7 (3 μ.μ)

Γύροι: 67

Μήκος: 4,574 χλμ

Απόσταση αγώνα: 308,863

Νικητής 2006: Μ. Σουμάχερ

Site:
www.hockenheimring.com



Το Χοκενχάιμ επιστρέφει φέτος εκ νέου και θεωρείται μια από τις πιο εύκολες πίστες για τους οδηγούς της Φόρμουλα 1. Το «κλειδί» για να ανέβει κάποιος στο γερμανικό βάθρο εκτός από την τακτική είναι και τα φρεναρίσματα στις κάθετες στροφές. Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται είναι εντυπωσιακή και θυμίζει γήπεδο, αφού η διαδρομή είναι περιτριγυρισμένη από σύγχρονες – συνήθως κατάμεστες- εξέδρες.




11) ΟΥΓΓΑΡΙΑ – ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ 3/8 (3 μ.μ)

Γύροι: 70

Μήκος: 4,381 χλμ

Απόσταση αγώνα: 306,663 χλμ

Νικητής 2007: Χάμιλτον

Site:
www.hungaroring.hu



Στη Βουδαπέστη τα πράγματα… στενεύουν για τους οδηγούς, αφού η πίστα δεν έχει μεγάλο πλάτος και περιλαμβάνει ελάχιστα σημεία για προσπεράσεις. Το γεγονός αυτό δίνει άλλο… χρώμα στα δοκιμαστικά του Σαββάτου και την Κυριακή τα λάθη… πληρώνονται. Οι πιλότοι περνάνε από έναν «Γολγοθά» στροφών μέχρι να καταλήξουν στην ευθεία της εκκίνησης. Παραδοσιακά ο αγώνας διεξάγεται τον Αύγουστο και η άσφαλτος στο «Hungaroring»… βράζει.




12) ΕΥΡΩΠΗ – ΒΑΛΕΝΘΙΑ 24/8 (3 μ.μ)

Γύροι: 57

Μήκος: 5,440 χλμ

Απόσταση αγώνα: 310,080 χλμ

Νικητής 2007: –

Site:
www.f1-vlc.com



Λίγη δόξα από τον αγώνα του Μονακό θέλει να κλέψει το πρωτοεμφανιζόμενο γκαν πρι της Βαλένθιας. Γύρω από το λιμάνι της ισπανικής πόλης έχουν αρχίσει ήδη οι εργασίες για τη διαμόρφωση της νέας πίστας, η οποία θα περιλαμβάνει 25 στροφές (11 δεξιές και 14 αριστερές).



Πάντως, μη σας τρομάζει η σύγκριση με το Μόντε Κάρλο, τουλάχιστον σε ταχύτητα, αφού σύμφωνα με τους Ισπανούς διοργανωτές στους ειδικά διαμορφωμένους δρόμους της Βαλένθιας τα μονοθέσια σε 4 σημεία της διαδρομής θα ξεπερνούν τα 315 χλμ/ώρα!




13) ΒΕΛΓΙΟ – ΣΠΑ 7/9 (3 μ.μ)

Γύροι: 44

Μήκος: 7,004 χλμ

Απόσταση αγώνα: 308,052 χλμ

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.spa-francorchamps.be



Οι περισσότεροι οδηγοί λατρεύουν την πίστα στο Σπα, αφού το σιρκουί έχει αρκετές ιδιαιτερότητες που εκτοξεύουν την αδρεναλίνη στα ύψη. Στο 70% της διαδρομής οι πιλότοι οδηγούν με τέρμα το γκάζι, αφού οι γρήγορες στροφές δεν τους υποχρεώνουν να πατήσουν φρένο.



Η πίστα είναι… χωμένη μέσα σε δάσος περιλαμβάνει αρκετά ανηφορικά και κατηφορικά σημεία. Το γεγονός αυτό κάνει τους οδηγούς να αισθάνονται λες και πραγματοποιούν αναβάσεις- καταβάσεις στο βουνό. Το πιο γνωστό σημείο της πίστας είναι η αριστερή στροφή Blanchimont όπου το κοντέρ αγγίζει τα 300 χλμ/ώρα!




14) ΙΤΑΛΙΑ – ΜΟΝΤΣΑ 14/9 (3 μ.μ)

Γύροι: 53

Μήκος: 5,793 χλμ

Απόσταση αγώνα: 306,720 χλμ

Νικητής 2007: Αλόνσο

Site:
www.monzanet.it



Οι ταχύτητες των 340χλμ/ώρα αποτελούν σύνηθες φαινόμενο στη Μόντσα κι οι ομάδες που θα πατήσουν στο βάθρο καμαρώνουν για τον κινητήρα τους. Μεγάλη μάχη διεξάγεται και μέσα στα πιτς. Οι μηχανικοί προσπαθούν να μη βγουν εκτός πλάνων ως προς την κατανάλωση της βενζίνης και τη φθορά των ελαστικών. Παραδοσιακά το σιρκουί της Ιταλίας μετατρέπεται σε έδρα της Φεράρι.




15) ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ 28/9 (3 μ.μ)

Γύροι: 61

Μήκος: 5,067 χλμ

Απόσταση αγώνα: 309,087 χλμ

Νικητής 2007: –

Site:
www.singaporegp.sg



Ένα από τα όνειρα του αφεντικού της FIA, Μπέρνι Εκλεστόουν, θα γίνει πραγματικότητα στις 28 Σεπτεμβρίου, αφού θα διεξαχθεί το πρώτο νυχτερινό γκραν πρι στην ιστορίά της Φόρμουλα 1. Ήδη τα εισιτήρια αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, αφού ο αγώνας υπό το φως των προβολέων στους δρόμους της πόλης της Σιγκαπούρης θα προσφέρει νέες συγκινήσεις στους φίλους της Φόρμουλα 1. Η πίστα διαθέτει 6 κάθετες στροφές (συνολικά 24) και δύο γέφυρες. Το Σαββατοκύριακο του αγώνα οι κεντρικές αρτηρίες της πόλης θα μετατραπούν σε σιρκουί σύμφωνα με το σχέδιο του Γερμανού αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.




16) ΙΑΠΩΝΙΑ – ΦΟΥΤΖΙ 12/10 (7.30 μ.μ)

Γύροι: 67

Μήκος: 4,563 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,416 χλμ

Νικητής 2007: Χάμιλτον

Site:
www.fsw.tv



Η πίστα Φούτζι της Ιαπωνίας έχει αντικαταστήσει από πέρυσι την ιστορική Σουζούκα. Η ευθεία της εκκίνησης ουσιαστικά ξεκουράζει τους πιλότους, αφού για 1445 μέτρα (περίπου 20 δευτερόλεπτα) οι οδηγοί ξεχνάνε να πατήσουν φρένο.



Στο υπόλοιποι μέρος οι 6 δεξιές και 10 βάζουν τους οδηγούς σε μια επίπονη διαδικασία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι η ξαφνική καταιγίδα ήταν ένα από τα «χαιλάιτ» του αγώνα, αφού το οδόστρωμα μετατράπηκε σε λίμνη και τα αυτοκίνητα δεν σταματούσαν ούτε με… άγκυρα.




17) ΚΙΝΑ – ΣΑΝΓΚΑΗ 19/10 (10 π.μ)

Γύροι: 56

Μήκος: 5,451 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,066

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.icsh.sh.cn



Το σιρκουί της Σανγκάη θυμίζει αρκετά το κινέζικο σύμβολο «σανκ» που σημαίνει ψηλά. Οι Κινέζοι από το 2004 παίρνουν άριστα, αφού διοργανώνουν αλάνθαστα το γκραν πρι σε μια πίστα πραγματικό στολίδι. Το μεγάλο πλάτος του οδοστρώματος σε συνδυασμό με την ατελείωτη ευθεία 1341 μέτρων προσφέρει μοναδικές συγκινήσεις και αλλεπάλληλες προσπεράσεις σε κάθε σημείο.




18) ΒΡΑΖΙΛΙΑ – ΙΝΤΕΡΛΑΓΟΣ 2/11 (7 μ.μ)

Γύροι: 71

Μήκος: 4,309 χλμ

Απόσταση αγώνα: 305,909 χλμ

Νικητής 2007: Ράικονεν

Site:
www.gpbrasil.com



Με… πολύ ιδρώτα, όπως συνηθίζουν τα τελευταία χρόνια θα αποχαιρετήσουν τη σεζόν οι οδηγοί στο Σάο Πάουλο. Οι συνθήκες στην πίστα είναι αντίξοες, αφού κυριαρχεί η ζέστη και η υγρασία (το σιρκουί βρίσκεται γύρω από δύο λίμνες) που ταλαιπωρεί τους πάντες για περίπου τρεις ώρες.



Όποιος οδηγός περάσει πιο γρήγορα από τη στροφή «S- Σένα» συνήθως παίρνει και «κεφάλι» για τη μεγάλη ευθεία. Εκεί πέρυσι οι δύο McLaren (Χάμιλτον- Αλόνσο) «αυτοκτόνησαν» και ο Κίμι Ράικονεν αναδείχθηκε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.











ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1

1) 16 Μαρτίου Αυστραλία Μελβούρνη

2) 23 Μαρτίου Μαλαισία Σεπάνγκ

3) 6 Απριλίου Μπαχρέιν Σαχίρ

4) 27 Απριλίου Ισπανία Βαρκελώνη

5) 11 Μαΐου Tουρκία Κωνσταντινούπολη

6) 25 Μαΐου Μονακό Μόντε Κάρλο

7) 8 Ιουνίου Καναδάς Μόντρεαλ

8) 22 Ιουνίου Γαλλία Μανί Κούρ

9) 6 Ιουλίου Βρετανία Σίλβερστοουν

10) 20 Ιουλίου Γερμανία Χόκενχαϊμ

11) 3 Αυγούστου Ουγγαρία Βουδαπέστη

12) 24 Αυγούστου Ευρώπη Βαλένθια

13) 7 Σεπτεμβρίου Βέλγιο Σπα

14) 14 Σεπτεμβρίου Ιταλία Μόντσα

15) 28 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρη Σιγκαπούρη

16) 12 Οκτωβρίου Ιαπωνία Φούτζι

17) 19 Οκτωβρίου Κίνα Σανγκάη

18) 2 Νοεμβρίου Βραζιλία Ιντερλάγος

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα